Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin hyvä elämäntilanne käy kateeksi

Vierailija
19.06.2021 |

Ite olen työtön, ja tyhjä tasku.

Mutta kaveri tuntuu kaiken saavan helpolla, kuten työpaikan, menestyy elämässä, saa titteleitä tuosta nuin vaan, ja ennen kaikkea ärsyttää kun sillä tuntuu olevan rahaa kuin roskaan. Hän on palkkatöissä, ja tienaa hyvin ja kaiken kukkuraksi hänellä on noin 30 000 euroa säästöjä. Kaiken lisäksi hän on nainen, ja vasta 30 vuotias. Velkaa nolla euroa. Tulee köyhistä oloista ja välillä kyseenalaistan, että miten hän on tuohon ikään mennessä saanut nuin paljon säästöjä, koska itellä ei ole säästöjän kuin muutama kymppi pakollisten menojen jälkeen, jos sitäkään. Niin ja olen mies, käy itsetunnon päälle jos joku nainen makoilee rahan päällä ja itse tyhjän päällä.

Vertaistukea?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä se taidat olla se joka makoilee. Tekisit sinäkin jotain.

2/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanikäinen ja kaverisi on minuun verrattuna tyhjätasku ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet laiska luuseri

Vierailija
4/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin naiivi

Vierailija
5/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 30-vuotias? Minä ostin ensimmäisen sijoitusasunnon tuossa iässä. Eikä lähtökohdat 90-luvun lamassa työttömäksi valmistuneena olleet kummoiset.

Vierailija
6/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että kaveri saa kaiken "helpolla". Musta kun tuntuu että elåmässä joutuu aika paljon tehdä töitä palkkansa eteen. Mulla on nimittäin melko samat speksit kuin tuolla sun kaverilla mutta teen todella kovasti töitä, eikä mikään tule helpolla.

Vierailija
7/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan sinua ap, kun tunnustat itsellesi että olet kateellinen. Se on mielestäni fiksun ja kehityskelpoisen ihmisen merkki. Olet sen verran nuori että parinkymmenen vuoden päästä saatat olla teistä se varakkaampi - riippuen siitä miten pelaat korttisi.

Vierailija
8/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olet laiska luuseri

T: Eiran laiha rouva

Vierailija
9/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan fiksu enään osta asuntoja velaksi. Siinä on nainen joka ymmärtää rahan päälle.

Vierailija
10/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aluksi kiinnostunut tuosta naisesta mutta oma itsetunto ei kestä sitä, että jollakin naisella on enemmän rahaa kuin miehellä. Miesten kuuluu olla perheen pää ja se jolla on enemmän rahaa. Joskus ollaan käyty muutamalla paikallisessa, ja se olen minä joka tarjoaa koska nainen sanoo aina, että ei ole rahaa. Siis ei ole muka rahaa vaikka olen omin silmin nähnyt, että hänellä on noin 30 000 euroa säästöjä. Nytkin sai reilun 3000 veronpalautukset jotka tulee sille syksyllä ja aikoo laittaa säästöön. Ahneudella ei ole näköjään mitään rahaa. On sanonutkin, että tavoite rahan säästämisessä vain kasvaa, että nälkä kasvaa syödessä. Miten te saatte säästöjä kun itse saan vain muutaman kympi kuussa jos sitäkään? Miten te teette sen, toki mulla oma asunto joka syö paljon kuluja ja velkaa. Tuolla naisella ei ole edes velkaa, eikä aijo ottaa helpolla jos koskaan. Sanoo vielä että yöt nukkuu hyvin ja levollisesti kun on rahaa, no onko ihme tuolla raha summalla kun itse saa koko aika ressata rahasta. Miten jotku saa rahaa nuin paljon säästöön? Tuskin tuo nainen koskaan tulee saamaan miestä koska ei kukaan mies kestä sitä jos naisella on enemmän rahaa kuin miehellä vai olenko vai liian vanhanaikainen?

Vierailija
11/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen paljon ihmisiä jotka valittaa, että ei ole töitä yms. ja valittavat omaa elämää. No, ei se raha kuule taivaalta tipu vaan sen eteen tehdään töitä. Mulla on yks kaveri joka aina valittaa, että ei pääse töihin. No, ei edes etsi töitä. Kun taas minä etsin, ja työttömiä päivä on vähän nähty. Elämässä mikään ei tule ilmaiseksi ellei ole syntynyt miljonääriksi. Kyse on siitä viitsiikö nähdä elämässä vaivaa vai odottaako kaiken tippuvan taivaalta.

Vierailija
12/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, ja tuo nainen ei ole edes korkeasti koulutettu vaan perusduuari. -ap

Vierailija
13/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa elämässä on ongelmia, niistä ei yleensä kerrota, ei välttämättä edes ystäville, kyllä oon mielelläni köyhä ja työtön, kun nyrkin ja hellan välissä luksuslukaalissa.

Vierailija
14/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nainen elä nyrkin ja hellan välissä vaan asuu yksin, pienessä asunnossa. Kaiken saavuttanut yksin. On nöyrä, ja jalat maassa oleva jolla ollut omat vastoinkäymisensä ja siksi hänestä pidänkin mutta ei mulla ole mitään mahiksia.

Vierailija
15/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30k paljon?

Vierailija
16/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
17/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ollut hereillä äidinkielen tunneilla päinvastoin kuin ap, joka kertoo olevansa tyhjä tasku. Tasku? Kyllä niillä yhdyssanoissa on väliä ja äidinkielen numero korreloi jatko-opinnoissa menestymisen kanssa. Sillä sitten voi olla tekemistä ap:n kuvaamien kadehdittavien asioiden kanssa.

Vierailija
18/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Vierailija
19/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kateellinen, se syö vain sinun elämää. Ei muiden. Katkeruus on pahinta. Elä ja etsi oma tarkoitus ja hanki sinäkin työ ja säästä ja sijoita. Voit saada vaikka mitä, mutta tärkeintä on rakkaus ja välittäminen. Itse teet elämän❤️

Vierailija
20/23 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisellä on muutaman kuukauden palkan verran säästöjä, ei enempää. Siis jotka hiihtää normiporukassa mutta toki on sitten näitä yksilöitä jotka hiihtää omaan tahtiin. Mielestäni tuo on paljon rahaa, ei kaikilla ole tuollaisia summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän