Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-v. poika nukkuu äitinsä kanssa, normaalia?

Vierailija
10.06.2014 |

minulla ei ole lapsia, mutta kummastelen tuttava perhettä, jossa isä nukkuu vieras-huoneessa ja äiti vauvan ja 6-vuotta olevan poikansa kanssa makuuhuoneessa. Poika nukkuu äidin kanssa sängyssä ja vauva pinnasängyssä. Kyse ei ole, ettei tilaa olisi, pojalla on oma huone ja sänkykin mutta silti nukkuvat näin. minusta kummallista, mitö ootte mieltä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:22"]

Senkus tekevät miten haluavat. Itse koen vanhempien sängyn olevan myös parisuhteen kannalta todella tärkeä. Näin ollen meillä ei lapset nuku vanhempien kanssa. En ihmettele parisuhteiden ongelmia jos puoliso nukkuu eri huoneessa ja lapset äidin kanssa toisessa. Lapsilleni olen opettanut, että oma sänky on turvallinen ja hyvä paikka nukkua. Jos näkevät painajaisia niin lohdutetaan ja tullaan lapsen huoneeseen jne. En tiedä lähipiirissäni ketään jolle on ok, että mies on eri huoneessa ja äiti jo isojenkin lasten kanssa samassa sängyssä/huoneessa.

[/quote]

et ihmettele parisuhteen ongelmia, jos puolisot nukkuvat eri sängyissä? Jos teillä ei harrasteta seksiä muualla kuin sängyssä ennen nukkumaanmenoa, eikä muualla voida olla kahdestaan lähekkäin ja jutella, niin ei se tarkoita että muilla on samoin. Entä yötyötä tekevät? onko heillä huonompi parisuhde, kun eivät useinkaan mene samaan aikaan nukkumaan?

Vierailija
22/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 11,5- vuotias tulee välillä nukkumaan äidin viereen. On mielestäni laatuaikaa kun höpistään ennen nukahtamista ja katsotaan yhdessä telkkaria. Toki poikani ymmärtää sen, että kun isäpuoli on töistä kotona, niin hän on se joka nukkuu puolisonsa vieressä. En näe siinä mitään pahaa. Päinvastoin, syventää suhdetta, koska päivällä harvoin on aikaa pysähtyä kuuntelemaan mitä pojalla on mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:22"]

Senkus tekevät miten haluavat. Itse koen vanhempien sängyn olevan myös parisuhteen kannalta todella tärkeä. Näin ollen meillä ei lapset nuku vanhempien kanssa. En ihmettele parisuhteiden ongelmia jos puoliso nukkuu eri huoneessa ja lapset äidin kanssa toisessa. Lapsilleni olen opettanut, että oma sänky on turvallinen ja hyvä paikka nukkua. Jos näkevät painajaisia niin lohdutetaan ja tullaan lapsen huoneeseen jne. En tiedä lähipiirissäni ketään jolle on ok, että mies on eri huoneessa ja äiti jo isojenkin lasten kanssa samassa sängyssä/huoneessa.

[/quote]

et ihmettele parisuhteen ongelmia, jos puolisot nukkuvat eri sängyissä? Jos teillä ei harrasteta seksiä muualla kuin sängyssä ennen nukkumaanmenoa, eikä muualla voida olla kahdestaan lähekkäin ja jutella, niin ei se tarkoita että muilla on samoin. Entä yötyötä tekevät? onko heillä huonompi parisuhde, kun eivät useinkaan mene samaan aikaan nukkumaan?

[/quote]

missä sanoin, että me harrastamme seksiä vain ja ainoastaan sängyssä? Kumpikin olemme vuorotöissä ja sen kerran kun satumme samaan aikaan kotiin illalla, niin totta helvetissä me halutaan omaa aikaa. Saa sitä sohvallakin olla lähekkäin tm, mutta mikä sen mukavampaa kuin höpötellä ja pusutella itsensä uneen toisen kainalossa?? Ja kyllä, mielestäni parisuhteella ei mene hyvin jos nukutaan eri paikoissa. Esim. Meillä mies joutuu mennä sohvalle (huom joutuu, ei halua) jos olen kuin persiille ammuttu karhu riidellessä. Tuttavapariskunta erosi melko pian sen jälkeen kun mies nukkui vanhemman lapsen kanssa samassa huoneessa ja äiti toisen kanssa toisessa... Tiedä nyt sitten

Vierailija
24/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me nukutaan eri asunnoissa usein ja ollaan silti yltiörakastuneita. Ja seksi, se on meillä villiä ja kiihkeää.

Vierailija
25/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:22"]

[/quote]

[/quote]

missä sanoin, että me harrastamme seksiä vain ja ainoastaan sängyssä? Kumpikin olemme vuorotöissä ja sen kerran kun satumme samaan aikaan kotiin illalla, niin totta helvetissä me halutaan omaa aikaa. Saa sitä sohvallakin olla lähekkäin tm, mutta mikä sen mukavampaa kuin höpötellä ja pusutella itsensä uneen toisen kainalossa?? Ja kyllä, mielestäni parisuhteella ei mene hyvin jos nukutaan eri paikoissa. Esim. Meillä mies joutuu mennä sohvalle (huom joutuu, ei halua) jos olen kuin persiille ammuttu karhu riidellessä. Tuttavapariskunta erosi melko pian sen jälkeen kun mies nukkui vanhemman lapsen kanssa samassa huoneessa ja äiti toisen kanssa toisessa... Tiedä nyt sitten

[/quote]

minä nukun parhaiten yksin. parisuhteessa minulla on aivan sama vietetäänkö nukkumisaika vierekkäin vai ei, tärkeintä on se hereilläoloaika. Parisuhde voi loistavasti, vaikka emme nyt pikkulapsiaikana nuku vierekkäin.

Vierailija
26/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

se on sinun mielipiteesi, minun mielipiteeni taas on että äiti-lapsi suhde ei voi hyvin, jos ei nukuta vierekkäin, eikä edes anneta mahdollisuutta lapsen tulla viereen jos näkee pahoja unia. Kuulostaa minulle jo kylmältä tuo viimeksi mainuttu asia.

Vierailija
27/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuvat 5- ja 3-vuotiaat lapset edelleen perhepedistä. Mieskin nukkuu siis meidän kanssa, mutta ymmärrän että jos on herkkäuninen niin haluaa nukkua eri huoneessa kuin muut.

Vierailija
28/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27:lle

äiti-lapsi suhde ei voi hyvin jos ei nukuta samassa sängyssä? Miksi parisuhde ei voi sitten kärsiä samasta syystä? Ei se tee minusta kylmää tai huonoa äitiä jos en lapseni vieressä nuku vaan aviomieheni. Lapseni saavat kaikki rakkautta, keskustelua, turvaa, mitä ikinä tarvitsevatkaan, vaikka eivät tosiaan vieressä nukukaan. Ehkä teillä ainoa hellyydenosoitus lapsille on se, että lapsi viereen nukkumaan, muuten ollaankin vain tabletin kanssa.

Vierailija
29/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 14:35"]

minulla ei ole lapsia, mutta kummastelen tuttava perhettä, jossa isä nukkuu vieras-huoneessa ja äiti vauvan ja 6-vuotta olevan poikansa kanssa makuuhuoneessa. Poika nukkuu äidin kanssa sängyssä ja vauva pinnasängyssä. Kyse ei ole, ettei tilaa olisi, pojalla on oma huone ja sänkykin mutta silti nukkuvat näin. minusta kummallista, mitö ootte mieltä?

[/quote]

Täysin normaalia on että vauva ja 6-vuotias nukkuvat vanhempiensa kanssa.

Epänormaalia on, että isä eristäytyy perheyhteydestä.

Vierailija
30/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:35"]

Voi kuule, 6v on vielä pieni. Meillä 11,5 -vuotias poika joka rakastaa sitä kun saa ensin köllötellä äitin kanssa isolla sängyllä jutskaten ja sitten vielä nukkua vieressäni (usein vielä jutellaan kaikesta mahdollisesta jonkin aikaa) :) Ei me tosin näin tehdä kuin ehkä pari kertaa/kk mutta niin kauan kuin poika tykkää ja kelpuuttaa äitin, niin miksei.

[/quote]

Herää huoli insestistä.

[/quote]

Heräsi juuri huoli sinun seksuaalisista taipumuksistasi ja mielenterveydestäsi.

Vierailija
31/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihan normaalia. Isä saa nukuttua ja lapset ja äiti heräilevät kuitenkin. Isoveli varmaan haluaa äidin turvaa ja huomiota, kun on perheessä kilpailijana vauva. Hyvä ratkaisu.

Vierailija
32/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia ja ihan ok juttu. Mitä jos keskittyisit omaan elämääsi.

Vierailija
33/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään, kun arki on hektistä, niin tuntuu että perhepedit yleistyneet. Hyvä niin! Antaa turvaa ja läheisyyttä lapsille. Kun lapset nukahtaneet, niin tosiaan koko talo tai asunto vapaa parisuhde aikaa viettäville. Ja turvallisempaakin, jos vaikka tulipalo sattuu yöllä, niin valmiiksi rakkaat lähellä ulos vietäväksi. Ja itselle yöt tärkeää läheisyysaikaa lasten kanssa, kun tuntuu etten töissä käyvänä ehdi olla tarpeeksi lasten kanssa; yöksi saan kaikki äidin kullanmurut kainaloon.

Vierailija
34/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 17:18"]

27:lle

äiti-lapsi suhde ei voi hyvin jos ei nukuta samassa sängyssä? Miksi parisuhde ei voi sitten kärsiä samasta syystä? Ei se tee minusta kylmää tai huonoa äitiä jos en lapseni vieressä nuku vaan aviomieheni. Lapseni saavat kaikki rakkautta, keskustelua, turvaa, mitä ikinä tarvitsevatkaan, vaikka eivät tosiaan vieressä nukukaan. Ehkä teillä ainoa hellyydenosoitus lapsille on se, että lapsi viereen nukkumaan, muuten ollaankin vain tabletin kanssa.

[/quote]

aikamoisia päätelmiä: äiti ja lapset perhepedissä----> äiti aina tabletilla. Nuo järjettömät päätelmät ovat huonon keskustelijan merkki, kun ei enää muuta keksitään niin sanotaan sitten "pahasti" ja näpäytetään vailla minkäänläistä tietoa asiasta.

meille ei edes ole tablettia :)

eikä sinun tarvitse minulle perustella ja selitellä tuolla tavalla; sanoin vain että nämä ovat mielipiteitä. Sinä teet johtopäätöksen toisten parisuhteista, että huono on jos nukkuvat erillään. Minä taas tein johtopäätöksen, ettei äiti-lapsisuhde voi hyvin, jos ei äidin viereen pääse nukkumaan EDES pahoja unia nähdessään. Mielipiteitä vain ja kukin tavallaan. 

Vierailija
35/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan nyt jos ei isot lapset saa edes äidin vieressä köllöttää sängyllä ja jutella ja vaikka nukkua äidin vieressä koko yön.

Meillä poika on "jo" 13v. ja vielä tulee illalla meidän vanhempien sänkyyn katsomaan telkkaa tai juttelemaan. Vielä tulee kainaloon ja halimaan ja on oikeasti vielä mieleltään pieni poika vaikka kavereiden kanssa ollaankin niin miestä välillä.

Vierailija
36/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin 12-vuotiaaksi asti äitini kanssa isossa parisängyssä. Vieressä nukkui pikkusisko omassa sängyssään. Juttelut ennen nukkumaanmenoa on mulle yksi parhaista lapsuusmuistoista :) äiti oli niin turvallinen<3

Vierailija
37/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan usein 6- ja 3-vuotiaiden kanssa kimppapedissä. Mikähän tässä olisi epänormaalia? Eipä ole totta puhuen tullut edes mieleeni moinen. Meillä nyt on aina nukuttu miten sattuu. Mies nukkuu joskus 9-vuotiaan tytön vieressä, joskus poikiensa, joskus nukutaan kaikki ihan omissa sängyissämme (siis minä ja mies omassamme ja lapset omillaan :)). Miten nyt nämä asiat milloinkin illalla sutviintuvat ja joskus lapset kömpivät yöllä eri sänkyyn. 

Vierailija
38/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kaikkea nuo lapsettomat aina kummastelevatkin. Ihan kuin heidän elämäntyylinsä olisi se ainoa oikea. Meillä mies tekee yötyötä, ja poikani 5v usein kömpii jo alkuyöstä viereeni. En näe siinä mitään outoa.

Vierailija
39/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se joka nukkuu toisessa huoneessa, koska en saa unta vauvan ollessa samassa huoneessa.

Vierailija
40/42 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa minäkin lapsena saanut joskus mennä äidin viereen nukkumaan. Tai olisipa hän edes joskus halannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän