Naapuri tupakoi sisällä
Minun seinänaapurini polttaa tupakkaa sisällä ja en oikein tiedä mitä tehdä. Koko rappukäytävä haisee tupakan tunkkaiselta ja se tupakan käry tulee minunkin asuntoon. Poltan itsekin tupakkaa (kylläkin pihalla), mutta silti tuo käry häiritsee minua ja alkaa päähän särkemään kun pidempään joutuu sitä "imppaamaan". Lisäksi tupakan tumpit viskotaan ikkunasta ulos talomme pihalle.
Asunto, missä tämä henkilö polttaa, on vasta remontoitu ennen hänen muuttoaan eli pelkästään jo vuokranantajillekin koituu tästä suurta vahinkoa. Ja onhan sisällä tupakointi myös paloturvallisuusriski..
En tiedä mitä tehdä? Kärvistelenkö tuossa tupakan käryssä siihen asti kunnes tajuaa itse lopettaa/muuttaa pois, vaiko soitan isännöitsijälle ja valitan hänestä? En haluaisi olla liian nipo ja aiheuttaa toisille ongelmia, mutten haluaisi myöskään itse kärsiä tästä enempää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Laita viestiä vuokranantajalle
Mitä se vuokranantaja tupakoitsijalle voi?
Asun maatasissa ja itseäni ärsyttää kun kaikkien pitää polttaa ulko-oven edessä. Jos jokainen polttaisi omalla parvekkeella, niin minun ei tarvitsisi hengitellä kaikkien savuja. Se jakaantuisi tasaisemmin. Ne stumpitkin.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä isännöitsijään. Kannattaa myös selvittää onko tupakointi sallittu teidän kiinteistössä! En siedä itsekään tupakan käryä, häiritsee jo sekin kun joskus osa asukkaista käy tupakoimassa talon vieressä, yleensä kyllä käyvät kauempana, fiksuja ihmisiä!
TOP 3 inhokit kerrostalossa ovat:
- tupakoitsijat (parvekkeella ja sisällä)
- yöllä (ja päivällä) taukoamatta huutavat vauvat ja lapset
- hajut jotka lähtevät ulkomaalaisten asukkien iholta ja ruuasta
Eli minun tekemät curryt, wokit, tajinet ja muut Aasian, Afrikan ja Lähi-idän ruuat ei haittaa koska en ole ulkomaalainen? :)
Korjaan. Kaikkien tekemät erityisesti Afrikan ja Aasian suunnalta tulevat ruokaällötysten löyhkät. Suomalaisten vaatteet ja iho ei yleensä haise niin kauhealle, mutta kyllä suomalainen alkovalkosipulitupakoitsija saa minut välttämään hissiä viimeiseen asti.
age is just a number kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä isännöitsijään. Kannattaa myös selvittää onko tupakointi sallittu teidän kiinteistössä! En siedä itsekään tupakan käryä, häiritsee jo sekin kun joskus osa asukkaista käy tupakoimassa talon vieressä, yleensä kyllä käyvät kauempana, fiksuja ihmisiä!
Eli minun tekemät curryt, wokit, tajinet ja muut Aasian, Afrikan ja Lähi-idän ruuat ei haittaa koska en ole ulkomaalainen? :)
Vierailija kirjoitti:
Korjaan. Kaikkien tekemät erityisesti Afrikan ja Aasian suunnalta tulevat ruokaällötysten löyhkät. Suomalaisten vaatteet ja iho ei yleensä haise niin kauhealle, mutta kyllä suomalainen alkovalkosipulitupakoitsija saa minut välttämään hissiä viimeiseen asti.
age is just a number kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttamaan jonnekin Vesannon suuntaan vanhaan ok-taloon keskelle ei mitään, mikäli kaikki muun ruoan kuin jauhelihakastikkeen ja makaronilaatikon tuoksu noin pahasti häiritsee. :D
Mutta onneksi parveketupakointi kiellettiin, nyt sitten ihmiset polttavat omissa kodeissaan ja haju leviää tehokkaammin muualle taloon ilmanvaihdon kautta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita viestiä vuokranantajalle
Mitä se vuokranantaja tupakoitsijalle voi?
Varmaankin enemmän kuin tupakoitsijan naapuri eli vuokralainen.
Eikö tule mitään mieleen?
Alavudelta ja aivot narikassa?
Tupakkamiehet ja -naiset ovat siirtymässä sähkösavukkeiden kanssa räpeltämiseen.
Tai pojat ja tytöt. Tämä persläpivekotinvillitys helvetistä kun on enemmän nuoremman polven heiniä.
On kakaroiden mielestä niin kätevä kun voi sitten sisätiloissa pössytellä kiinni jäämättä. Hajuja kun ei jää.
Voi kuitenkin aiheuttaa häiriötä ja voimakkaita oireita ja terveyshaittaa muille talon asukkaille esim.
rivitalossa. Käytännössä mahdoton valvoa= pitäisi kieltää kokonaan.
Hyvät ihmiset! Tässäkin tilanteessa kannattaa yrittää puhua sille itse tyypille suoraan, ja jos ei auta tai tule selvyyttä siihen niin soittakaa isännöitsijälle. Ei oke sen vaikeampaa, kuin muunkaan asian hoitaminen. Kiitos.
Kun miehen kanssa asuttiin kerrrostalossa, niin vasemmalla ja oikealla puolella tupakoitiin ja myös alakertalainen tupakoi. Asuttiin niiden kaikkien keskellä. Voitte kuvitella kesällä, kun piti ovea auki ja tuuletti. Hirveä käry. Mies sanoi silloin, että onko tämä nyt sit elämää, vttu haistella vasemmalta, oikealta ja alhaalta samaan aikaa tulevaa hajua. Varattiin aika pankkiin ja ostettii uusio rivari missä on tupakointikielto koko taloyhtiössä. Täysin savuton piha. Naapuri kertoi, kun asuivat kontulassa että niiden rapussa vedettiin röökiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät ihmiset! Tässäkin tilanteessa kannattaa yrittää puhua sille itse tyypille suoraan, ja jos ei auta tai tule selvyyttä siihen niin soittakaa isännöitsijälle. Ei oke sen vaikeampaa, kuin muunkaan asian hoitaminen. Kiitos.
Ihminen, joka on niin tyhmä, että polttaa sisällä tuskin ottaa vastaan mitään ehdotuksia tämän asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mistä puhut. Vaikka tupakointi taloyhtiössä olisi kielletty ei niille tupakoitsijoille välttämättä mitään saa.
Vaikka kuinka puhuisit. Vaikka kuinka soittaisit isännöitsijälle. Soittaisit vuokranantajalle. Soittaisit terveystarkastajalle. Ja sama kierros uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Naiivit on luulot.
Käy kertomasssa se hänellle "tiesitkö etttä sinä tupakoit sisällä" vastaisiko se että "niiinpä taidan tehdä" "voisiitko ystävällisesti lopettaaa sen" "kyllä se kohta sammmuu, vartooot hetken".
Usein noissa sisätupakoitsijoissa on muutenkin epämääräistä porukkaa. Ei niille niin vaan kannata
mennä sanomaan välttämättä yhtään mitään. Kännäilevät, huutavat ja tappelevat. Mitä lie muutakin
aineen käyttöä lisäksi. Kyllä niistä on parempi pysyä mahdol u simman kaukana.
Kommentoin jo eilen, tupakoitsija on kuin suomenruotsalainen, vaatii itselleen erikoiskohtelua joka välissä ja muut kärsivät.