Jokakesäiset itsetunto-ongelmat alkaneet taas...
Olen jo kolmekymppinen aikuinen ihminen, mutta edelleen näkyy minuun vaikuttavan taas nämä helteet ja sitä kautta itsetunnon laskeminen, kun pitäisi pukeutua kevyemmin eikä ainaisiin farkkuihin. Minulla on iso maha, kapea lantio, lättänä takamus, olen kalpea ja karvaisempi kuin monet. Ihoni myös ärtyy karvojen ajelusta, joten vaihtoehdot on olla karvainen tai sitten punanäppyläinen.
Luulin vielä muutama kuukausi sitten päässeeni itsetunto-ongelmistani, mutta väärässä näköjään olin.
Onko kohtalotovereita? Eikö tämä ikinä lopu?
Kommentit (35)
Väljät, ohuet vaatteet, maksimekot, housut, pitkät hihat, estä palaminen vaatetuksella jos aurinkorasva ei riitä.
Olet makuuni. Tiedä, että planeetalla on ainakin yksi henkilö aivan varmasti aina jolle olet mieleen. Enkä ihan varmasti ole ainoa. Hyvää kesän jatkoa :)
Farkkuja saa nykyään myös farkkutakkeina.
Puet mitä haluat ja lakkaat miettimästä mitä mieltä muut on. Se ei ole yksinkertaista, mutta ainoa vaihtoehto jolla et lopulta tule hulluksi.
Jos Sijaltainen nousisi.
Karvoja kasvaa joksiselle, niistä ei tarvitse stressiä ottaa, pakko ei ole ajella, se kun vaan pukee ne peppu bikinit mitkä on niin in korostaa niitä luonnollisia muotoja ja karvoja, turha siinä on kenenkään vinkua, juurihan ovat sitä mieltä että jokainen saa käyttää rannalla mitä asua haluaa.
Joo. Juuri tänään katsoin kaunisvartaloista naista lähikauppani edessä ja mietin millaistakohan olisi omata kaunis vartalo ja että voisi nauttia kesästä vailla kehohäpeää. Tai vaikka nauttia kesästä ihan rumallakin vartalolla vailla iänikuista kehohäpeää. Olisi ihanaa, jos kesäisin kenenkään ei tarvitsisi kokea joutuvansa arvostelulle alttiiksi ja että kaiken kokoiset ja näköiset ihmiset voisivat kulkea kesävaatteissa ilman yököttelyä. Olen aina ollut normaalipainoinen ( paino on iän myötä vaihdellut 45kg- 60 kg välillä, olen lyhyt) mutta valitettavasti ruumiinrakenteeni ja kehon koostumus on aina ollut , liikunnasta huolimatta , epäedustava. Kesät on pelkkää piinaa kun pitäisi yrittää keksiä edes suhteellisen kesäisiä, mutta peittäviä vaatteita, joissa ei herätä liikaa huomiota. Uimassa rannalla en ole käynyt sitten lapsuusiän. Odottelen tässä nyt vaan, että nämä helteet loppuisivat ja vielä parempaa, että kesä loppuisi. Ja loppuuhan se, kohta on taas marraskuu ja pimeys ja talvitakit.
Meillä kaikilla on punapilkukkaat jalat, kunnes kevyt rusketus armahtaa ja piilottaa sen :D
Rohkeasti peppubikinit päälle ja biitsille. Siinä itsetunto kohenee kun ei ole liian itsekriittinen vaan nauttii elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Juuri tänään katsoin kaunisvartaloista naista lähikauppani edessä ja mietin millaistakohan olisi omata kaunis vartalo ja että voisi nauttia kesästä vailla kehohäpeää. Tai vaikka nauttia kesästä ihan rumallakin vartalolla vailla iänikuista kehohäpeää. Olisi ihanaa, jos kesäisin kenenkään ei tarvitsisi kokea joutuvansa arvostelulle alttiiksi ja että kaiken kokoiset ja näköiset ihmiset voisivat kulkea kesävaatteissa ilman yököttelyä. Olen aina ollut normaalipainoinen ( paino on iän myötä vaihdellut 45kg- 60 kg välillä, olen lyhyt) mutta valitettavasti ruumiinrakenteeni ja kehon koostumus on aina ollut , liikunnasta huolimatta , epäedustava. Kesät on pelkkää piinaa kun pitäisi yrittää keksiä edes suhteellisen kesäisiä, mutta peittäviä vaatteita, joissa ei herätä liikaa huomiota. Uimassa rannalla en ole käynyt sitten lapsuusiän. Odottelen tässä nyt vaan, että nämä helteet loppuisivat ja vielä parempaa, että kesä loppuisi. Ja loppuuhan se, kohta on taas marraskuu ja pimeys ja talvitakit.
Suomalaiset ovat nykyään niin ylipainoista kansaa, että pata kattilaa soimaa jos joku on tosiaan sanonut sinulle jotain. Näin toissa viikolla tosi tuhdin rouvashenkilön joka oli kiloistaan huolimatta pukeutunut tiukkoihin capritrikoisiin ja spagettiolkaintoppiin, kukaan ei vilkaissut häntä kahdesti. Ja miksi pitäisikään. Valheellinen instagram-maailma tuunattuine ja filtteröityine kaunottarineen on aivan eri juttu kuin todellinen maailma. Oikeilla ihmisillä on jos jonkinlaista kropan mallia ja muotoa ja "kauneusvirhettä" eikä sen pitäisi olla elämisen este.
Jokainen saa kulkea tuolla juuri sen näköisenä kuin on, meille kaikille on tilaa! Pitää olla todella ahdasmielinen tyyppi, joka kokee asiakseen huomauttaa vieraalle (tutullekaan) siitä, miltä tämä näyttää. Miellytti silmää tai ei. Huomaatko - se sanojatyyppi on viallinen ja vääränlainen, koska hänellä olisi vaihtoehto olla sanomatta ääneen. Kokee itsensä tärkeäksi, turhan tähden. Sinä et ole vääränlainen, sinä olet sellainen kuin olet eikä se ole koskaan väärin. Et ole kenellekään velvollisuudessa miellyttää silmää. <3 Tämän kun sisäistät, seuraava askel voisi olla, että varmuudella sinä jopa miellytät toisten silmiä, vaikka et nyt usko sitä.
Sama ongelma minullakin. On ylimääräisiä kiloja lähinnä lantiosta ylöspäin ja tää helle- ja menkkaturvotus vielä päälle. Jalat suht ok, vaikkakin eri paria johtuen hermovauriosta.
Huomenna pitäisi mennä keskustaan syömään ja ehkä terassille ja lämpöä tänne Helsinkiin luvattu noin +30. Ei huvittais yhtään mennä kun en onnistunut löytämään mekkoa jolla piilottaa läskit. Jäljellä vaan työvaatteita jotka ovat aika konservatiivisia.
Ahdistaa ja ketuttaa kun en taaskaan saanut otettua itseäni niskasta kiinni ja laihduttanut nämä kilot pois.
Helteitä varten pukeutuminen on vähän sama kuin tuntisi itsensä alastomaksi. Pian siihen silti tottuu, eikä jaksa enää miettiä miltä itse tai muut näyttävät. Pääasia, että selviää helteestä.
Jos vertaa kuumiin maihin ei siellä kaikki pukeudu vasta ostettuihin kesätrendivaatteisiin.
Löysiä pellavavaatteita. :) Itse olen teinistä asti pukenut farkut ja pitkähihaiset jopa etelänlomilla mutta nyt yritän pikkuhiljaa opetella tästä pois. Eilen pidin aurinkohattua ensimmäistä kertaa.
Ja kannattaa kokeilla sokerointia+kuivaharjausta. Kotona keittelee massan (sokeri, vesi, sitruunamehu) maksaa ehkä 5c, poistaa karvat ja sen jälkeen kuivaharjailee säännöllisesti niin karvat ei pääse kasvamaan sisäänpäin.
Siis sinulla on aina ennen seuraavaa kesää 9kk aikaa jumpata ..
Oikeasti kyseessä on myös vähempään vaatetukseen tottuminen! Peittävät vaatteet tuo turvaa, ja et varmasti näytä muiden silmään mitenkään erilaiselta ja jotkut saattavat katsoa kehoasi aivan samalla lailla, kuin sinä muiden tyylillä: ”näyttäisimpä tuolta”. Kehoitsetunto-ongelmat piinaavat myös laihoja ja timmejä ihmisiä, muista se.
Väljät, vaaleat vaatteet auttavat kesähelteillä enemmän kuin tiukat bikinit mielestäni. Maksimekot ja pellavaiset housut, hameet ym. Ovat ihan parhaita. Rohkeasti vaan vaikka pakottamalla vähemmän päälle, että siihen tottuu! Tsemppiä :)
Vierailija kirjoitti:
Löysiä pellavavaatteita. :) Itse olen teinistä asti pukenut farkut ja pitkähihaiset jopa etelänlomilla mutta nyt yritän pikkuhiljaa opetella tästä pois. Eilen pidin aurinkohattua ensimmäistä kertaa.
Ja kannattaa kokeilla sokerointia+kuivaharjausta. Kotona keittelee massan (sokeri, vesi, sitruunamehu) maksaa ehkä 5c, poistaa karvat ja sen jälkeen kuivaharjailee säännöllisesti niin karvat ei pääse kasvamaan sisäänpäin.
Olen myös sillä kannalla, että kannattaa poistaa säärikarvat vahalla, niin ei tule yhtä helposti pilkkuja. Hame tai mekko myös peittää vartalon ongelmakohdat. Olen joskus tehnyt vastaavia aloituksia ja olen saanut yhtä ilkeitä kommentteja kuin nuo jotkut aiemmat täällä ja asiallisiin kommentteihin alapeukkuja.
Nythän ovat kaupat täynnä väljiä, ohuita housuja ja mekkoja, muoti on mieluisaa.
Inhottaa kävellä kesävaatteissa terassien ym. paikkojen ohi, joissa ihmiset istuvat tuijottelemassa ohikulkijoita, yritän aina valita reitin niin, etten joudu ohittamaan kyseisiä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Inhottaa kävellä kesävaatteissa terassien ym. paikkojen ohi, joissa ihmiset istuvat tuijottelemassa ohikulkijoita, yritän aina valita reitin niin, etten joudu ohittamaan kyseisiä paikkoja.
Sama täällä.
Miksi ei helteellä voisi pukeutua farkkuihin? Tai jos ne tuntuvat liian kuumilta, pukeudu ohuempiin, väljempiin pitkälahkeisiin housuihin.
Farkkujakin on olemassa ohuempia ja väljempiä. Helteellä mukavammat kuin paksut ihonmyötäiset housut.