IS: Husin ylilääkäri Ylelle: Kaikki hiljattain tehohoitoon joutuneet koronapotilaat ovat jättäneet rokotteen ottamatta
Mitä tuollaisilla liikkuu päässä? Ilmeisesti ei mitään. Toivottavasti lähetetään iso lasku perään.
Kommentit (100)
Propagandapaskassa on otettu uusi vaihde silmään. En silti aio ottaa rokotetta, eikä kukaan muukaan tuttavapiiriini alle 40-vuotias.
On näitä rokotevastaisia.
Minunkin tuttu olisi saanut jo pari kuukautta sitten rokotteen ja sairastui kuukausi sitten koronaan ja nyt makaa hengityskoneessa.
Minusta kieltäytyminen rokotteesta, pitäisi olla myös kieltäytyminen tehohoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin tuttu olisi saanut jo pari kuukautta sitten rokotteen ja sairastui kuukausi sitten koronaan ja nyt makaa hengityskoneessa.
Minusta kieltäytyminen rokotteesta, pitäisi olla myös kieltäytyminen tehohoidosta.
Harmi, että tuollainen sai hengityskoneen käyttöönsä
Hämeenlinnassa kuoli just ne kaksi rokotusta saaneet.
Se siitä suojasta.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.
Ja näiden rokotettujen taustat oli?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen eri mieltä. Omassa lähipiirissäni kaikki 25-95v ovat jo ottaneet rokotteen ja itsekin saan toisen rokoteannokseni parin viikon päästä. Mutta mielestäni rokottamattomatkin pitää hoitaa yhtä hyvin kuin rokotetutkin. Hoidetaanhan meillä tupakoitsijat, alkoholistit, narkomaanit, ylipainoiset ja muutkin, jotka ovat ihan omilla elintavoillaan ja valinnoillaan päätyneet sairaalahoitoon. Miksi koronarokottamattomat olisivat poikkeus? Muistan kyllä sairaanhoitajavuosiltani pitkän huokauksen joka kerta, kun sama alkoholisti tuli deliriumissa pankreatiitin vuoksi taas kerran hoitoon. Mutta ihminen hänkin oli ja potilas siinä missä kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.Ja näiden rokotettujen taustat oli?
En tiedä. Eihän niitä kerrota. Eihän noista rokottamattomistakaan kerrota vaikka ne olis joka tapauksessa kuolemansairaita.
Tietenkin jos ei halua suojautua tältä
https://img.ilcdn.fi/sk9Xj5L-PFian-gnACM57aJZFu4=/1200x630/top/filters:…
Niin jättäköön vaan sen rokotteen ottamatta. Bensalenkkareitahan näistä rokotekieltäyjyistä on suurin osa. Ei ole älyllä juuri siunattu.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.
Kuoliko ne nimenomaan sen rokotteen vuoksi vai olisivatko ilman rokotetta olleet edelleen elossa? Mun äitini on jo 94v ja voi kuolla ihan millä hetkellä tahansa. On ottanut rokotteen, mutta voi silti kuolla ihan millä hetkellä tahansa. Ihan kuten voisi kuolla ilman rokotettakin ihan millä hetkellä tahansa. Ihan vaikka tavalliseen flunssaan tai koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo9a joo 😂
Toivottavasti myös ne jotka rokotteesta vammautuvat saavat maksaa laskun itse? Eikö reilua näin.
Ei koska jokainen rokotettu tietää rokottamiseen liittyvän pienen pienen riskin mutta on omalta osaltaan edesauttamassa sitä, että pääsemme joskus ulos tästä tilanteesta.
mitä ihminen siitä hyötyy että toinen ihminen kärsii piikin vaikutuksista. Ei se häntä koronalta pelasta. jokainen piiksitä ongelmia saava kärsii piikistä yksityisesti eikä siitä ole kellekään ulkopuoliselle mitään apua
Niin, tunnettu tosiasia on että viisas oppii toisten virheistä, keskinkertainen omista virheistä ja tyhmä ei koskaan mistään. Siksi jotkut ottaa heti rokotteen, toiset oppivat kun kerran sairastavat (itse tai joku lähiomainen) ja jotkut ei ota koskaan mitään rokotteita. Luonnonvalintaa kaiketi tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.
Minunkin mummi kuoli pari kuukautta rokotteen jälkeen, mutta meistä se oli odotettua, kun oli jo 97v.
Enpä ole mistään lukenut, koronaroketteen suojaavan kuolemalta. Kyllä sen todennäköisyys on 100%, oli rokotettu tai ei.
Ihan turhaa, kun ei tiedetä taustoja. Rokotettu tai rokottamaton voi olla jo alunperin vakavasti sairas. Mun mielestä nää on turhia uutisia, kun ei kerrota edes ikää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oikeastaan lääkäri kertoi, että kevään aikana runsaasti rokotettuja on hakeutunut hoitoon, mutta aivan viime päivinä heidän määränsä on ainakin toistaiseksi vähentynyt.
Rokotetta ei välttämättä ole jätetty ottamatta, kansalainen ei vain ole saanut varattua itselleen sopivaa rokotusaikaa siten, että tarjolla on toivottu rokote paikassa, jonne pääsee.
Missä persuloinen, siellä valhe ja vilppi,
Vaihda silakka jo levyä. Mitä hlvetin tekoa tälläkään kommentilla on persujen kanssa. Säästä kato paukut seuraaviin eduskuntavaaleihin, ne voi tulla jo syksyllä XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.Minunkin mummi kuoli pari kuukautta rokotteen jälkeen, mutta meistä se oli odotettua, kun oli jo 97v.
Enpä ole mistään lukenut, koronaroketteen suojaavan kuolemalta. Kyllä sen todennäköisyys on 100%, oli rokotettu tai ei.
Voinemme kysyä että mitä hyötyä rokotteesta oli mummollesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siitä suojasta.Minunkin mummi kuoli pari kuukautta rokotteen jälkeen, mutta meistä se oli odotettua, kun oli jo 97v.
Voidaan myös kysyä mitä hyötyä ilmatyynystä oli rekan kanssa nokkakolarin ajaneelle henkilöauton kuljettajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan myös kysyä mitä hyötyä ilmatyynystä oli rekan kanssa nokkakolarin ajaneelle henkilöauton kuljettajalle.
Vähän huono vertaus.
Aina tätä samaa aivovammaista sössötystä, että jos 97-vuotias monisairas mummeli kuolee koronaan, niin se on kauhun paikka ja yhteiskunta kiinni. Jos 97-vuotias monisairas mummeli kuolee koronarokotteeseen niin se onkin sitten ollut vain ajan kysymys, koska sen ikäinen sairas ihminen voi kuolla mihin vain koska vain. Mutta kuolemat ja komplikaatiot eivät missään tapauksessa voi johtua rokotteesta!
Vierailija kirjoitti:
naapurini on parveketupakoija, minulla on astma. Hänen tupakointinsa on aiheuttanut astmani pahenemisen. Hän ei välitä siitä, koska hänestä hänellä on suurmepi oikeus tupakoida parvekkeellaan kuin minun oikeuteni terveyteeni. Tästä johtuen oireeni pahenevat. Niin mielelläni ottaisin rokotteen, mutta tällä hetkellä kehoni on nappurini tupakoinnin vuoksi niin pahassa hälytystilassa, että en usko rokotteen ja sen sivuvaikutusten auttavan tilaani yhtään. Olen siis joutunut jättämään rokotteen ottamatta, mutta en hyväksy, että minua syyllistetään sen vuoksi. Tämä tilanne ei ole minun valintani.
Kaikki koronapiikin kokeilijat jättävät rokotteen ottamatta koska koronapiikki ei ole rokote.