Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokakesäiset itsetunto-ongelmat alkaneet taas...

Vierailija
20.06.2021 |

Olen jo kolmekymppinen aikuinen ihminen, mutta edelleen näkyy minuun vaikuttavan taas nämä helteet ja sitä kautta itsetunnon laskeminen, kun pitäisi pukeutua kevyemmin eikä ainaisiin farkkuihin. Minulla on iso maha, kapea lantio, lättänä takamus, olen kalpea ja karvaisempi kuin monet. Ihoni myös ärtyy karvojen ajelusta, joten vaihtoehdot on olla karvainen tai sitten punanäppyläinen.

Luulin vielä muutama kuukausi sitten päässeeni itsetunto-ongelmistani, mutta väärässä näköjään olin.

Onko kohtalotovereita? Eikö tämä ikinä lopu?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pukeutua väljemmin? Ite pukeudun ainakin just niin ku haluan, nytkin on farkut jalassa.

Vierailija
22/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysiä pellavavaatteita. :) Itse olen teinistä asti pukenut farkut ja pitkähihaiset jopa etelänlomilla mutta nyt yritän pikkuhiljaa opetella tästä pois. Eilen pidin aurinkohattua ensimmäistä kertaa.

Ja kannattaa kokeilla sokerointia+kuivaharjausta. Kotona keittelee massan (sokeri, vesi, sitruunamehu) maksaa ehkä 5c, poistaa karvat ja sen jälkeen kuivaharjailee säännöllisesti niin karvat ei pääse kasvamaan sisäänpäin.

Jos ei halua käyttää vahaa (mulle se ei ainakaan sovi), niin hyvä vaihtoehto on ajella karvat koneella. Ei tule ihan siloista jälkeä, mutta ei myöskään ärtynyttä ihoa, kun laite katkaisee karvan vähän kauempaa ihosta. Sheivaaminen ärsyttää eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olin nuorempana erittäin laiha niin olen aina ollut romuluinen ilman vyötäröä. En ole voinut koskaan pitää mitään nuorten muotivaatteita koska en pysty pitämään niitä kun ne ei istu mitenkäään. Lisäksi maha työntyy tissejä enemmän ja alimmat kylkiluut on kääntyneet "nurinpäin" eli vatsa on minussa aina se mikä pukkaa esiin olin laiha tai lihava. 

Kaikki itsetunto-ongelmat johtuu vartalosta jossa olen mahakas laatikkolantioinen romuluinen akka. Tätä on kestänyt kohta 50 vuotta.  Tämä on pilannut elämäni koska en ole koskaan saanut nauttia nätistä vaatteista kun minulle ei istu mitkään vaatteet. Mieheltä kokeilin t-paitaa niin sellainen ruma "seksitön" t-paita kätkee edes vähän rumaa vartaloa mutta ei se ole yhtään naisellinen!! Minussa ei ole mitään naisellista eikä siroa vaan olen ihan hirveän isokokoinen ja romuluinen nykymaailmaan.

Vierailija
24/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olin nuorempana erittäin laiha niin olen aina ollut romuluinen ilman vyötäröä. En ole voinut koskaan pitää mitään nuorten muotivaatteita koska en pysty pitämään niitä kun ne ei istu mitenkäään. Lisäksi maha työntyy tissejä enemmän ja alimmat kylkiluut on kääntyneet "nurinpäin" eli vatsa on minussa aina se mikä pukkaa esiin olin laiha tai lihava. 

Kaikki itsetunto-ongelmat johtuu vartalosta jossa olen mahakas laatikkolantioinen romuluinen akka. Tätä on kestänyt kohta 50 vuotta.  Tämä on pilannut elämäni koska en ole koskaan saanut nauttia nätistä vaatteista kun minulle ei istu mitkään vaatteet. Mieheltä kokeilin t-paitaa niin sellainen ruma "seksitön" t-paita kätkee edes vähän rumaa vartaloa mutta ei se ole yhtään naisellinen!! Minussa ei ole mitään naisellista eikä siroa vaan olen ihan hirveän isokokoinen ja romuluinen nykymaailmaan.

Kokeile miehesi valkoista kauluspaitaa. Kääri vähän hihoja ja jätä pari ylänappia auki. Saatat yllättyä iloisesti.

Vierailija
25/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailmaan? Kyllähän ihmisten pituus on nimenomaan kasvanut vuosikymmenten ja - satojen aikana. Nykyään nuoret naiset ovat järjestäen todella pitkiä ja isokokoisiakin löytyy.

Vierailija
26/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mies vai nainen?

Sehän ei aloituksesta selvinnyt. 

Mikäli mies, niin kuvailit 90% suomalaismiesten ruumiinrakenteesta.

Vierailija
27/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mies vai nainen?

Sehän ei aloituksesta selvinnyt. 

Mikäli mies, niin kuvailit 90% suomalaismiesten ruumiinrakenteesta.

Minä oletan, että hän on nainen, eikä tuo sinun viestisi ainakaan parantanut hänen fiiliksiään.

Vierailija
28/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne kilot jotain perintöä vai tärkeä muisto etelänmatkan ahminnasta, vai miksi niitä ei voi laihduttaa talvella pois?

Vierailija
29/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä jotain mekkoa ja osta korsetti tai joku muotoileva alusvaate, lorsetti olisi parempi vatsaa varten. Ja laihduta jos et tykkää kehostasi.

Vierailija
30/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ne kilot jotain perintöä vai tärkeä muisto etelänmatkan ahminnasta, vai miksi niitä ei voi laihduttaa talvella pois?

Onko sulla paljonkin kokemusta laihduttamisesta? Jos on, ymmärrät varmaan, että se ei ole välttämättä käytännössä ollenkaan helppoa, vaikka periaatteessa konsepti onkin yksinkertainen. Varsinkin normaalipainon sisällä ja sen tuntumassa laihtuminen vaatii kovaa kurinalaisuutta. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sen hankalammaksi laihtuminen tulee. Kuinka vanha olet? Itse huomaan, että näin keski-ikäisenä laihtuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin joskus kaksikymppisenä, ero on selvä.

Vierailija
31/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä, että täällä tarjoillaan aina laihduttamista ratkaisuna kehohäpeään. Ei se häpeä aina johdu ylipainosta, vaan syitä voi olla monia, ja joku voi jopa hävetä omaa laihuuttaan.

Vierailija
32/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin nousi tämä häpeä pintaan juuri viime päivien aikana, alkukesästä ei jostain syystä vielä niin hävettänyt vaan se iski nyt jälkijunassa. Kyllähän tuolla tosiaan näkee muitakin ylipainoisia ihan huoletta menevän kesävaatteissa, mutta itsellä ei itsetunto siihen riitä. Tosin häpeän myös sitä, kun kuljen pitkissä mustissa vaatteissa nyt helteelläkin, ei näytä kovin fiksulta sekään..

Vierailija
33/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla paljonkin kokemusta laihduttamisesta? Jos on, ymmärrät varmaan, että se ei ole välttämättä käytännössä ollenkaan helppoa, vaikka periaatteessa konsepti onkin yksinkertainen. Varsinkin normaalipainon sisällä ja sen tuntumassa laihtuminen vaatii kovaa kurinalaisuutta. Ja mitä vanhemmaksi tulee, sen hankalammaksi laihtuminen tulee. Kuinka vanha olet? Itse huomaan, että näin keski-ikäisenä laihtuminen on huomattavasti vaikeampaa kuin joskus kaksikymppisenä, ero on selvä.

Jos vuodesta toiseen kärsii niin kyllä normaali aikuinen tekee asialle jotain.

Vanhempana paljon helpompaa laihduttaa kun itsehillintä ja tieto paremmalla tasolla.

Vierailija
34/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä välität mitä muut ajattelee? Itse en muita edes katso saati arvio tai arvostele.

Vierailija
35/35 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuodesta toiseen kärsii niin kyllä normaali aikuinen tekee asialle jotain.

Vanhempana paljon helpompaa laihduttaa kun itsehillintä ja tieto paremmalla tasolla.

Höpö höpö. Aineen vaihdunnassa tapahtuu selviä muutoksia iän myötä. Se hidastuu. Oletko huomannut, että vanhat ihmiset ovat usein ylipainoisia ja nuoret hoikkia? Mistä luulet ilmiön johtuvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän