Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla käy perhetyöntekijä, mitä hän tekee teillä?

Vierailija
13.06.2014 |

Ja kuinka usein käy?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, ulkoilee lasten kanssa ja leikkii, askartelee lasten kanssa.

Vierailija
2/16 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, miksi et tee noita itse??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:23"]Työntekijä siivoaa kotimme koska olen masentunut ja työtön. Saan siten mahdollisuuden viettää laatuaikaa lapsen kanssa.

[/quote]

Ikävää, että olet masentunut, mutta miten tuo työttömyys tuohon asiaan liittyy?

Vierailija
4/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt lukuisia perhetyöntekijöitä, mutta kaikki istuvat ja kuuntelevat.Kerran kysyin apua lastenhoidossa kun olisin sillä välin käynyt pyykkituvassa, niin se ei käynyt.Ei ole kuulemma mikään lapsenvahti palvelu.

Vierailija
5/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä ja vie lapsia ulos. 2 kertaa viikossa.

Vierailija
6/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy 1-2 kertaa kuukaudessa. Tosinhän on perhetyöntekijä, joka on palkkalistoilla siinä laitoksessa, jossa lapsemme asuu.

Keskustelemme lapsen asioista. Tilanteista, ongelmista, tulevaisuudesta.

Perheestämme, parisuhteen jaksamisesta, lapsen hoitotahoista, lääkkeistä.

On kiva keskustella, koska kemiat pelaa ja niitä harvinaisia hetkiä jolloin voi jutella niin ettei lapsi ole läsnä.

Vierailija
7/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mielenkiintoinen aihe. Laittakaa kunta näihin kanssa. Tuntuu että käytännöt on hyvin erilaisia, mua mietityttää että onko noilla kuuntelijoilla psykologin koulutusta tai vastaavaa? Siis jos kuuntelun tarkoitus on jotenkin auttaa äitiä, niin mitä apua sen kuuntelun pohjalta äiti saa.

Jotkut on kokenut nuo kuuntelu- ja katsomiskäynnit, niin että ne on vaan seurantakäyntejä tilanteeseen että onko huostaanotto milloin ajankohtaista.

Mä sain itse aikoinaan keskoskaksoset ja kunnalla ei ollut resursseja kotiapuun. Loppujen lopuksi mummon juuri eläkkeelle jäänyt pikkusisko asui meillä neljän kuukauden ajan arkiviikot ja oli aivan valtava käytönnönapu vauvojen ja pienen esikoisen kanssa. Loppujen lopuksi ihan hyvä että meni niin, koska en osaa kuvitella mitä apua kuuntelijasta ja katselijasta olisi ollut jos olisimme sellaisen saaneet perinteisen kotiavun sijasta.

- Vantaa

Vierailija
8/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kestäisi 4 tilannetta jos multa lähtisi lapsi laitokseen niin yksikään ämmä ei meille enää astuisi. 

Vierailija
9/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että perhetyöntekijän nimikkkeellä on kahdenlaista väkeä. On lastensuojelun perhetyöntekijät, jotka enemmänkin tarkkailee, juttelee ja kuuntelee ja sitten kotipalvelun (millä nimellä palvelu sitten missäkin kunnassa on) perhetyöntekijät, jotka ovat enemmänkin konkreettiseksi avuksi, mm. siivousta, lastenhoitoa jne. Vaikka ammattinimike on sama niin tyonkuva voi olla kovastikin poikkeava.

Vierailija
10/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:14"]

En kyllä kestäisi 4 tilannetta jos multa lähtisi lapsi laitokseen niin yksikään ämmä ei meille enää astuisi. 

[/quote]

Et edes silloin, jos lapsesi olisi vakavasti kehitysvammainen, mahdollisesti täysin liikuntakyvytön, sokea ja kuuro?

Vierailija
11/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialla: hoitaa lasta, millä välin minä käyn esim. kuntosalilla.

Vierailija
12/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä siivoaa kotimme koska olen masentunut ja työtön. Saan siten mahdollisuuden viettää laatuaikaa lapsen kanssa.

Vierailija
13/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös syntyi kaksoset pikkukeskosina muutama vuosi sitten. Sairaalasta ja neuvolasta painostettiin ottamaan yhteyttä kuntaan, että varmasti saamme apua kotiin.

Soitin sitten, kun minua oli siihen monet kerrat patistettu ja henkilö puhelimessa ei yhtään ymmärtänyt, miksi olisimme tarvinneet apua, ei tullut kuuloonkaan, että apua olisi herunut noin vain. No, olin sitten jo vähän itkuinen harmituksesta, että minut oli painostettu nolaamaan itseni ja lopetin puhelun.

Seuraavana päivänä sama henkilö soitti ja tarjoutui tulemaan kuuntelemaan huoliani. Joo, kiitos ei, ei olisi ollut aikaa istuskella, tekemistä riitti.

Vierailija
14/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi neuvolasta ennaltaehkäisevä perhetyöntekijä, kun kaksoset olivat vauvoja. Kerran viikossa n. 3-4h kerralla. Työntekijä oli lasten kanssa ja minä nukuin. Ihanaa, kun ei tarvinnut puhua vaan sai konkreettista apua, josta todella oli hyötyä.

Vierailija
15/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:18"]Ottakaa huomioon, että perhetyöntekijän nimikkkeellä on kahdenlaista väkeä. On lastensuojelun perhetyöntekijät, jotka enemmänkin tarkkailee, juttelee ja kuuntelee ja sitten kotipalvelun (millä nimellä palvelu sitten missäkin kunnassa on) perhetyöntekijät, jotka ovat enemmänkin konkreettiseksi avuksi, mm. siivousta, lastenhoitoa jne. Vaikka ammattinimike on sama niin tyonkuva voi olla kovastikin poikkeava.[/quote]

Meillä kävi yliopistosairaalan perhetyöntekijä (sairaanhoitaja)  punnitsemassa vastasyntynyttä muutaman kerran viikon välein, kun päästiin pitkällisen keltaisuuden jälkeen kotiin.

Vierailija
16/16 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:14"]

[/quote]

Sun mielipide. Meillä me vanhemmat haluttiin lapsi laitokseen. Ei ollut enää mahdollisuutta asua kotona. Ratkaisu oli lapsen parhaaksi. Lapsen etu, hyvinvointi, turvallisuus yms oli etusijalla.

t. nelonen