Omg, minua pidetään kuulemma juoppona, vaikka olen absolutisti
Joku naapuri on laittanut sellaisen juorun liikkeelle. Mitä tehdä? Olen ollut edes hiprakassa viimeksi vuonna 2010. 😮 Viikonloput vietän joko kodin ulkopuolella kokonaan muualla tai sitten olen neljän seinän sisällä käymättä edes kaupassa. Kerran kävin perjantaina kaupassa, mutta silloinkaan en osta alkoholijuomia, vaan limsaa korkeintaan.
Kommentit (21)
Mikä ihme voi olla tuollaisen takana? Miksi minusta tulee päihdeongelmainen vaikutelma? Vai sekö, kun olen aina omissa oloissani tai kodin ulkopuolella viikonloput? En nimittäin kehtaa yleensä pyöriä kulmilla viikonloppuisin, joten lähden äkkiä pois ja pysyn poissa tai sitten olen vain sisällä.
Minua pidettiin joskus h*orana vaikka mitään miestä minulla ei ollutkaan vuosiin. Siihen verrattuna sinun on kohdistettu lievä olettamus.
Minäkään en ole juonut 12 vuoteen. Silti eräs naapuri kohotteli kulmiaan kun totesin "etten käytä".
Vierailija kirjoitti:
Nuhjuinen ulkonäkö?
Ehkä joo, mutta minulla se on geneettistä. Minun pitäisi laittautua aivan supersiistiksi ja silittää vaatteet ja laittaa hiukset kiinni ja vähän ylipukeutua sekä meikata, jotta näyttäisin siistiltä. En voi vain rennosti olla oma itseni tällä naamakertoimellani.
Olen aika laiska laittautumaan ja luonnontilaisena näytän ilmeisesti liian nuhjaiselta. Mutta en mä epäile muita juopoiksi ulkonäön perusteella. Ajattelen, että joku on vain vähän boheemimpi.
Joo tulee mieleen mun ex naapuri joka joi itse huolella.
Vierailija kirjoitti:
Minua pidettiin joskus h*orana vaikka mitään miestä minulla ei ollutkaan vuosiin. Siihen verrattuna sinun on kohdistettu lievä olettamus.
Sellaistakin on joskus ilmeisesti epäilty, tosin siitä en ole 100% varma. Ei minullakaan ole ollut vuosikausiin miestä tai edes irtosuhdetta. Elän selibaatissa ja olen absolutisti. Iloinen ja hymyilevä voin olla muuten, mutta se on sitten ihan luontaista, eikä vaadi alkoholia.
T. Ap
Naapurilla ei taida olla paljoa tekemistä. On kyllä jännä miten Suomessa ei saa olla absolutisti ilman ihmettelyä ja pas*anpuhumista selän takia. Samanlaisia kokemuksia löytyy. Pitää vain kohauttaa olkapäitä.
Vierailija kirjoitti:
Joo tulee mieleen mun ex naapuri joka joi itse huolella.
Ahaa, tarkoitat siis sitä, että itse juomiseen "syyllistyvät" hakemalla hakevat samoja piirteitä muistakin? Kuvittelevat, että muutkin ovat samanlaisia kuin he itse.
Sama juttu minulla, meinasivat ohjata oikein hoitoon. Ja syy oli se, että vastasin todenmukaisesti testin kysymyksiin; Käytätkö alkoholia - kyllä, joskus jopa 10l/päivä , poikkeaako käyttösi tuttaviesi käytöstä - Kyllä.
Minä en nimittäin juo ollenkaan, vaan käytän alkoholia ainoastaan painoväriohenteena, muut juovat, mutta tätähän he eivät kysyneet.
Kaikkia alkoholisteja jurppii kun joku on absolutisti, siksi pitää keksiä valheita heistä. Eivät tykkää vahvoista ihmisistä, kun itse ovat heikkoja. Ja jos et ole kiinnostunut juoppojen juorukerhoista, päädyt keksittyjen juorujen kohteeksi.
Joillekin ei vieläkään mene ymmärrykseen, että täysraittiutta ei aina ole edeltänyt vuosikymmenet ojan pohjalla, parhaat vuodet savuisissa läävissä, ikuisessa keskiviikon ja sunnuntain välisessä yössä ja kaikissa mahdollisissa vaikeuksissa. Että on tuplannut elämänkoulussa luokkia, hurjimmat jopa salaa.
Vaan että voi muuten vaan olla tullut siihen tulokseen että ei halua juoda.
Tavallaan en voi sille mitään, jos nykyisen olemukseni perusteella luulevat juopoksi. Kun siis en nyt voi alkaa hyppelehtiä muiden oikkujen ja kiusaamisen mukaan. Tiedän, että en todellakaan ole juoppo ja that's it. Toisaalta en osaa oikein teeskennelläkään mitään.
En edes tiedä, miten paljon mun pitäisi muuttaa ulkoista olemustani, jotta en vaikuttaisi juopolta, sillä kohdallani se varmaankin liittyy siis kuluneisiin vaatteisiin ja ylikasvaneisiin hiuksiin sekä laittamattomiin kasvoihin. Olen ollut näin boheemi siitä lähtien, kun muutin lapsuudenkodistani.
Meikkaus, hiusten laitto ja värjääminen, tekorusketus tai vaatteiden ostaminenkaan eivät ole mun juttuni. Laitan niitä vain ihan minimin eli haluan olla suunnilleen suihkunraikas ja sellainen normaalisiisti sekä hoikka ja perusterve. Mutta en ala laitella joitain muotovaahtoja hiuksiin tai hiuksia kiinni tai ostaa mekkoja, jakkupukuja ja kauniita kenkiä vain muiden ihmisten vuoksi, kun ei minulla ole miestäkään, ketä voisin koettaa miellyttää.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ei vieläkään mene ymmärrykseen, että täysraittiutta ei aina ole edeltänyt vuosikymmenet ojan pohjalla, parhaat vuodet savuisissa läävissä, ikuisessa keskiviikon ja sunnuntain välisessä yössä ja kaikissa mahdollisissa vaikeuksissa. Että on tuplannut elämänkoulussa luokkia, hurjimmat jopa salaa.
Vaan että voi muuten vaan olla tullut siihen tulokseen että ei halua juoda.
Tuokin voi pitää paikkaansa kyllä eli oletetaan, että absolutismin taustalla on jotain överijuopottelua. Jännää. Itse olen ollut aina puhtoinen tässä mielessä, tosin ihan pari kertaa biletin nuorena (siis alle viisi kertaa koskaan). Ikinä en ole sammunut tai sekoillut humalassa. Vuoden 2010 jälkeen en ole edes humaltunut kertaakaan.
T. Ap
Katkaise välit niihin. Ei ne osaa muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan en voi sille mitään, jos nykyisen olemukseni perusteella luulevat juopoksi. Kun siis en nyt voi alkaa hyppelehtiä muiden oikkujen ja kiusaamisen mukaan. Tiedän, että en todellakaan ole juoppo ja that's it. Toisaalta en osaa oikein teeskennelläkään mitään.
En edes tiedä, miten paljon mun pitäisi muuttaa ulkoista olemustani, jotta en vaikuttaisi juopolta, sillä kohdallani se varmaankin liittyy siis kuluneisiin vaatteisiin ja ylikasvaneisiin hiuksiin sekä laittamattomiin kasvoihin. Olen ollut näin boheemi siitä lähtien, kun muutin lapsuudenkodistani.
Meikkaus, hiusten laitto ja värjääminen, tekorusketus tai vaatteiden ostaminenkaan eivät ole mun juttuni. Laitan niitä vain ihan minimin eli haluan olla suunnilleen suihkunraikas ja sellainen normaalisiisti sekä hoikka ja perusterve. Mutta en ala laitella joitain muotovaahtoja hiuksiin tai hiuksia kiinni tai ostaa mekkoja, jakkupukuja ja kauniita kenkiä vain muiden ihmisten vuoksi, kun ei minulla ole miestäkään, ketä voisin koettaa miellyttää.
T. Ap
Joku alapeukutti, mutta minusta ei saa yksinkertaisesti millään keinolla sellaisen näköistä, että joku ei keksisi arvella minua juopoksi. En voi tai edes halua käyttää arjessa tai pyhänäkään pitkiä aikoja itseni pynttäämiseen ja viihdyn rennossa tyylissä.
Tarkemmin analysoiden ehkä nuhjainen tyyli, pitkät luonnontilaiset hiukset, vähän tonttumaiset kasvonpiirteet ja helposti poskilta punoittava herkkä iho varmaan tekevät sen. En siis ole sellainen ryhdikkään uljas siropiirteinen kaunotar, vaan piirteeni ovat juuri päinvastaiset, vaikka elämäntapani ovat terveelliset ja olen hoikka.
Ei kiinnosta vaatteiden ostelu lainkaan. Laitan tosiaan ulkonäköäni vain sen minimin, mitä on pakko. En pidä ulkonäöståni, joten ei motivoi puunailla itseäni. Siltikin on epäreilua epäillä juopoksi, kun olen todella kaukana sellaisesta, suorastaan toinen ääripää.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun ei tunneta.
Ok, onko se siis helppo tapa panetella, jos joku on "piirien" ulkopuolella? :(
Miksi et uskalla olla kotonasi ns normaalisti viikonloppuisin, eli kävisit kaupassa, lenkillä tms ja olisit kotona, miksi pitää paeta jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et uskalla olla kotonasi ns normaalisti viikonloppuisin, eli kävisit kaupassa, lenkillä tms ja olisit kotona, miksi pitää paeta jonnekin?
Juuri niiden juorujen vuoksi. On ahdistavaa nähdä ihmisiä, kun tiedän, että minusta puhutaan pahaa. Jos minulla olisi enemmän rahaa, ostaisin omakotitalon jostain kaukaa. Arkisin on pakko käydä töissä ja kaupassa, niin pakon sanelemana toki kuljen ihmisten ilmoilla. Vapaa-ajalla pysyn poissa tutuista ympyröistä tai sisätiloissa niin paljon kuin mahdollista. Kesällä tosin pieni katkeruuden häivä nostaa päätään, kun tekisi minunkin mieli nauttia kesästä kotoakin käsin joskus.
T. Ap
Nuhjuinen ulkonäkö?