Saiko lapsesi opiskelupaikan?
Olen juhlinut koko päivän, että poikani sai paikan!!! Kyseessä lapsi, jonka kanssa ollaan taisteltu perheneuvolasta psykologeihin, diagnoseihin ja lääkesuosituksiin. Yläaste oli kaikkea muuta kuin helppoa, mutta hän teki sen!!! :)))
Kommentit (23)
Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!
Oma tyttäreni ei hakenut opiskelupaikkaa, vaan lähtee välivuotta viettämään Aasiaan reppumatkaillen. Alkunikottelun jälkeen se tuntuu minustakin ihan ok ajatukselta. Melkein tekisi mieli lähteä mukaan tällaiselle Eat, Pray, Love, Guard-tripille.
Ei kaikki kymppiläiset oo hikareia.meillä kyllä on ysejäkin.ehtii harrastaa ja kavereita tavata.pelata.soittaa
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:25"]
Meillä menee ylioppilas suoraan todistuksella Otaniemeen. Eli sai paikan. Ka oli tasan 10.
[/quote]
Otaniemi on osa Espoota, ja sinne pääse esim. bussilla nro 506 Helsingistä.
Ei vainkaan. Tiedän kyllä, 6, että lapsesi pääsi joko Aalto-yliopiston teknilliseen tai taiteen ja suunnittelun korkeakouluun. ;-)
Toivottavasti ylioppilaasi teinivuodet eivät ole menneet pelkkään koulun suorittamiseen ja hyvän keskiarvon metsästykseen. Kympin tytöt ja pojat herättää mussa aina vähän epäluuloja.
[/quote] Kunnon aito Palsta Mamma kaivaa aina paskaa tikunnokkaan....
Amis on parempi kuin lukio. Rna ja dna, mitoosi ja meioosi, mitä vittua?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:41"]uskokaa tai älkää, mutta mun poika päässyt amikseen ICT-asentajalinjalle 8,1 keskiarvolla!!! kaipa se sitten lukioon joutuu menemään....
[/quote]
Minä pääsin hieman huonomalla keskiarvolla sekä ICT:lle, että datikselle heittämällä sisään :) Sain tietää sen, että pääsin sisään datikselle, jo pari viikkoa sitten tuttujen kautta, mutta nyt tuli ihan virallinenkin tieto siitä.
t. teini, tuleva amis ja listojen perusteella ainoa tyttö alkavalla lukuvuodella
Heinäkuussa tietää yliopistoon päässeet smaten kai amk
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 14:55"]Heinäkuussa tietää yliopistoon päässeet smaten kai amk
[/quote]
Mihinhän pilipaliyliopistoon mä oon hakenut, kun tieto opiskelijavalinnoista tulee 18.6 eikä vasta heinäkuussa
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:25"]
Meillä menee ylioppilas suoraan todistuksella Otaniemeen. Eli sai paikan. Ka oli tasan 10.
[/quote]
Otaniemi on osa Espoota, ja sinne pääse esim. bussilla nro 506 Helsingistä.
Ei vainkaan. Tiedän kyllä, 6, että lapsesi pääsi joko Aalto-yliopiston teknilliseen tai taiteen ja suunnittelun korkeakouluun. ;-)
Toivottavasti ylioppilaasi teinivuodet eivät ole menneet pelkkään koulun suorittamiseen ja hyvän keskiarvon metsästykseen. Kympin tytöt ja pojat herättää mussa aina vähän epäluuloja.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:41"]
uskokaa tai älkää, mutta mun poika päässyt amikseen ICT-asentajalinjalle 8,1 keskiarvolla!!! kaipa se sitten lukioon joutuu menemään....
[/quote]
Minä en aikoinaan päässyt kosmetologikouluun, joten piti mennä yliopistoon jonne pääsi pääsykokeilla, ei keskiarvolla.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:16"]
Kyllä, ykkösvaihtoehtona lukio. Ykkösvaihtoehtona lähes 700 nuorella, otettiin vähän yli 100.
[/quote]Ööh, siis lukioonhan pääsee kaikki halukkaat.
[/quote]
Ei tod. pääse ja huippulukioihin pitää olla yli ysin keskiarvo.
onnea.
Meillä poika sai koulupaikan mieleiseltään alalat. vaikka vähän jännäsinkin riittääkö pisteet.
Kyllä, ykkösvaihtoehtona lukio. Ykkösvaihtoehtona lähes 700 nuorella, otettiin vähän yli 100.
Meillä myös pääsi ykkösvaihtoehtoon. Olen niiiiiin onnellinen! :)
Ap
Meilläkin poika pääsi ykkössijalla olleeseen paikkaan.Hakioita otettiin 130.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:16"]
[/quote]Ööh, siis lukioonhan pääsee kaikki halukkaat.
Jep. Poika pääsi oikikseen, lääkikseen, NASAn astronauttikouluun ja ilmavoimille hävittäjälentäjäksi. Nyt pitäs valita, että miten noi kaikki handlaa.
Kaksi tytärtäni saivat haluamansa opiskelupaikat, toinen peruskoulupohjalta ja toinen lukiopohjalta. Pojan ammattikorkeakoulun pääsykokeet oli viime viikolla.Niiden tulosta vielä odotellaan.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 20:41"]
uskokaa tai älkää, mutta mun poika päässyt amikseen ICT-asentajalinjalle 8,1 keskiarvolla!!! kaipa se sitten lukioon joutuu menemään....
[/quote] Meilläpäin myös sähköpuolen ka-rajat amiksessa tuonne kasin pintaan. Ruotsinkielisessä amiksessa datapuolelle ei päässyt alle 8,4 ka:n. Ihmettelin tätä yhdelle tutulle opolle, niin se sanoi että kaksoistutkintolaiset nostavat rajan joillakin linjoilla kohtuuttoman korkeaksi sillä kaksoistutkintoon hakeutuvat yleensä ne hyvän todistuksen omaavat ahkerat nuoret. Moni teoreettisesti lahjakas haluaa varmistaa tulevaisuutensa hankkimalla myös ns. duunariammatin. Oma ilmiönsä on kuulemma matikkaneropojat jotka hankkii yo- ja amistutkinnon sähkö/data/automaatiopuolelta, menee teknisiin korkeakouluihin ja hankkii samalla duunipaikan, jossa paiskii amistutkinnolla hommia ja rahoittaa opintonsa ilman lainaa. Joo, ei oo amis sitä mitä oli mun nuoruudessa... T. Kurppana vm. -70