Mies huutaa ja lyö tavaroita / heittää esineitä
Otsikossa tiiviisti asia.
Mies suuttuessaan huutaa, saattaa lyödä esineitä tai heitellä asioita. Ei kuitenkaan lyö ihmisiä, eikä heitä esineitä ihmisiä kohti.
Esimerkkinä äsken tapahtunut tilanne:
Mies oli siivoamassa tiskialtaan alustaa. Puhelin soi, ja mies vastasi puhelimeen jääden istumaan tiskialtaan edustalle. Kysyin mieheltä voinko tulla tiskaamaan ja voiko hän siirtyä sen verran, että pääsen tiskialtaan luokse (oletin, että tiskialtaan alunen on jo puhdas, joten siirtymisessä ei pitäisi niiltä osin olla ongelmaa). Mies suuttuu ja lyö tiskipöytää todella kovasti. Mies kävelee pois.
Hetken päästä kun puhelu on loppunut, mies tulee takaisin keittiöön kysymään minulta, että mitä asiaa minulla oli (ei todenäköisesti puhelimessa ollessaan kuullut että kysyin voisiko hän siirtyä, vaan lähti pois siksi, että hermostui kun puhuin hänelle samalla kun hän oli puhelimessa). Totesin miehelle, ettei minulla ole hänelle mitään asiaan silloin kun hän kiukuttelee. Mies alkoi huutamaan, kuului varmasti kohtuullisen kauas ulos asti.
Miehen puolustukseksi se, että olisin toki voinut odottaa puhelun loppuun, ja vasta sitten pyytää häntä siirtymään - toisinaan hänen puheluns akuitenkin kestävät todella pitkään, ja tuossa oli sopiva väli tiskaamiseen. Mutta sinällään ymmärrettävää, etteivät ihmiset tykkää, jos heille puhutaan silloin kun he ovat puhelimessa.
Miehen puolustukseksi myös se, että todennäöisesti oli kohtuullisen provosoivaa minulta todeta, ettei minulla ole hänelle mitään asiaa silloin kun hän kiukuttelee. Mutta onko se huutamisen arvoinen kommentti?
Varmasti itsekin olen hankala ihminen, mutta huudettua ei silti tule ihmisille.
Huutavatko teidän miehenne/vaimonne/puolisonne?
Kannattaa ottaa jalat alle ja häipyä Hyvän sään aikaan ((kirjaimellisesti) niin sairas ukkosi on.