Mökittömät kerrostaloasujat- miten vietätte kesänne?
Siis te joilla ei sukulaisten mökeillekään pääsyä? Kärsiikö lapset mökittömyydestä, miten kesänne kuluu?
Kommentit (37)
Olen asunut lapsuuteni maaseudulla ankeissa oloissa vailla mukavuuksia, en kaipaa yhtään ulkohuusseja, kantovesiä, itikoita ja sitä että lähin kauppa on jossain puolimaraton-matkan päässä.
lähiön kerrostalomurjussa kaljaa latkien ja tupakkkkaa poltellen aamusta iltaan
no eipä järkeä päässä ennää juuri ookkaan
😶
Vierailija kirjoitti:
Istutaan vaatehuoneessa nyyhkimässä mökittömyyttämme.
Meillä ei ole edes vaatehuonetta...
Minulla on kiva parveke. Tykkään istua siellä lukemassa ja katselemassa pilviä ja puita. Välillä pistän silmä tkiinni ja kuuntelen lintujen laulua. Lasten ollessa pieniä me vuokrattiin välillä mökki. Muuten en itse ole mikään mökki-ihminen, tykkään perusmukavuuksista kuten vesivessasta.
Mökki oli aiemmin, mutta kun möin sen huomasin, että mökin ylläpitokuluista säästyneillä varoilla voi viettää vaikka puolet vuodesta etelän lämmössä. Normaalisti reissaan useammassa maassa kesällä. Kotimaan kohteissa tai vuokramökeissä en viihdy korkean hintatason ja itikoiden takia.
Asun Ok-talossa mutta voisin asua kerrostalossa.
Eli eilen la pyykkäsin kotona ja kävin koiralenkillä. Tein ruokaa ja vähän pihahommia.
Katsoin jalkkista.
Viihdyn tavallisessa elämässäni enkä tarvitse mitään hirveää viihdykettä.
En kalasta enkä metsästä. En marjasta enkä sauno. En tykkää ajella autolla. Olen absolutisti.
Ainoa mökin tyyppinen juttu olisi saunamökki lähellä kaupunkia. Mutta en tarvitse sitäkään.
Myönnän olevani liian paljon sisällä netin ääressä, mutta jos minulla olisi mökki, niin tuskin sielläkään kovin paljon varsinaisesti tekisin. Mökki rapistuisi hoidon puutteeseen. Siksi on parempi, ettei minulla ole mökkiä. Kesälomalla pääsen aina maalle viikoksi tai pariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuokrataan joku luksusmökki järvenrannalta kaikilla mukavuuksilla muutamaksi päiväksi, mutta muuten viihdytään hyvin kaupungissa, tehdään retkiä lähistölle, veneillään ja normaalioloissa matkustettaisiin ulkomaille ja vuokrataan iso villa Välimereltä kaveriporukalla.
Mun vanhemmilla on just sellainen perisuomalainen työleirimökki ja ilmoitin 13-vuotiaana etten siellä aio kesiäni enää viettää, enkä ole sen jälkeen viettänyt. Käydään siellä noin kerran kesässä viettämässä aikaa mun vanhempien kanssa, 2-3 yötä riittää. .
Villa porukalle kuulostaa kyllä hienolta. Olen vaikuttunut.
Se on parasta! Oltiin tehty niin jo 15 vuotta ennen koronaa. Toivottavasti taas ensi kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Asumme pysyvästi ulkomailla ja tulemme Suomeen elokuuksi lomalle. Meillä on asunto Helsingin keskustassa. Lomapäivät menee niin että käydään taidenäyttelyssä/museossa, elokuvissa, ravintolassa syömässä, ja jos on erityisen täysi päivä, niin vielä jossain konsertissa tai kesäteatterissa. Loman aikana käydään ainakin kerran Seurasaaressa ja Suomenlinnassa. Lomaan ei ikinä ole kuulunut minkäänlainen mökkeily, se ei kiinnosta kumpaakaan.
Meillä sama, muttei omaa keskusta-asuntoa vielä. Otetaan yleensä joku kivan airbnb tai ollaan hotellissa. Välillä muutama päivän vanhempien luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istutaan vaatehuoneessa nyyhkimässä mökittömyyttämme.
Meillä ei ole edes vaatehuonetta...
Kokeile jos keittiön pöydän alla itkeminen antais sopivan fiiliksen?
Viikko sitten oltiin ystävän mökillä, parin viikon päästä vuokramökille. 😊
Oman mökin puutteessa se etu, että työleirimeininkiä ei ole.
Joinain vuosina mennään telttailemaan Turun saaristoon. Siellä ei ole leirintäaluetta enää (ollut aikoinamn), mutta venekerhon tms. grillikatos, huussi, vesipiste ja sauna löytyy, niitä saa käyttää.
Meiltä kävelee pienen metsäpläntin vieressä olevalle uimarannalle vajaa 10 min, siellä joko ihan rannalla tai kaltseilla enemmän metsän puolella on kiva istua.
Helsingissä toki muutenkin paljon tekemistä ja nähtävää kesällä, ei harmita ollenkaan olla täällä kesäisin. 🧡
Kaupungissa on kiva olla, kun hesalaiset lähtee kotiseuduilleen ja mökkeilemään.
Teen pitkiä pyörälenkkejä pääosin rantateillä, viihdyn partsilla lukemassa tai piirtelemässä.
On mulle parikin mökkikutsua tullut, en ole vielä keksinyt kuinka kieltäytyä kohteliaasti. Tunnen oloni vaivautuneeksi toisten mökeillä. Ahdistaa saunominen ja koko ajan saa olla varuillaan että miten kenenkin mökillä toimitaan, ettei vaan riko tapoja tai rutiineja 😀
Pitkäaikainen mökkeily ei kiinnosta yhtään. Mökin voi tarvittaessa vuokrata lyhyemmäksi ajaksi. Tänä vuonna käyn sukulaisia katsomassa 500km päässä ja yövyn heidän kotonaan isossa omakotitalossa. Ulkomaille ei ole vielä kiinnostusta joten vietän aikani Stadissa. Täällä on loputtomiin ajanvietemahdollisuuksia varsinkin näin hyvällä ilmalla. Suurin osa ihan ilmaisiakin.
Meidän mökki on niin kaukana, ettei sinne tule lähdettyä kuin kesälomalla ja ehkä parina viikonloppuna. Eli enimmäkseen ihan kotona olen kesät ja töissä tietenkin.
Samalla lailla kuin muutkin vuodenajat. Luen, katson elokuvia, teen käsitöitä, hoidan viherkasveja, käyn lenkillä, käyn kahvilassa tai terassilla, käyn taidenäyttelyissä, tapaan ystäviä jne.
Olen aina inhonnut mökkeilyä, ja voin kohteliaisuudesta käydä jonkun mökillä kahvit juomassa, mutta yöksi en suostu jäämään.
Olen tässä joutunut kuuntelemaan koko alkukesän muiden mökkijuttuja, olen ihan tyytyväinen mökittömyyteeni.
Ensin siivotaan ja raivataan puoli hehtaaria metsää, tehdään puita istutetaan kesäkukkia. Kaiken raadannan palkkana pääsee sitten saunaan ja uimaan ja on niin ihanaa. Juu ei kiitos.
Asumme pysyvästi ulkomailla ja tulemme Suomeen elokuuksi lomalle. Meillä on asunto Helsingin keskustassa. Lomapäivät menee niin että käydään taidenäyttelyssä/museossa, elokuvissa, ravintolassa syömässä, ja jos on erityisen täysi päivä, niin vielä jossain konsertissa tai kesäteatterissa. Loman aikana käydään ainakin kerran Seurasaaressa ja Suomenlinnassa. Lomaan ei ikinä ole kuulunut minkäänlainen mökkeily, se ei kiinnosta kumpaakaan.