Otanko sairaalloisen mustaksukkaisen mieheni (exä) takaisin? Hän alkoi käymään psygologilla
Jätin poikaystäväni noin 3-4 päivää sitten. Meidän suhteemme kesti lähes vuoden ja siihen kuului paljon hyviä kuin kauheitakin hetkiä. Olen itse 22-vuotias ja hän on 23-vuotias. Olemme tällä hetkellä etäsuhteessa. Tässä on suhteemme kauheumpia juttuja:
- En saanut olla parvekkeella suhteen alussa. Että en katsoisi muita miehiä
- Blockasi kaikki miespuoliset FB kaverit.
- Vaati tietää FB:n salasanan, ja annoin. :))
- Epäili että petin häntä mm. hänen kaverinsa kanssa, asuntolan siivojien, hotellityöntekijän yms. kanssa.
- Kuvitteli että harrastin kolmenkimppaa parhaan kaverini kanssa kahvilassa jonkun random miehen kanssa (oikeasti opiskelimme).
- En saanut kirjoittaa Youtube kommentteja, kuulemma pettämistä !!! Näitä vauvan kommenttejakaan en olisi varmaan saanut lukea mutta hän ei onneksi ymmärrä.
-Pyysi lähtemään Whatsapp ryhmästä (olen ollut tässä ryhmässä MONTA vuotta ja koostuu vanhoista tyttö-kavereista)
- **llu testit -> '' oot liian märkä, tuliko joku sisällesi?'', ''haiset kortsulta / s*e*rmalta. ''
- Roskakorien tsekkaaminen jos esim. heitin vanhat pikkarit sinne
- Jos en vastannu tekstiviesteihin 5 minuutin sisällä, kauhea rage. Kuvitteli että olin pettämässä.
- Videokamera pitää olla aina.
- Kuvitteli että juttelen salaisesti hänen kämppäkaverinsa kanssa, väitti kivenkovaa että sai viestin +358 alkuisesta numerosta (voihan se olla joku toinen ?)
- Silent treatment jos tein jotain ''väärin'' (esim. kävin kaverilla, käytin legginsejä yms)
- Kontrolloi pukeutumistani -> ei tiukkoja farkkuja ja legginsejä, perse pitää aina peittää esim. villatakilla
- Jos olen samaan aikaan online Wapissa kuin hänen huonekaverinsa, kauhea epäilyskohtaus
Nuo pettämisepäilyt ja se että piti lähettää jatkuvasti screenshotteja että miksi olen ONLINE alkoi ärsyttämään että päätin jättää hänet. Blockasin mutta hän alkoi lähettelemään viestejä sähköpostiin. Laittoi screenshotteja siitä että on pitänyt yhden online tapaamisen terapeutin / psykologin kanssa, toinen olisi maanantaina. Hän siis myös itse tiedostaa että hänellä on päässään vikaa, mutta ei pysty kontrolloimaan näitä mielikuvituksen aiheuttamia ajatuksia. Hän ei ole ikinä lyönyt minua turpaan tai haukkunut esim. huoraksi, eli ei siis kauheintakaan kastia. Mutta useammat päivät olen itkenyt hänen epäilyksien vuoksi, kun olen kuitenkin ollut ihan viaton.
Voiko tämmöinen henkilö muuttua? Rakkautta on ja ikävä myös, mutta pelottaa että kys. henkilö ei muutu ja vain manipuloi takaisin. Jos hän ei olisi mustasukkainen, kontrolloiva ja epävarma, suhteemme olisi viiden tähden veroinen. :-( Itse kuulemma aiheutin nämä epäilykset, kun suhteen alussa sanoin valkoisia valheita (esim. yksi äijä lähetti viestiä, sanoin että en tiedä kuka. Tosiasiassa kyseessä oli ensimmäinen poikaystäväni. Kerroin totuuden vasta parin kuun päästä). Joskus luontaisesti piilotin puhelimen näytön häneltä jos vanha mies-puolinen tuttu lähetti viestin (olin poistanut heidät listoiltani jo), kun en jaksanut alkaa selittämään että ei tässä kukaan tärkeä ole.
Hänellä on tällä hetkellä myös rankkaa ja tuntuisi että pitäisi olla hänen tukenaan.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä maalainen?
Mielenterveysongelma ei kansalaisuutta katso.
Kulttuurierot. Osassa maailmaa tämmöinen sairas käytös ja kyttääminen on ihan normaalia eikä käytös tule edes psykologin opastuksella muuttumaan
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu-provo
Ei ole provo, kunpa ois. Eikä mulla ois aikaa keksiä tarinoita. Valitettavasti olen elänyt tämmöistä elämää yli kuusi kuukautta. Tämä oli minun ensimmäinen pitkä parisuhde. Olen ujo henkilö ja epävarma tyttö jonka takia varmaan juuri minuun iski :-( ärsyttää kun äitiniki oli väkivaltaisessa suhteessa 20 vuotta ja nyt itse jouduin tämmösen uhriksi. Mutta olen jo melkein päätökseni tehnyt, ei jatkoon. Mietin vaan miten sen hänelle kerron. Pelottaa jos hän tappaa / tekee itse itsemurhan.
Mitä helvettiä? Et todellakaan ota takaisin. Nyt vähän kunnioitusta itsellesi.. Olet arvokas ja ansaitset tulla kohdelluksi hyvin.
Jos hän ei ymmärrä, että olet jättänyt hänet vaan jatkaa yhteydenottoja niin teet rikosilmoituksen häirinnästä. Itse kerran tunsin yhden mustasukkaisen miehen, joka oli täysin sekopää. Ei edes seurusteltu eikä oltu lähelläkään sitä pistettä, mutta käyttäytyi silti, kuin olisi omistanut minut. Kun halusin hänestä eroon niin hän ei jättänytkään rauhaan ja olisi varmaan lopulta tappanut minut ellen olisi tehnyt rikosilmoitusta.
Tuollainen mustasukkaisuus on iso ISO hälytysmerkki, jota ei saa jättää huomiotta!!
Hae lähestymiskieltoa, vaihda puhelinnroa, perheesi myös sekä nrot salaisiksi.
Voinko jutella jonkun kanssa yksityisesti esim sähköpostilla, mieluiten joku jolla on kokemusta? /AP.
Tuohon ei muutama terapiakäynti auta, vuosien prosessi. Jos rakastat häntä syvästi ja hän on mielestäsi elämäsi mies, niin voit parin vuoden kuluttua ottaa hänet "koeajalle", jos hän on sitoutuneesti kuntouttanut itseään. Mutta nyt et ota takaisin, hän ei ole vielä pitkään aikaan valmis parisuhteeseen. Päästä löytyy varmasti muutakin vikaa kuin tämä mustasukkaisuus, olisiko skitsofrenia puhkeamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon ei muutama terapiakäynti auta, vuosien prosessi. Jos rakastat häntä syvästi ja hän on mielestäsi elämäsi mies, niin voit parin vuoden kuluttua ottaa hänet "koeajalle", jos hän on sitoutuneesti kuntouttanut itseään. Mutta nyt et ota takaisin, hän ei ole vielä pitkään aikaan valmis parisuhteeseen. Päästä löytyy varmasti muutakin vikaa kuin tämä mustasukkaisuus, olisiko skitsofrenia puhkeamassa.
Kiitos, arvostan tätä kommenttia. Eron jälkeen tunsin itseni vapaaksi, sitä ennen olin kuin häkkilintu vaikka olikin LDR. Mutta silti joskus on kaipuu. Luulin että hän on tosissaan kanssani sen jälkeen kun lähetti screenshotin online terapiastaan. /ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu-provo
Ei ole provo, kunpa ois. Eikä mulla ois aikaa keksiä tarinoita. Valitettavasti olen elänyt tämmöistä elämää yli kuusi kuukautta. Tämä oli minun ensimmäinen pitkä parisuhde. Olen ujo henkilö ja epävarma tyttö jonka takia varmaan juuri minuun iski :-( ärsyttää kun äitiniki oli väkivaltaisessa suhteessa 20 vuotta ja nyt itse jouduin tämmösen uhriksi. Mutta olen jo melkein päätökseni tehnyt, ei jatkoon. Mietin vaan miten sen hänelle kerron. Pelottaa jos hän tappaa / tekee itse itsemurhan.
Et todellakaan ole millään lailla vastuussa siitä jos hän tekisi itsemurhan, mikä on sitä paitsi hyvin epätodennäköistä, eivät nämä tyypit itseään tapa, voivat kyllä käyttää itsemurhalla uhkailua läheistensä piinaamiskeinona. Mutta se on valitettavasti totta, että tuollainen mies voi olla hyvin vaarallinen kun hänelle ilmoittaa erohalusta. Parempi lienee vain olla vastaamatta viesteihin eikä suoraan sanoa, että ei halua enää tavata. Jonkun aikaa kannattaa miettiä, missä voi liikkua turvallisesti. Ei kai tuolla ole avaimia kotiisi? Vaikka olisi ollut ja olisi palauttanut ne, niin lukot on syytä vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu-provo
Et todellakaan ole millään lailla vastuussa siitä jos hän tekisi itsemurhan, mikä on sitä paitsi hyvin epätodennäköistä, eivät nämä tyypit itseään tapa, voivat kyllä käyttää itsemurhalla uhkailua läheistensä piinaamiskeinona. Mutta se on valitettavasti totta, että tuollainen mies voi olla hyvin vaarallinen kun hänelle ilmoittaa erohalusta. Parempi lienee vain olla vastaamatta viesteihin eikä suoraan sanoa, että ei halua enää tavata. Jonkun aikaa kannattaa miettiä, missä voi liikkua turvallisesti. Ei kai tuolla ole avaimia kotiisi? Vaikka olisi ollut ja olisi palauttanut ne, niin lukot on syytä vaihtaa.
Uskon että minua syytettäisiin siitä jos hän nyt itsemurhan tekisin. Hän on kuitenkin melko suosittu koulussamme ja melko karismaattinen... Tänään hän kävi juttelemassa parhaalle kaverilleni ja pelottaa jos hänelle jotakin tekisin, en voisi elää sen kanssa jos satuttaisi parasta ystävääni :( Ei pääse kotiini, ei tiedä edes missä asun (kunnolla). Kaupunki vain siis tiedossa hänellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu-provo
Uskon että minua syytettäisiin siitä jos hän nyt itsemurhan tekisin. Hän on kuitenkin melko suosittu koulussamme ja melko karismaattinen... Tänään hän kävi juttelemassa parhaalle kaverilleni ja pelottaa jos hänelle jotakin tekisin, en voisi elää sen kanssa jos satuttaisi parasta ystävääni :( Ei pääse kotiini, ei tiedä edes missä asun (kunnolla). Kaupunki vain siis tiedossa hänellä
Hirveä tilanne, mutta sinä et voi ottaa vastuuta miehen mahdollisista väkivallanteoista. Ne ovat vain ja ainoastaan miehen syy. Varoita ystävääsi miehestä, muuta et pysty nyt tekemään.
Viikonloppu-provo