Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden kumppanin hehkutus somessa

Vierailija
20.06.2021 |

Onko muita, joita ärsyttää, kun ihmiset hehkuttavat uutta onneaan sanoin "en ole koskaan ollut näin onnellinen" tai "ensimmäistä kertaa elämässä näin ihanan tyypin olen löytänyt" tai jotain sen tapaista.
Ja niin, että sitä aiempaa elämää on takana: entinen puoliso, lapset yms. Ja hehkutetaan miten koskaan aiemmin ei ole ollut näin onnellinen tai uusi mies/nainen parasta mitä koskaan tapahtunut.

Ihan sama minkä syyn takia erottu (poislukien joku hirveä parisuhdeväkivalta tai tällainen), mutta jotenkin tulee todella epämukava fiilis, kun joskus on oltu onnellisia toisen kanssa ja on lapset ja hyvä elämä ja sitten hehkutetaan myöhemmin, että "vasta nyt tiedän miltä tuntuu olla oikeasti onnellinen" yms.

Minulla oli todella ikävä ero ja olin koko suhteen ajan onneton, mutta silti en koe, että menisin hehkuttamaan asioita noin someen. Kyllä onnestaan saa kertoa, mutta aikuisten ihmisten tapa jotenkin mitätöidä kaikki aiempi onni jotenkin kummastuttaa minua kauheasti.

Kiva sitten esim. Lasten lukea sieltä, kuinka isä/äiti ei ollutkaan koskaan onnellinen silloin, kun yhdessä elettiin. Eikö vain voi sanoa, että on onnellinen?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/79943ed1-07dc-4eaa-be2e-ff0ae7…

Tuli vain tästä iltalehden Heidi Klum -jutusta mieleen, kun tuli tunne, että ei se Seal sitten tainnut hyvä mies olla tai tasavertainen kumppani.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tuollaisista lausunnoista aina sellainen fiilis, että halutaan näpäyttää exää, eli jollain tasolla ollaan vielä kiinni siinä menneisyydessä.

Vierailija
2/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä.

Tuo tehdään aina jostain syystä.  Minun puolesta jokainen saa postailla ja kehua elämäämsä vaikka miten paljon somessa.   Eihän se minulta ole mitenkään pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tuollaisista lausunnoista aina sellainen fiilis, että halutaan näpäyttää exää, eli jollain tasolla ollaan vielä kiinni siinä menneisyydessä.

Sekä myös hyvin lapsellista. Ymmärrän tuollaisen käytöksen vielä jotenkin joltain parikymppiseltä, mutta en enää vanhemmalta.

Vierailija
4/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ärsytä.

Tuo tehdään aina jostain syystä.  Minun puolesta jokainen saa postailla ja kehua elämäämsä vaikka miten paljon somessa.   Eihän se minulta ole mitenkään pois.

Se on huvittavaa, että pitää kehua jossain somessa. Tiedän parikin, jotka oman elämänsä ihanuutta tuo toistuvasti esiin. Todellisuudessa ukot hakkaa kotona ihan kunnolla, jopa sairaalaan asti. Mutta somessa elämä on niiiiiin ihanaa.

Vierailija
5/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kateellisia ihmisiä ärsyttää, jos uskaltaa somessa ja muuallikin hehkuttaa elämäänsä ja kertoa olevansa juuri sillä hetkellä hyvissä fiiiliksissä ja että elämä sujuu hyvin.

Sillä todellakin on niin, että monilla sujuu tänäkin elämä tosi hyvin.

Kateellisten mielestä on törkeää, että joku uskaltaa sanoa tälläisiä asioita suoraan.

Vierailija
6/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kateellisia ihmisiä ärsyttää, jos uskaltaa somessa ja muuallikin hehkuttaa elämäänsä ja kertoa olevansa juuri sillä hetkellä hyvissä fiiiliksissä ja että elämä sujuu hyvin.

Kateellisten mielestä on törkeää, että joku uskaltaa sanoa tälläisiä asioita suoraan.

Ei taida luetunymmärtäminen vahvuutesi? Aloituksessa sanotaan, että saa kertoa olevansa onnellinen, mutta pitääkö aikuisen ihmisen ilmaista se niin kuin ei sitä aiemmin olisi koskaan edes onnea tuntenut. Todella ihanaa lapsen lukea kuinka äiti ei ole koskaan ollut näin onnellinen ja kuva uuden miehen kainalossa. Ihanaa tietää, että äiti onnellisempi nyt uuden miehen kanssa kuin esim. Silloin kun lapsi syntynyt.

Ei tässä kukaan kieltänyt onneaan hehkuttamasta vaan harkitsemaan sanavalintoja.

Vierailija
7/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös! Jotenkin tuntuu, että halutaan korostaa sitä, että ennen tätä ei koskaan ollut yhtä onnellinen (ja nimenomaan sen toisen kanssa). Minusta se on vaan todella lapsellista.

Vierailija
8/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erossa on aina kaksi tarinaa. Ne tarinat voivat olla keskenään kovin erilaiset. Tämän tietävät kaikki, joiden ystävät ovat eronneet.

Vierailija
9/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveripiirissäni pahimmat somehehkuttajat ovat niitä, joilla on suhteessa jatkuvasti pahoja ongelmia. Se on surullista. Ne, joilla menee tasaisen mukavasti, eivät koe tarvetta hehkuttaa.

Vierailija
10/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kaveripiirissäni pahimmat somehehkuttajat ovat niitä, joilla on suhteessa jatkuvasti pahoja ongelmia. Se on surullista. Ne, joilla menee tasaisen mukavasti, eivät koe tarvetta hehkuttaa.

Onkohan se sitten niin, että miten tyhjempää ja oaskempaa oma elämä on, niin sitä enemmän sitä pitää hehkuttaa. Lähes kaikki blogitkin mitä koskaan olen lukenut ovat sisällöltään oikeasti todella tyhjiä. Monta sivua sanottavaa ei mistään.

Vierailija
11/11 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto