6-v. poika nukkuu äitinsä kanssa, normaalia?
minulla ei ole lapsia, mutta kummastelen tuttava perhettä, jossa isä nukkuu vieras-huoneessa ja äiti vauvan ja 6-vuotta olevan poikansa kanssa makuuhuoneessa. Poika nukkuu äidin kanssa sängyssä ja vauva pinnasängyssä. Kyse ei ole, ettei tilaa olisi, pojalla on oma huone ja sänkykin mutta silti nukkuvat näin. minusta kummallista, mitö ootte mieltä?
Kommentit (42)
Aika tavallista. Erityisesti jos on vauva, perhetilanne on sen verran muuttunut, että isompikin hamuaa äidin turvaa.
heille ehkä tärkeintä, että kaikki saavat nukutuksi.. Meillä isä ja esikoinen nukkuvat vierashuoneessa, vaikka mies mahtuisi viereeni ja esikoisellakin oma sänky omassa huoneessa. Minä nukun vauvan kanssa. Näin kaikki saa nukuttua parhaiten koska vauva itkee paljon öisin.
Puhutkohan meistä? ;) Meillä vauva ja kohta 6 vuotta täyttävä poika. Poika nukkunut omassa sängyssään ja huoneessaan 3-vuotiaasta saakka, nyt muuton ja vauvan myötä meillä isä nukkuu ylimääräisessä huoneessa yksin ja me muut makuuhuoneessa perhepedissä. Poika rakastaa nukkua vieressäni ja minäkin tykkään että nukutaan kaikki yhdessä. Mies taas tykkää nukkua yksin, vauva kun kuitenkin heräilee ja miehen unenlahjoilla nukkumisesta/työpäivästä ei tulisi mitään. Esikoinen nukkuu kuin tukki, eikä herää vauvan itkuun. Haluan nauttia lapsistani ja luoda heille turvaa, olla lähellä. Ihanaa kun se onnistuu yölläkin :) Tiesitkö muuten, että suuri(n?) osa maailman ihmisistä nukkuu näin; äiti ja kaikki lapset yhdessä?
Kyllä on ihminen vieraantunut luonnosta, kun tälläisiä asioita kummastelee.
Miellä äiti nukkuu lastenhuoneessa ja minä nukun lastemme kanssa perhepedissä. Kaikki nukkuu näin paremmin.
Miksi tuollaista joku ihmettelee? Mitä haittaa ihmettelijä ajattelee kellekään tästä olevan? Minusta siitä ei ole mitään haittaa kellekään, joten ei kuulu ulkopuolisille.
Senkus tekevät miten haluavat. Itse koen vanhempien sängyn olevan myös parisuhteen kannalta todella tärkeä. Näin ollen meillä ei lapset nuku vanhempien kanssa. En ihmettele parisuhteiden ongelmia jos puoliso nukkuu eri huoneessa ja lapset äidin kanssa toisessa. Lapsilleni olen opettanut, että oma sänky on turvallinen ja hyvä paikka nukkua. Jos näkevät painajaisia niin lohdutetaan ja tullaan lapsen huoneeseen jne. En tiedä lähipiirissäni ketään jolle on ok, että mies on eri huoneessa ja äiti jo isojenkin lasten kanssa samassa sängyssä/huoneessa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:22"]
Senkus tekevät miten haluavat. Itse koen vanhempien sängyn olevan myös parisuhteen kannalta todella tärkeä. Näin ollen meillä ei lapset nuku vanhempien kanssa. En ihmettele parisuhteiden ongelmia jos puoliso nukkuu eri huoneessa ja lapset äidin kanssa toisessa. Lapsilleni olen opettanut, että oma sänky on turvallinen ja hyvä paikka nukkua. Jos näkevät painajaisia niin lohdutetaan ja tullaan lapsen huoneeseen jne. En tiedä lähipiirissäni ketään jolle on ok, että mies on eri huoneessa ja äiti jo isojenkin lasten kanssa samassa sängyssä/huoneessa.
[/quote]
puhutko seksielämästä kun tarkoitat parisuhdetta? Eikö seksiä voi harrastaa muualla kuin juuri siinä parisängyssä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:22"]
[/quote]
puhutko seksielämästä kun tarkoitat parisuhdetta? Eikö seksiä voi harrastaa muualla kuin juuri siinä parisängyssä?
[/quote]
seksistäkin. Voi sitä muuallakin harrastaa, mutta me ainakin miehen kanssa jutellaan aina sängyssä ennen nukahtamista ihan kaikesta ja se on sitä "meidän aikaa" arjen keskellä. Olla vain toisen lähellä ilman muita.
Voi kuule, 6v on vielä pieni. Meillä 11,5 -vuotias poika joka rakastaa sitä kun saa ensin köllötellä äitin kanssa isolla sängyllä jutskaten ja sitten vielä nukkua vieressäni (usein vielä jutellaan kaikesta mahdollisesta jonkin aikaa) :) Ei me tosin näin tehdä kuin ehkä pari kertaa/kk mutta niin kauan kuin poika tykkää ja kelpuuttaa äitin, niin miksei.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:35"]
Voi kuule, 6v on vielä pieni. Meillä 11,5 -vuotias poika joka rakastaa sitä kun saa ensin köllötellä äitin kanssa isolla sängyllä jutskaten ja sitten vielä nukkua vieressäni (usein vielä jutellaan kaikesta mahdollisesta jonkin aikaa) :) Ei me tosin näin tehdä kuin ehkä pari kertaa/kk mutta niin kauan kuin poika tykkää ja kelpuuttaa äitin, niin miksei.
[/quote]
Herää huoli insestistä.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
Herää huoli insestistä.
[/quote]
hyi saatana mitä porukkaa täällä, että edes tulee tuollainen mieleen. katkera jostain?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
Herää huoli insestistä.
[/quote] Mitä helvettiä horiset!? Viettäisit sinäkin lastesi kanssa aikaa niin teitäisit mikä on normaalia ja mikä ei! Äiti-poika jutustelu ja isossa parisängyssä vierekkäin nukkuminen, kumpikin omalla puolellaan silloin tällöin on aivan ok. Uskomattomia äiti-ihmisiä täällä:/
Aivan normaalia. Ja parisuhteen hoito ja keskustelut onnistuu niissä 77 muussa neliössä lapsen nukkuessa :) Meillä yli 3 samassa huoneessa.
Minusta ihan ok. Kyllä se lapsi siitä viimeistään murrosiässä haluaa pois äidin pedistä, ei siitä huolta ole ;-)