Saimme tietää, että pojan kaverin isä varastelee
En jaksa puhelimella kirjoittaa pitkästi, mutta ajatuksenvaihtoa kaipaisin.
Mieheni on siis töissä eräässä kaupassa, ja näkivät valvontakameroista, että 4-luokkalaisen poikamme kaverin isä vei kassan ohi kallista tavaraa. Temput ja kikat olivat myös sellaisia, että tuskin oli ensimmäistä kertaa pappia kyydissä.
Emme tätä asiaa tietenkään ota mitenkään esille, kun emme isää sen kummemmin tunne. Mutta kieltämättä vaikea olla ajattelematta, voiko poikamme saada sieltä jotain vaikutteita. Eihän pojan kaveri välttämättä (haluaisin ajatella, että todennäköisesti?) tiedä isänsä puuhista, mutta on sekin vaihtoehto, että tämä "perheen ideologia" on ihan tiedossa kaikilla sen jäsenillä...
Mitä tekisitte? Itse ajattelen, ettei kai auta kuin seurailla tilannetta. Jotenkin myös tosi kiusallista olla tämän perheen kanssa tekemisissä tästä edespäin.
Kommentit (15)
Tuo on sukuvika. Tarttuu pahemmin kuin korona
Vierailija kirjoitti:
No eikö siitä nyt tehty rikosilmoitus, jos kerran kamerasta nähdään että varastetaan ja henkilö tunnetaan? Miten niin "seuraillaan"??
No ei kai me perheenä mitään rikosilmoitusta tehdä, kyllä se on kauppiaan heiniä. Lähinnä tästä mietin, että miten jatkaa "perhetuttuina". He eivät tietenkään tiedä, että me tiedämme asiasta.
Ap
Eikö siis kutsuttu poliisia paikalle?
Mooseksen laki isän pahat teot kostetaan sen pojille 🤣🤣🤣🤭🤭🤡🤡🤡 . No kannattaa miettiä ennen kuin tekee niitä pahoja tekoja . Varas menee varkaan kotiin varastaa kaiken . No niin se köyhyys tulee siihen perheeseen . Isä varastaa pojalta varastetaan. YouTube videoilla taskuvarkaat näkee muslimi juddmiehet varastaa kaupassa lapset seuraa iskää ja äitiä äiti laittaa hameeseen tavaraa isä taskuihin . Mooseksen lain mukaan siitä seuraa lapsille siis pojille .....voi jumalauta se on tuhoonvihittyä tavaraa . ( Kristityiltä tää kirous on poissa ).
YouTube videoita varkaat jää valvontakameraan.
No älä ole perhetuttuna ja pojalla varmaan on muu kaveri. Ehkä mies oli epätoivoinen tai sitten on huumepiireissä, kukaan ei tiedä koska ei ole tietoa. Miehen kaverit voivat tulla kylään silloin kun lapset ovat siellä, onko se joku huumejengi vai ei.
Ei lapsi välttämättä edes tiedä mitä isä tekee, hänellä voi olla esim kleptomania. En puuttuisi asiaan. Kaupissa ei nykyään yleensä tilanteen ollessa päällä puututa asiaan, myyjälle liian riskialtista, vaan hälytetään vartija perään tai ilmoitetaan poliisille joka tunnistaa kamerakuvista ainakin ne vanhat tutut.
Eihän heidän kanssaan pakko ole tekemisissä olla, koulussa tietysti pitää olla kaikkien kaveri, ei vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö siitä nyt tehty rikosilmoitus, jos kerran kamerasta nähdään että varastetaan ja henkilö tunnetaan? Miten niin "seuraillaan"??
No ei kai me perheenä mitään rikosilmoitusta tehdä, kyllä se on kauppiaan heiniä. Lähinnä tästä mietin, että miten jatkaa "perhetuttuina". He eivät tietenkään tiedä, että me tiedämme asiasta.
Ap
Voihan sille veijarille vinkata, että oli sitten vika kerta, kun mun duunipaikalle tulet varastelemaan. Jo lastenkin takia.
Siinä on sitten jää murrettu ja otettu selvää, miten varas suhtautuu asiaan siinä hetkessä.
Mun isä oli nolo varas ja pankkiryöstäjäkin. Istui tuomionsa, ennen meitä lapsia. Isä jatkoi varastamista vielä meidän aikanakin, mutta pankit jätti rauhaan. Ei jäänyt kiinni. Kertoi itse tai sitten kuultiin kyliltä muijien suusta. Neljä lasta ja kaikki ollaan koulutettuja ja hyvissä duuneissa. Ei rikosrekistereitä.
Jos itse näkisin jonkun varastavan kaupasta, kävisin heti ilmoittamassa kauppiaalle, että selvittää asian .
Itse kysyisin jos pöllis vähän mullekin jos kerta onnistuu. Seuraavan kerran kun teidänkin muksu tarvii uutta bille beinoa ja filaa niin kaverin isä vaan asialle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos miehesi on kuitenkin liikkeessä töissä, niin kyllähän tämä hänen ammatin puolesta häntä koskee. Kai hän kertoi kauppiaalle kuka on kyseessä ja liike ilmoitti sitten poliisille?
Miksi asiaa ei voi ottaa puheeksi? Jos miehesi näki kaverin isän tositoimissa?