Tein puolisvuotistilinpäätöksen ja totesin, että materiapuolella tullut hankittua 1 kirja ja 1 pyöränsisäkumi tänä vuonna.
Olen aika tyytyväinen. Ai niin meinasi unohtua, että puoliso osti minulle Lidlistä shortsit ja pari urheilutekstiiliä.
Omat menot alkuvuonna 3000 e joista ei-vältettävissä olevia n. 1700 e (ajoneuvovero, tilavuokra, jäsenmaksut, pysäköinti). Kulutuspuolelta ei-materiaalista ei aivan välttämätöntä mm. matkan varausmaksu, kielikurssi, harrastuslisenssi, salimaksut.
Minimalistinen elämäntapa alkaa olla aika huippuunsa hiottua. Verojalanjälki alkaa vihdoin miellyttää.
Kommentit (10)
Miten olet hionut minimalistista elämäntapaa eli millaisesta lähtötilanteesta on päästy tähän tyytyväisyyden tilaan? Millaisia taitekohtia tuon matkan varrelle on osunut?
Miksi piti ostaa koko sisäkumi kun paikkaamalla olisit säästänyt ilmastoa
Miksi ostat kirjan etkä käyttänyt lainaamoa? Hiilijalanjälki ei kiinnosta riittävästi kun pitää saada pakasta uutta kirjaa luettavaksi
Mihin sijoitit säästösi, vai jäikö mitään yli?
Hyvä auto kun ei tartte polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat kirjan etkä käyttänyt lainaamoa? Hiilijalanjälki ei kiinnosta riittävästi kun pitää saada pakasta uutta kirjaa luettavaksi
Eihän tuossa lukenut, että se oli lukukirja. Saattoi olla vaikka tehtäväkirja jotain opiskelua varten tai päiväkirja, johon kirjoitetaan itse, tai vieraskirja tai vauvakirja lahjaksi tai mikä tahansa kirja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä auto kun ei tartte polttoainetta.
Sisältyisikö sähkölaskuun?
MInä olen ostanut sukkia, alusvaatteita, pyykinpesuainetta, shampoota, sakset, pohjalliset... ainakin. Toki olisin voinut ostaa alusvaatteita jo viime vuonna ja iloita nyt, että eipä niitäkään tarvittu.
Elämäni aikana olen oppinut, että osan tavarasta voi lainata, osa kuluu nopeasti ja minimalismi on aika usein yhtä rasittavaa kuin shoppailuholismi.
Hienoa ap! Hyvältä kuulostaa. Samaan suuntaan menossa itsekin.
aha