Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesätyö ja koeaika

Vierailija
20.06.2021 |

Onko työntekijän koeajalla mahdollista purkaa työsopimus milloin vaan? (Kyse kesätyöstä) Itelle kyseinen työ on käynyt todella henkisesti raskaaksi ja tuntuu etten jaksa pitempään vaikka parhaani olen yrittänyt

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa. Tänään jo heräsin stressiin ja ahdistukseen huomisen takia. Koitan kerätä rohkeutta koeaikapurun tekemiseen.

Vierailija
22/25 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pari viikkoa erittäin raskaassa fyysisessä työssä. Sopimus oli tehty 1kk, koska työ oli minulle täysin uutta ja mietin miten siinä jaksan. Olen jo vanhempi ihminen. Työ kävi nopeasti erittäin kuormittavaksi ja työnantajan kanssa keskusteltuani päädyttiin purkuun koeajalla. Selvitys piti tehdä työkkäriin ja nyt ootellaan, tuleeko karenssi vai ei. Aika kohtuutonta, jos tommosesta tulee karenssi. Ei kyllä yhtään auta työttömiä kokeilemaan uusia uria ja uudenlaista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta haluaa orjuuttaa meitä aina vaan isommin.

Vierailija
24/25 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työ ei ole omaan alaan liittyvää niin sitten helpompi keksii itsensä pois. Mut jos  on niin kannattaa vaihtaa alaa.

Vierailija
25/25 |
10.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin pari viikkoa erittäin raskaassa fyysisessä työssä. Sopimus oli tehty 1kk, koska työ oli minulle täysin uutta ja mietin miten siinä jaksan. Olen jo vanhempi ihminen. Työ kävi nopeasti erittäin kuormittavaksi ja työnantajan kanssa keskusteltuani päädyttiin purkuun koeajalla. Selvitys piti tehdä työkkäriin ja nyt ootellaan, tuleeko karenssi vai ei. Aika kohtuutonta, jos tommosesta tulee karenssi. Ei kyllä yhtään auta työttömiä kokeilemaan uusia uria ja uudenlaista työtä.

Kohtuutonta olis karenssi sun tapauksessa. Oispa kiva tietää miten kävi.