Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä pienipalkkaisia, jotka tekee töitä niska limassa

Vierailija
19.06.2021 |

Eikö tuo aika olisi fiksumpaa käyttää opiskeluun ja hankkia sitä kautta koulutus, joka mahdollistaa paremmat ja vakaammat kuukausitulot?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo 3 koulutusta ja opintotuet käytetty. Työttömyyskorvauksella saa opiskella vain 2 vuotta ja se edellyttää, että saa työkkäriltä luvan. Kulukorvausta ei saa enää omaehtoiseen opiskeluun.

Vierailija
2/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo yliopisto-opinnot tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa opiskella.

Vierailija
4/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta vaativat työt on eri tavalla rasittavia.

Vierailija
5/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mielummin eutanasian kuin teen jollekin kokoomuslaiselle läskiporsaalle töitä 9€ tunnissa.

Minulla oli aiemmin ihan hyvä työ jolla elätti yhden hengen palkalla perheen, mutta YT:n jälkeen valtaosalla ulkoistettiin työt Intiaan.

Orjahommiin orjapalkalla en akateemisena ryhdy. Parempi kuolla kuin olla lakeija jollekin suurpääoman edustajille. Älkää suostuko tuohon. Vankilakin on parempi vaihtoehto kuin työskentely jollain alle kympin tuntipalkalla.

Vierailija
6/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ei todellakaan takaa sitä, että pääsisi mitenkään parempipalkkaisiin töihin. Itse elin yliopistokoulutuksen kautta köyhyysrajan alapuolella, sen jälkeen lähdin duunari hommiin missä koulutusta ei tarvitse ja töitä vähemmän ja palkka ihan mukava sellainen 2400e kk.

Vierailija
7/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä paina niska limassa duunia pienipalkkaisena. Ihan teen normaalitahtia. Yksinelävänä jää ihan tarpeeksi rahaa käteen pienestäkin palkasta. Ihme mielikuvia :D

Vierailija
8/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, saisivat kyllä nostaa palkkoja. Mulla palkka alle 11e/h. Mutta jonkunhan ne on nämäkin työt tehtävä, ja itse nyt kärsin seurauksista kun epävarmuus itsestä esti nuorena jo lähteä opiskelemaan kutsumusalaani. Perheenkin menin perustamaan ja nyt on pakko tehdä tätä työtä eikä opiskella, jotta lapset saa elätettyä.

Vierailija
9/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärtäisivätkin kaikki lukea lääkäreiksi ja juristeiksi.

Ha, lähihoitajaksi koulutetaan hirveästi väkeä.

Miksi ei kemian tohtoriksi?

Laaditaan laki, että kukaan ei saa jättää peruskoulua alle 9:n keskiarvon.

Lukio pakolliseksi ja lakkautetaan kaikki muu ammatillinen koulutus, paitsi yliopistot.

Tehdään kaikista huippuammattilaisia!

Vierailija
10/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti sinä vain siitä, että työt seuraa kotiin. Minä taas nautin siitä, että työt jää työpaikalle.

Vierailija
11/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiina on joku ongelma jossain.

Vierailija
12/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se parempi koulutus ei työllistä. Mieluummin edes jotain työtä.

Vierailija
13/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri opiskeli fm:ksi(historia).

Pian valmistumisensa jälkeen lähihoitajaksi.

Vierailija
14/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon ansaitsee pienipalkkainen? Mä vedän niska limassa duunia saadakseni sen reilut 2700e/kk käteen. Pienemmällä summalla ei pärjää.

Vierailija
15/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ansaitsee pienipalkkainen? Mä vedän niska limassa duunia saadakseni sen reilut 2700e/kk käteen. Pienemmällä summalla ei pärjää.

1500-2000€/kk brutto?

Laske 9-10€ tuntipalkasta.

Vierailija
16/16 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kyllä ymmärrän, että tekee töitä ja kannattaa tehdä töitä. Kokoomuksen Mykkänen viestitteli tällä viikolla, että sosiaaliturvaa on leikattava. Työ on ainoa, mikä kannattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi