Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe Särkänniemessä

Vierailija
18.06.2021 |

Meillä on uusperhe, johon kuuluu minun 2 lastani (11 ja 7-vuotiaat) sekä mieheni 1 lapsi (7-vuotta). Lupasimme viedä lapset särkäniemeen ajatuksella, että lapset menevät keskenään laitteisiin ja että mieheni käy vanhimman lapsen kanssa yhdessä/parissa isojen laitteessa. Nyt mieheni yhtäkkiä sanoikin, että hän haluaa mennä biologisen lapsensa kanssa isojen laitteisiin (ja että olisi isoimman suosimista, jos vain hän pääsisi eikä hänen 3 vuotta nuorempi lapsensa, joka suunnilleen niitä pelkää). Kaikki lapset ovat reissusta innoissaan, eikä kukaan edes hingu isojen laitteisiin, vanhin on vain pyytänyt päästä kerran isäpuolensa kanssa yhteen laitteeseen.

Miten te toiminutta tässä tilanteessa? Minulle tuli kurja olo kun mieheni sanoi haluavansa vain oman biologisen lapsensa kanssa laitteisiin ja että voi sitten samalla viedä vanhimman. Nuorinta (minun biologista lastani) ei maininnut ollenkaan. Itse olen raskaana enkä siksi voi mennä laitteisiin ja itse ajattelin, että lapsilla olisi kivointa laitteissa keskenään ja ajan viettäminen yhdessä perheenä, mutta nyt jos mennään mieheni tavalla, hän jonottaa lapsensa/toisen minun lapsistani kanssa jatkuvasti laitteisiin ja porukka jakaantuu koko päiväksi.

Kommentit (28)

21/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on tarpeeksi isokokoinen isojen laitteisiin niin eikö sinne voi mennä yksinkin?

Voi, ellei laitteessa ole pituusraja lisäksi ikärajoja.

Vierailija
22/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vahvasti viitata siihen suuntaan, että olet kohta kolmen lapsen yksinhuoltaja.

Uusioperhe toimii ja menestyy vain kun kaikkia lapsia kohdellaan kuin omia ja tasa-arvoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimpiin 140 cm laitteisiin pääsee 120 cm aikuisen kanssa.

Meidän 7v poika uskalsi viime kesänä Särkänniemellä hädin tuskin karuselliin. Viihtyi silti hyvin. 5v pikkuveli meni hurjapäänä tukkijoessakin kanssani. Niin ne on erilaisia, pakottaa ei laitteisiin saa arkaa lasta!

Vierailija
24/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieshän voi mennä sitten keskenään lapsensa kanssa ja jos sinun lapset menee sitten oman isänsä kanssa.

Vierailija
25/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nörrtinä tekisin niin, että katsoisin niiltä nettisivuilta etukäteen eri laitteiden pituusrajat. näin ollaan tehty oman lapsen kanssa suunnitellessa päivää sinne eikä tule paikan päällä pettymystä jos johonkin laitteeseen pituus ei riitäkään. Samalla lapsi on sanonut näyttääkö laite siltä että edes haluaisi mennä (videoitakin löytyy).

Jos etukäteen katsotte minne kukakin haluaa mennä niin varmistatte mitä lapset haluaa ja samalla voitte miettiä meneekö tasapuolisesti. Mikään ei ole kökömpää kuin maksaa liput ja riidellä koko päivä.

Ja siinä sivussa tulee suunniteltua kierrosreitti laitteisiin. Alue on iso ja kävelyä tulee paljon jos suhaa sinne ja tänne.

Vierailija
26/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä mikä tässä on ongelma. Teillä on kokopäivä aikaa ja kaksi aikuista. MEnette vaihtelevilla kokoonpanoilla niihin laitteisiin mihin kukin haluaa. Ja sinä muista, että raskaus ei ole sairaus. Voit hyvin mennä useisiin laitteisiin, jätä ne pahimmat pääalaspäin kieppumiset pois. Mies menee niihin.

28/28 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitekummi?

Ei ehkä koronan takia ole tarjolla tällä hetkellä 🤔 Ainakaan Powerissa ei nyt ole puistokummeja sen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän