Typerä kysymys, kannattaako tehdä raskaustestiä
Ikuisuuskysymys; kannattaako tehdä raskaustesti siinä ja siinä tilanteessa.
Oma tilanteeni on se, että lapsettomuutta on takana kaksi vuotta. Kierto venyy välillä todella pitkäksi, kerran tuli täyteen 43 -päivää. Tavanomainen kierto on kuitenkin n. 32 -päivää.
Nyt on päivä 37. Tein huvikseen toissapäivänä ovulaatiotestin, kaikesta toivottomuduesta huolimatta haluan tietää ajoissa jos olisinkin raskaana. Testi oli positiivinen, eli molemmat viivat olivat samanvahvuisia. Tein sitten perään raskaustestin, joka oli negatiivinen. Eilen tein uuden ovulaatiotestin, joka oli nyt negatiivinen.
Mutta menkat eivät vain ala. Ei ole sitä tukalaa tunnetta, joka tulee aina kuukautisten ollessa todella lähellä, ei edes tässä kuumuudessa.
En ole koskaan ollut täysin perillä noiden ovulaatiotestien käyttämisestä raskaustestinä, mutta onko nyt niin, että jos loppukierrosta positiivinen ovulaatiotesti muuttuu negatiiviseksi, niin raskaustestin tekeminen on pelkkää rahantuhlaamista?
Kommentit (6)
Itse teen testin aina kun on sellainen olo että haluan varmistua. Tosin kohdallani on nyt raskauden pelko eikä toive. Joten huojennun aina kun näen negatiivisen testin. En siis pety. Mutta odottele vielä...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:44"]
Joo on Se vaan rahan tuhlausta :/ jos olisit raskaana pysyis ovistesti plussana.
[/quote]
Ok... Ehdin ehkä jo hieman innostua, kunnes tuli eilen se negatiivinen testi. Tässä kierrossa kun tuli yhtäkkiä keskenkaiken parin päivän niukka, rusehtava vuoto.
Mutta kaipa sitten koko keho on aivan sekaisin ja taidan jäädä tahattomasti lapsettomaksi.
Ihan btw, mikähän voisi aiheuttaa kierron pidentymistä? Lapsettomuushoitoihin ollaan ihan näillä viikoilla hakeutumassa, niin siellä nyt viimeistään selviää, mutta vähän kyllä kiinnostaisi tietää jos jollakulla olisi samoja kokemuksia...
Pcos. Mulla kierrot 14-90 päivää. Lapsettomuushoidoissa ollaan. Raskaus ei näy positiivisena ovistestissä. Tee raskaustesti.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:04"]
Pcos. Mulla kierrot 14-90 päivää. Lapsettomuushoidoissa ollaan. Raskaus ei näy positiivisena ovistestissä. Tee raskaustesti.
[/quote]
Ok... Pari vuotta sitten, kun jätettiin ehkäisy pois, niin kävin ultrassa. Silloin oli kaikki vielä ihan ok, ei kystia tai mitään muutakaan epämääräistä. Sitähän tässä ihmettelenkin kun silloin olin vielä ihan ok, eikä raskaus kuitenkaan sitten alkanut ja nyt sitten alkanut kierrot vittuilemaan ihan kunnolla. Pieniä kuukautiskivun tyylisiä on ollut jo melkein viikon ja rinnat nyt vähän kipeät, mutta ei mitään merkkiä kuukautisista.
Kaipa se testi sitten pitää tehdä. Lyön tosin omaisuuteni vetoa sen olevan negatiivinen...
Joo on Se vaan rahan tuhlausta :/ jos olisit raskaana pysyis ovistesti plussana.