Miksi ihmiset juttelee enemmän siskolleni?
Eli siis olen isosisko, mutta lyhyempi kun pikkusiskoni ja moni on luullut että olen pikkusisko (jotka eivät tiedä/olet nähneet aikoihin). Aina kun mennään jonnekin, oli sitte sukulaistädin ystäville, äidin kaverin luo, melkeinpä mihin vaan niin kaikki menee juttelemaan siskolle "herranjestas, oletpa sinä...... " ja hyviä adjektiiveja.
Mun oletetaan jostain syystä vaan "olevan siellä jossain taustalla kiltisti sanomatta sanaakaan"?? :D Vaikka olen vielä isosisko?
Mistä tuollainen voi johtua? Viimeksi sitten päivitteli kun kysyi "sinä olet vissiin pikkusisko" ja olin että "ei, en ole kun isosisko" "herranjumala!!! luulin sua pikkusiskoksi.. voi ei...."
?! Siis ei siinä muuten mtn mut ihmetyttää vaan, ja kun en ole mitenkään pahan näköinen tms...
Toki on tilanteita missä myös mulle jutellaan normisti, mutta omituisen usein käy noita tilanteita ku joku kumminkaima ei huomioi mua mitenkään. o___O Ja nää on aina ollut naisia..
Kommentit (11)
Ottaako isompi pikkusiskosi aktiivisemmin katsekontaktia ja puheyhteyttä kuin sinä? Yleensä sosiaalinen vetovastuu menee sille, joka on luonnostaan sosiaalisin.
Ehkä hän on lähestyttävämmän oloinen. Kehonkieli, ystävälliset kasvot?
Olet enemmän seinäruusu kun taas siskosi seurapiirineiti
Jos siskollasi on ystävällisemmät kasvot ja avoimempi ilme? Jotkut vaan näyttää lähestyttäviltä ja toiset torjuvilta.
Ottaako isompi pikkusiskosi aktiivisemmin katsekontaktia ja puheyhteyttä kuin sinä? Yleensä sosiaalinen vetovastuu menee sille, joka on luonnostaan sosiaalisin.
-Päin vastoin, mä oon meistä puheliaampi ja avoimempi monesti ottamana kontaktia, tosin en välttämättä kattso tuntemattomia silmiin ja sisko ehkä on rennomman oloinen.
Ehkä hän on lähestyttävämmän oloinen. Kehonkieli, ystävälliset kasvot?
-Ei, kun mä oon tosi ystävällisen näköinen ja siskoo monesti sanotaan pelottavan näköseksi. :DD Mua on myös aina sanottu helposti lähestyttävän näköseksi, tuntemattomatkin kadulla monesti jne.
Jos siskollasi on ystävällisemmät kasvot ja avoimempi ilme? Jotkut vaan näyttää lähestyttäviltä ja toiset torjuvilta.
-Mulla on ystävällisemmät kasvot. Tosin sisko saattaa vaikuttaa rennommalta ehkä ullkopuolisen silmiin ja mä torjuvalta, vaikka oon enemmän sellanen että otan helpommin kontaktia vieraisiin ja tykkään jutella vieraiden kanssa.
Ihmiset saa ensivaikutelman, koko on yks minkä perusteella he sitä luo, ei vakavaa, korjaat vaan tilanteen oikaisemalla olevasi vanhempi.