Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö tilillä saisi pitää ollenkaan rahaa? :0

Vierailija
13.06.2014 |

Tänään joku tyttö soitti pankista, että meillä on tilillä liikaa rahaa, n. 50 000 euroa. Olemme säästäneet miehen kanssa pahan päivän varalle ja ehkä asuntoon tulevaisuudessa. Ihmetytti vaan, kun nainen oli sitä mieltä, ettei edes säästötilillä saisi pitää noin suurta määrää rahaa. Kuinka paljon ihmisillä sitten on rahaa tilillä ja paljonko siellä saisi olla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mun tili on jo täynnä ja loput pitää sulloa patjaan. En oikeasti tiedä mitä teen kun sekin tulee täyteen. Itkettää jo valmiiksi :(

Vierailija
2/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:38"]

En tiiä, mun tili on jo täynnä ja loput pitää sulloa patjaan. En oikeasti tiedä mitä teen kun sekin tulee täyteen. Itkettää jo valmiiksi :(

[/quote]

Sitten sukanvarteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:38"]En tiiä, mun tili on jo täynnä ja loput pitää sulloa patjaan. En oikeasti tiedä mitä teen kun sekin tulee täyteen. Itkettää jo valmiiksi :(

[/quote]

Sytytä ylimääräsillä takka :(

Vierailija
4/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos sillä tapetois seiniä?

Vierailija
5/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais ehkä sijoittaa tuollaiset summat! Inflaatio syö rahanne! Mieti nyt paljonko tuo on mummonmarkoissa. Ei tuollaisia rahoja ennen makuutettu pankkitileillä.

Vierailija
6/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperi taitaa olla se perinteisin käyttökohde?

Vierailija
7/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 16:40"]entä jos sillä tapetois seiniä?

[/quote]

Oon tapetoinut kerran kun mulla oli paljon rahaa.

Vierailija
8/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa hölmöt rahastoihin, että tulee tuottoa. Suosittelen rahastoyhtiö Seligsonia. Myös Nordnetin ilmainen superrahasto voisi olla hyvä.

Ja varoituksena. Älä suostu mihinkään kivijalkapankkien rahastusrahastoihin.

Ja pankissa voit pitää muutaman tonnin, mutta enempi on rahanhukkaa.

http://seligson.fi/suomi/sijoitustieto/tyokalut/laskurit/tuottolaskuri.html

Tuossa kätevä Seligsonin tuottolaskuri. Näpyttele tuohon se 50 000 ja katso minkäverran rahaa menee kaivoon 10 tai 20 vuodesa.

Vierailija
9/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin konkurssissa taitaa olla jokon raja mikä korvataan per tili avatkaa toinen tili

Vierailija
10/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata makuuttaa tilillä vaan sijoittaa! Meillä on vaan 10t säästötilillä ja loput n 100t sijoitettuna (osakkeet).

Vierailija
11/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen 3kk nettotulot kannattaa pitää tilillä ja käteisenä, mutta ylimenevät toki tuottamaan. Eihän pankkien talletussuojatkaan korvaa, jos pankki menee nurin ja tilillä on liikaa rahaa. Pankista tosin soitettiin ihan vain ryöstöaikeissa tässä, eli halusivat ylimääräiset rahat omiin "sijoitustuotteisiinsa". Niihin nähden voivat olla paremmassa tallessa tilillä.

Vierailija
12/12 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kannattaa ottaa huomioon että talletussuoja ei korvaa yli 50 000 menevää osaa. Ja tilillä inflaatio nakertaa säästöt, kun esim. rahastoissa tai osakkeissa vuosituotto voisi olla 5-10%. Kyllä minulle kelpaisi muutaman tonnin tuotto sen säästämisen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan