Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Jon Snow kuolee

Vierailija
11.06.2014 |

niin täällä viilletään ranteita auki. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani nuo kaikki kirjat olen aika pettynyt. Mutta onhan siitä tulossa vielä titettävästi pari jatko-osaa joten ehkä niiden myötä pettymys vähenee... Olen nimittäin pettynyt lähinnä loppuun.

Ensin on kehitelty 4 paksun kirjan ajan Daenerys Targaryenin tarinaa, ja sitä odottaa että hän tulee lohikäärmeineen ja valloittaa valtakunnan. Viimeisessä kirjassa sitten löytyykin ihan toinen elossaoleva miespuolinen Targaryen, joka näyttää menevän valloitamaan Seven Kingdomsin ennen Daenerysiä. Ei tosin kirjassa hänkään sitä ehdi tehdä, mutta on jo liittolaiset olemassa jne. 

Samoin Bran Starkin tarina jää ihan kesken, hän löytää "kolmisilmäisen variksensa" ja hänestä tulee muinaisen kansan tietäjä, mutta ei tule tietoon miten hän käyttää näitä kykyjään itsensä tai valtakunnan hyväksi. Myöskään Jon Snowin ja Muurin kohtaloon ei tule mitään lopullista selvyyttä. Kirjoittaisi nyt jo äkkiä ne 2 uutta osaa, ei jaksa jännittää ;)

Vierailija
22/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin viiltää ranteeni Red Weddingin kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:35"]

Meinasin viiltää ranteeni Red Weddingin kohdalla.

[/quote]

Mä arvasin jo siinä että tästä ei hyvää seuraa kun se Robbin susi Grey Wolf oli erittäin levoton eikä olisi halunnut päästää Robbia yksin sinne linnaan, ja linnanherra taas vaati sitomaan suden pihaan kiinni... 

Vierailija
24/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos spoilaatte, ilmoittakaa nyt ihmeessä etukäteen! Paha mieli vaan tuollaisesta tulee, että täällä kerrotaan, mitä kenellekin tapahtuu. Käytöstapoja jooko!

Vierailija
25/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:38"]

Jos spoilaatte, ilmoittakaa nyt ihmeessä etukäteen! Paha mieli vaan tuollaisesta tulee, että täällä kerrotaan, mitä kenellekin tapahtuu. Käytöstapoja jooko!

[/quote]

En tiedä spoilaanko vai en, koska en ole katsonut tv-sarjaa kuin pari ekaa jaksoa (en tykännyt) joten ei ole hajuakaan missä kohtaa kirjan tarinaa se menee... 

Vierailija
26/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jon Snow vielä kuole, ehkä sitten kahdessa tulevassa kirjassa, kuka tietää. Ja onko hän Rhaegarin ja Lyannan poika? Olisi kiva jos se selviäisi.

Vierailija
27/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea kirjoja mutta en jaksanut. Sarjan upean visuaalisuuden jälkeen en ainakaan alkumetreillä havainnut tekstissä syvempiä tasoja ja kuvittelin hahmot saman näköisiksi kuin tvssä. En kyllä yrittänytkään kuin ekan osan puoliväliin.

Vierailija
28/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 13:50"]

niin täällä viilletään ranteita auki. 

[/quote]

Se on fantasiahahmo vitun huora. Eikö kannattaisi lukea mieluummin kyseiset kirjat niin tiedät milloin Jon kuolee? Sarja on saatanan huono.

Vierailija
29/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:43"]

Yritin lukea kirjoja mutta en jaksanut. Sarjan upean visuaalisuuden jälkeen en ainakaan alkumetreillä havainnut tekstissä syvempiä tasoja ja kuvittelin hahmot saman näköisiksi kuin tvssä. En kyllä yrittänytkään kuin ekan osan puoliväliin.

[/quote]

Oho, minulla toisinpäin. Luin ensin kirjat, ja sitten sarja olikin kauhean tylsä. Visuaalisesti upea joo, mutta keskittyi liikaa pelkkiin tapahtumiin, ja ne jää kovin irralliseksi kun ei tiedä miten henkilöt on päätyneet tekemään miten tekevät. 

Räikeimpiä esimerkkejä kohta, jossa Bran alkaa nähdä unia siitä kolmisilmäisestä variksesta. Kirjassa kohdat on aivan upeita, kuvaavat mystistä muinaisten tietäjien maailmaa, lentounia, sisäistä tietoa. SIinä tv-sarjassa vaan välillä joku kumma kolmisilmäinen varis näyttää pyrähtävän jossain unikuvassa, ilman tietoa sen merkityksestä sen syvemmin. 

Tuo mullakin kävi kyllä että olin kuvitellut henkilöt erilaisiksi ja se häiritsi. Esim. palkkasotilas Bronn oli minun mielikuvissani suoranainen ihastus, karsinkin näköinen tumma villinkomea mies, ja sitten se olikin sarjassa semmoinen kruppainen viisikymppinen kaljuuntuva ukko. Phyh. 

Vierailija
30/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:31"]

4. tuotantokausi katsottu loppuun muutama päivä sitten. Lopun päänmurskaus ei ole vielä lähtenyt verkkokalvoilta. Itsetarkoituksellista väkivaltaa mutta hieno sarja.

[/quote]

hah, viimeinen jakso tulee kylläkin jenkeissä vasta 15.6...

Vierailija
31/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viillän ranteeni auki Jon Snow'n miekan kopiolla. :(

Vierailija
32/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:43"]

[/quote]

Oho, minulla toisinpäin. Luin ensin kirjat, ja sitten sarja olikin kauhean tylsä. Visuaalisesti upea joo, mutta keskittyi liikaa pelkkiin tapahtumiin, ja ne jää kovin irralliseksi kun ei tiedä miten henkilöt on päätyneet tekemään miten tekevät. 

Räikeimpiä esimerkkejä kohta, jossa Bran alkaa nähdä unia siitä kolmisilmäisestä variksesta. Kirjassa kohdat on aivan upeita, kuvaavat mystistä muinaisten tietäjien maailmaa, lentounia, sisäistä tietoa. SIinä tv-sarjassa vaan välillä joku kumma kolmisilmäinen varis näyttää pyrähtävän jossain unikuvassa, ilman tietoa sen merkityksestä sen syvemmin. 

Tuo mullakin kävi kyllä että olin kuvitellut henkilöt erilaisiksi ja se häiritsi. Esim. palkkasotilas Bronn oli minun mielikuvissani suoranainen ihastus, karsinkin näköinen tumma villinkomea mies, ja sitten se olikin sarjassa semmoinen kruppainen viisikymppinen kaljuuntuva ukko. Phyh. 

[/quote]Joo, uskon että olisin pitänyt kirjoista jos olisin lukenut ne ensin, mutta jälkikäteen en vain päässyt millään sisään tekstiin, kun mielessä oli valmis ennakkovaikutelma.

Vierailija
33/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:31"]

4. tuotantokausi katsottu loppuun muutama päivä sitten. Lopun päänmurskaus ei ole vielä lähtenyt verkkokalvoilta. Itsetarkoituksellista väkivaltaa mutta hieno sarja.

[/quote]

Eihän se missään lopussa tapahtunut vaan siinä keskivaiheilla...

Vierailija
34/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:43"]

[/quote]

[/quote]

Samat tunnelmat. Olen seurannut tvsarjaakin, mutta ne kirjat on kyllä NIIN paljon paremmat. Ja mäkin olin kuvitellut kaiken niin paljon hienommaksi!!! :)

Vierailija
35/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]ai jaa? Katsoin hbo:lta ja mietinkin että aika lyhyt tuotantokausi. Kesken jäävät tuotantokaudet ovat ärsyttäviä, Breaking bad jää myös netflixissä juuri vähän kesken!

Vierailija
37/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]ai jaa? Katsoin hbo:lta ja mietinkin että aika lyhyt tuotantokausi. Kesken jäävät tuotantokaudet ovat ärsyttäviä, Breaking bad jää myös netflixissä juuri vähän kesken!

[/quote]

No Breaking bad se nyt vasta paska sarja on.

Vierailija
38/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä, jotka kerrotte lukeneenne kaikki kirjat, niin olettehan ihan varmasti lukeneet A Dance With Dragonsin alkuperäiskielellä, ettette siis suomennosta ja nyt ilmestynyttä ensimmäistä nidettä? 

Vierailija
39/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2014 klo 16:37"]

Teiltä, jotka kerrotte lukeneenne kaikki kirjat, niin olettehan ihan varmasti lukeneet A Dance With Dragonsin alkuperäiskielellä, ettette siis suomennosta ja nyt ilmestynyttä ensimmäistä nidettä? 

[/quote]

Jep. Minä ostin ne englanninkieliset iPadille, maksoi vain 6,90 per kirja! Ja luen aina mieluiten alkukielisinä kirjat jos vaan alkukieltä osaan :)

Vierailija
40/51 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmph, kuka nyt viitsii mitään fantasiakirjallisuutta lukea suomeksi (käännettynä).