Onko teitä muurahaiset/kusiaiset pistäneet ihoon koskaan? Minäpä kerron tarinan lapsuudestani, kun...
...Olipa kerran kaunis kesäinen päivä ja lähdin katsomaan läheisen lammen rannalle velipoikia ja isääni, jotka olivat Jollalla, semmosella pikkuvenholla purjehtimassa.
Ja kaikkihan meni siihen asti ihan kivasti, kunnes mulle tuli pissahätä, ja kotio oli kuitenkin sen verran matkaa, että en olisi ennättänyt vessaan. No, eipä siinä auttanut kuin laskea alkkarit alas, ja kesämekon helmat ylös ja kyykkypissalle kyykistyen rannan pusikon takana heinikossa. Pissat sain kyllä tehtyä, mutta sitten kun sain alushousut ylös vedettyä, niin ei mennyt kuin sekunnin sadasosa aikaa, kun hirvittävä polte alkoi tuntua koko pepun alueella. Ja eikun kotiin juoksujalkaa poraten koko matkan. Naapurin likka jäi hölmistyneenä ihmettelemään rannalle, että mikäs kiirus mulle tuli yht'äkkiä?! Polttomuurahaiset olivatkin polttaneet koko pepun aivan punaiseksi, ja äiti pisti kotona kaivokylmää vettä sinkkivatiin, ja istuin siihen paljaalla pepullani, ja auttoihan se. Ja Hyvääsalvaa kannikoihin jonkin tovin vati-istumisen jälkeen, niin johan helpotti.
Arvatkaa onko jäänyt tuokin tapahtuma mieleen, ja opetukseksi elämiseni varrelle? Ei epäilystäkään, että olen tuon äksönin jälkeen katsellut tarkemmin alustan maastossa aikuisenakin, jossa olen joutunut luonnossa kyykkypissan tekemään.
Kommentit (2)
Onko sama kuin tulimuurahaiset? Aivan järkyttäviä pikkupenteleitä.
Olet pervo äijä.