Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossu ei suostu maksamaan ilmastointilaitetta, poika itkee ja yöllä ei saa nukuttua kun on koko ajan kuuma

Vierailija
20.06.2021 |

Meillä on todella kuuma asunto, kaikki ikkunat samaan suuntaan ja kahdeksas kerros. Asunto on kuin sauna koko ajan. Poika ei saa yöllä nukuttua, itkee päivät kun on huono olla. Ei jaksa lähteä edes ulos kun on niin kuuma koko ajan päätä särkee, vaatteet märkiä yms. Makaa kylpyhuoneen lattialla kun se on viilein huone.
Olen sossulta pyytänyt harkinnanvaraista tukea että saisin asuntoon hankittua ilmastointilaitteen mutta hakemus hylättiin. En tiedä mitä teen, ei ole varaa eikä mahdollisuutta muuttaa muuallekaan.

Kommentit (213)

Vierailija
21/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi nukuttaa lasta parvekkeella helteiden ajan? Yölämpötila on kuitenkin viileämpää. Jos melu on haittana, niin lasten kuulosuojaimet korville. Näin itse tekisin.

Vierailija
22/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavaksi kinuatte sitten kylmät drinkit kotiin tuotuna ja pillit kans,  entäs mitä sitten ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisitko ilmastoinnin jos pitäisi omilla rahoilla maksaa?

Vierailija
24/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä ei riitä myötätuntoa sille ihmiselle? Miksi täytyy olla kateellinen. Itse olisin iloinen jos hän saisi sossusta ilmastointilaitteen ja hänen pojalle tulisi parempi olo.

Olen pahoillani mutta en halua että minun verorahoillani kustannetaan kenellekään vastikkeettomasti jotain sellaista mihin minulla ei työtä tekemälläkään ole varaa. Myötätuntoa toki minulta voi halutessaan saada, se on ilmaista.

Vierailija
25/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ollut koko talvi aikaa säästää siihen. 

Vierailija
26/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle satasella saa tuulettimen, miksi et säästänyt että olis nyt tuuletin. Yhteiskunnan ko pitää maksaa.

Vierailija
27/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten olis tuuletin? Luuletko että kaikilla työssä käyvillä on asunnoissaan useamman tuhannen euron viilennyslaitteet?

Ei tuollaisia kuulukaan yhteiskunnan kustantaa. Jos luksusta haluaa, voi mennä töihin ja ihan omilla rahoillaan sitten ostaa.

Me asutaan Kaliforniassa eikä meillä ole ilmastointilaitetta, ei olla koettu tarpeelliseksi. Useimmilla tutuillakaan ei ole. Suomen helteet kestää niin lyhyen aikaa, että aika turha ostos useimmille.

Vierailija
28/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt tsiisus.

Älä ulise.

Vierailija
29/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumempaa luvassa. Onneksi on ilmalömpöpumppu. Buahhahah!

Vierailija
30/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä ei riitä myötätuntoa sille ihmiselle? Miksi täytyy olla kateellinen. Itse olisin iloinen jos hän saisi sossusta ilmastointilaitteen ja hänen pojalle tulisi parempi olo.

Osaatko yhtään ajatella, kuinka monelle muullekin laite olisi tarpeen, pösilö? Ei niitä kaikki työssä käyvätkään pysty ostamaan.

Vierailija
31/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko yhtään ajatella, kuinka monelle muullekin laite olisi tarpeen, pösilö? Ei niitä kaikki työssä käyvätkään pysty ostamaan.

Vierailija
32/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että me käydään töissä ja joudutaan maksamaan veroja, joilla noi sossun asiakkaitten vempaimet maksetaan. Katsos, kun se raha ei tule sieltä sossun luukulta itsestään. Eikä vuokrakämppiin edes mitään ilmastointilaitteita saa asentaa. Se on asunnon omistajan ja taloyhtiön isännöitsijän asia, jos asuntoon asennetaan ilmastointilaite. Turha tuollaista on edes kysyä mistään sossusta. Vuokralainen ostaa tuulettimen. 

Vierailija
33/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nukkuessa tulee tosi kuuma, niin peiton voi korvata pelkällä lakanalla (esim. Portugalissa nukkuvat noin). Ääritilanteessa, jos tuuletinta ei löydy, niin voi nukkua märkä pyyhe peittona. Haihtuva vesi viilentää, ja vuoden harvat trooppiset yöt selviää vaikka tuollaisella karvahatturatkaisulla.

Vierailija
34/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaltainen_nousisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestät sen pienen hetken mitä ne helteet kestää, ihan niinkuin me työssäkäyvätkin.

Oi sinä jumalaakin mahtavampi olento joka sanelet ylhäältäpäin mitä toisten pitää tehdä ja mitä ei. 

ja sinä jumalasta seuraava, ylöspäin, sanelet mitä sossun pitää luusereille antaa. luusereille jos ei elämänhallinta ei saa säästöön 20 euron tuuletinta.

olet varmaan samaa himmeää porukkaa, kinuat tietysti  sossusta puhtaat kalsaritkin

Joo, mulla ei oo housuja. Oon ihan paljaana. Saisko sossusta kalsarit?

Vierailija
35/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimet koko päivän kiinni kupera puoli (siis se kupu) ulospäin. Ne on suunniteltu heijastamaan auringon säteitä pois.

Kastele paita kylmällä vedellä ja pistä jopa hetkeksi pakastimeen ennen päälle pukemista. Samoin voi jonkun huivin kastella ja kietoa päähän. Haihtuva vesi viilentää.

Ennen yötä lakanat hetkeksi pakkaseen. Ja halpa ilmastointilaite puhaltamaan kylmäkalleista kylmää.

Vierailija
36/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat ja parvekkeen ovi yöksi auki, lapsi suihkuun ennen nukkumaanmenoa ja kylmää juotavaa. Ilman vaatteita ja peittoja sänkyyn. Sänky helteiden ajaksi viileimpään paikkaan, vaikka lattialle.

Vierailija
37/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla tai Rustassa voi olla n 20 e tuulettimia, voisitko ostaa sellaisen? se tekee jo paljon. Jos edelläni Tokmannin kassalla olisi äiti, joka haluaisi sellaisen, että poika saa nukkua, mutta hoksaisi luottokortin tyhjentyneen, minä ja aika moni muu maksaisimme ostoksen—näin kunhan sanon nyt. Olen vastaavaa tehnyt. Muistakaa tilanteissa aina kysyä! Kylmäkallet myös hyvä ehdotus. Ja minkä ikäinen poika on, tarkistathan ettei itkulle ole muuta syytä?

Vierailija
38/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneenvuokralaissa on kohta jossa asunnossa pitää pysyä tietty lämpötila ympäri vuoden. Muistaakseni 18-25 välillä. Jos ei pysy, on oikeus hakea vuokravähennystä tai vuokranantajan on maksettava ilmastointi! Katso huoneenvuokralaki ja soita heti huomenna vuokranantajalle. Voimia. 

Vierailija
39/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää muutama kuukausi. Nauttikaa nyt kun vielä voi.

Vierailija
40/213 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut pankin päällä. Käytä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi