Apua!!!!!
mun tytär ei suostu nukkuu päivällä s vaa huutaa ku se on niin väsyny en tiedä yhtään mitä tekisin.oon kokeilu kaikkea ja mikään ei auta.tyttö on vaan 3vk vanha.
Kommentit (9)
Kapalon saa vaikka peitosta äkkiä kääräistyä.
Tai, voiko olla mahavaivaa?!
Jaksamista! :)
kunnes soitin sinne osastolle mis olin synnyttänyt(säkin voit soittaa ja pyytää neuvoa) ja ne oli ehdottomasti sitä mieltä et vauvalla on nälkä, masuvaivoja ei kuulemma tuon ikäinen oikein vielä koe(tiedä paikkansapitävyydestä, mut näin sanoivat!)
Joten aloimme sit hörpyttämään ja annoimme loppujen lopuksi pullosta aina imetyksen päälle korviketta/lypsettyä maitoa niin paljon kuin halusi ja itkut loppui!
Sen oon oppinut et vauva kyllä nukkuu sitten kun on väsynyt, ilman sen kummempia kommervenkkejä ja kikkailuja, joten suosittelen kokeilemaan lisäruokintaa joko imettäen jos maitoa tulee ja yhteistyö pelaa tai sitten lisämaitoa korvikkeena pullosta tai hörppyyttämällä.
Tsemppiä ja piristystä :)
ensimmäiset kaks viikkoa meni loistavasti,kun vauva vaan nukkui ja söi. mutta auta armias,kun aloin antaa d-vitamiinia,niin yhtäkkiä kaikki muukin,mitä söin alkoi vaivata pojan vatsaa. voisko olla sitten sitä? mulla tosin vaan esikoinen,joten en oo mikään vauvaekspertti :) meillä tilanne helpottui,kun jätin kahvin,suklaan,maidon,teen,vahvojen mausteiden ja paprikan syönnin.
jaksamista sinne! toivottavasti pian helpottuu :)
-annukka-
pois ravinnostasi. Kokeile myös 3-4 pväksi jättää d-vitamiini pois. Meillä se huudatutti ja on ärsyttänyt jälkeenpäin, ettei antanut pitkää aikaa vain 1-2 tippaa. Jos d-vitamiiniakin tarvitsee, niin ei se mahda olla hääviä huutaakaan koko aikaa ja potea kipua...
Mulla ollut kaksi huutavaa tapausta ja tiedän ettei ole herkkua!
Kantoliinaa tai rintareppua kokeilisin. Jotkut vauvat rauhoittuvat vaunuihin, kun vaunut liikkuu.
Rauhoittuuko rinnalle? Huoliiko tuttia?
Kipristeleekö masua?-kokeilkaa vauvahierontaa tai vyöhyketerapiaa.
Jättäisin d-tipat muutamaksi viikoksi pois ja aloittelisin uudestaan varovaisesti.
Mun vauvojen masulle ei ole käynyt ruisleipä, sipuli, paprika eikä kahvi.
Poissulje mahdollinen nälkä, tarvitseeko lisämaitoa, kenties?
Käytä vauvelia lääkärissä, jos olet huolissasi!
Koita jaksaa ja pyydä tarvittaessa apua!
Hyvä apu on peitto. Kääräise siihen vauva suht napakasti. Vauva kun on ahataasti tottunut asustelemaan tähän asti. Kantoliina on tosi iso apu. Meillä ainakin nuorimmaisen tuo valveillaolo/nukkumis -ongelma loppui siinä kanteluun. Uni tuli aina liinassa. Koita jaksaa. Kyllä se helpottaa.
Poika on reilu 3 viikkoa vanha ja puolitoista viikkoa on mennyt suunnilleen niin, että kun yöunien jälkeen pitäisi nukahtaa ekoille päiväunille niin huuto alkaa. Ei nuku vaunuissa eikä muutenkaan vaakatasossa. Ainoa keino nukuttaa päivisin on kantoliinassa pystyasennossa. Viime viikolla nukkui liinassa jopa pari tuntia kerrallaan mutta tällä viikolla on mennyt ihan mahdottomaksi kun torkkuu vaan ja taas herätään pahantuulisena. Väsymys kasvaa päivän kuluessa ja esim. eilen karjui n. klo 16-23 nukkumatta sillä välillä yli 10 min pätkiä. Yöt menee onneksi hyvin. (Ainakin tähän asti.)
Olen kokeillut imettää aina kun huuto yltyy kovaksi. Olen kokeillut pitää säännölliet syöttövälit (n. 3 tuntia), olen kokeillut totuttaa nukahtamaan ilman heiluttelua, vaihtanut vaippaa usein ym. Mutta toistaiseksi ainoa tepsivä keino on ottaa liinaan, tehdä puolisen tuntia kyykkyjä ja heilua ja keinua ja laulaa :)
Onneksi illalla jo unohtaa päivän huudot ja aamulla taas jaksaa, vaikka joka aamu toivonkin, että josko tänään olisi helpompi päivä. Tänään ajattelin kokeilla lisämaitoa syöttöjen päälle, ei siinä ainakaan mitään häviä.
Suippo ja Onni 3vko 3pv
Ai niin, meillä ei monista neuvoista huolimatta kapalo auttanut. Vauva alkaa karjua heti, kun tajuaa käsien olevan nalkissa. Liinassa ollessaankin täytyy jättää kädet vapaaksi jos haluaa pojan nukahtavan.
Tyttö_20:lle voimia ja jaksamista, toivottavast keksitte jonkun keinon!!!
Mutta kokeile kantoliinaa jos sellaisen omistat.
Tähän hätään voit kyhätä vaikka lakanasta sellaisen.
Kävele ja hyräile jotain niin luulis vauvan rauhoittuvan.
tai
Oletko auto ajelua kokeillut? Esikoinen nukkui aina, kun pääsi autoon.
tai
Onko vauvalla kuuma/kylmä/nälkä??
Toivottavasti saat pienen rauhoittumaan, jaksuja!!