Sopiiko tänään tulla tänne kertomaan, miten ihana asia ilmalämpöpumppu on?
Ulkona mahtavan kuuma ilma ja sisällä mukavan viileää. Viilennys on oikeasti kyllä asia, mihin kannattaa laittaa rahaa. Ei ole ylellisyyttä. Me lämmitämme talvella, niin miksi emme viilennä kesällä?
Kommentit (20)
Ei sovi, kiitos. Tiedän kyllä, vaan ei saa asentaa.
Mä en ihan tajua tuota, että nautitaan kyllä lämpöisestä ulkona, mutta ei sisällä . Miksi se menee niin ?
Itse rakastan lämpöistä niin en ole kaivannut tuota pumppuakaan, mutta jokuhan siinä siis on että ulkona voi olla lämmin kiva, mutta sisällä ei.
Ja maksat siitä lystistä sähköä? 😁
Toista se on mulla, puut varjostaa, ihanan viileetä koko ajan. Ympäristöystävällisempi ratkaisu katsos.
Olet oikeassa, sisäilman viilennys on tätä päivää, mutta 99% ihmisistä asuu kuitenkin perinteisesti rakennetuissa okt ja krs-ja rivitalossa, jossa rakenteiden vuoksi sisäilman viilennys aiheuttaa sisäilma- ja kosteusvaurioita, kun kosteus jää sisärakenteisiin.
Olet onnekas ap. kun asut monermissa okt:ssa, jossa viilennys mahdollinen, edes sillä ilmalämpöpumpulla.
Sama kun kysytään, saanko kysyä ja se kysymys tulee kuitenkin siinä samassa.
Vieläkö joku käyttää ilmalämpöpumppua?
Eikös ne ollut muotia kauan sitten?
Eikä niitä ole ammattilaiset suositelleet pitkään aikaan
Vierailija kirjoitti:
Ja maksat siitä lystistä sähköä? 😁
Toista se on mulla, puut varjostaa, ihanan viileetä koko ajan. Ympäristöystävällisempi ratkaisu katsos.
Maksan mielelläni. Sitä paitsi, lämmitys on paljon kalliimpaa kuin viilennys.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan tajua tuota, että nautitaan kyllä lämpöisestä ulkona, mutta ei sisällä . Miksi se menee niin ?
Itse rakastan lämpöistä niin en ole kaivannut tuota pumppuakaan, mutta jokuhan siinä siis on että ulkona voi olla lämmin kiva, mutta sisällä ei.
Koska kuumassa nukkumisesta ei tule mitään.
Pumppaaminen on epäilyttävää. Liekö terveelustkään
Ilmalämpöpumput pilaavat talon ulkonäön sisä- ja ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä helvetin ruman näkösiä.
En kuuntelis sitä hurinaa päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, sisäilman viilennys on tätä päivää, mutta 99% ihmisistä asuu kuitenkin perinteisesti rakennetuissa okt ja krs-ja rivitalossa, jossa rakenteiden vuoksi sisäilman viilennys aiheuttaa sisäilma- ja kosteusvaurioita, kun kosteus jää sisärakenteisiin.
Olet onnekas ap. kun asut monermissa okt:ssa, jossa viilennys mahdollinen, edes sillä ilmalämpöpumpulla.
höpö höpö
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku käyttää ilmalämpöpumppua?
Eikös ne ollut muotia kauan sitten?Eikä niitä ole ammattilaiset suositelleet pitkään aikaan
Ei yhtään vanhempaa linkkiä löytynyt?
Happamia taas pihlajanmarjat palstan ketunkuonoille. Köyhien ulina on lempimusiikkiani. Toshiba Optima ja Mitsubishi ILP kuiskaten suhisevat, viileät lakanat taas illalla kahisevat 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kyllä helvetin ruman näkösiä.
En kuuntelis sitä hurinaa päivääkään.
Eihän tuo hurise.
Vierailija kirjoitti:
https://www.lampotilamestarit.fi/content/jaahdytys/images_kerrostalo/pa…
https://www.scanoffice.fi/wp-content/uploads/sites/11/2018/01/Mitsubish…
Niin ja sitten etelänmaissa kun kaikilla on nuo ja säätävät ne täysille niin sähköverkot kaatuu
Ihana on!Ei tarvi kytätä milloin voi yöksi avata ikkunat auringon laskettua(etelä/länsi kuuma asunto ylhäällä)eikä kuulu ulkoa äänet tai tule siitepölyä.
Maksan pari kymppiä siitä ilosta mielellänI
Ja perinteiset tuulettimetkin vie sähköä
Ei kiinnosta uhrautua luonnon hyväksi monen kuukauden kuumuudessa
Ei olla vielä koskaan tarvittu jäähdytykseen Suomessa.
Eikä myöskään etelänkodissa missä ulkolämpö saattaa olla pitkään yli 30 astetta (jopa lähes 40). Sisällä silloinkin max 28. Emme ole sokerista
.