Muistatko aikaa, kun hampaat pestiin vain kerran päivässä iltaisin?
Kommentit (21)
Kyllä, eikös tämä 2 kertaa päivässä tullut vasta 2000-luvulla ?
Ja että vain sähköhammasharja on hyvä
En. Kyllä mä olen pessyt aina 2 krt päivässä, jo 70-luvulla.
Lääketiede on aina ensin väärässä.
En. Minä pesen vain kerran päivässä aamuisin.
En muista. On tainnut olla ennen minun elinaikaani, sillä olen ihan pikkutytöstä asti harjannut aina hampaat aamuin illoin.
60-luvulla opetettiin että hampaat pitäisi pestä kaksi kertaa päivässä. Monet eivät pesseet koskaan.
Kyllä me pestiin hampaat kaksi kertaa päivässä jo 60-luvun lopulla.
Olen syntynyt 1971 ja olen pessyt hampaat aina aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
En. Kyllä mä olen pessyt aina 2 krt päivässä, jo 70-luvulla.
Ihan sama täällä, äiti seisoi vieressä vahtimassa ja neuvomassa.
Nyt olen 42 v, eikä yhtäkään reikää.
1961 syntynyt ja lyllä olen pessyt hampaani 2x päivässä vähintäänkin 70-luvun alkupuolelta asti.
-89 vuosimallia ja en kyllä muista sellaista aikaa. Harjaa hampaat aamuin illoin, ehjinä ne säilyy silloin oli joku loruslogan - olikohan hammashoitolasta vaiko peräti jostain äidin vanhasta koulukirjasta tms?
Jostain kumman syystä hengitys haisee aamulla pahemmalle ilta pesun jälkeen kuin silloin kuin pesee vain aamulla. Onko kukaan huomannut samaa?
Kuivuva suu ehkäpä syynä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen saanut hammaslääkäristå ohjeen pestä hampaat 2 × päivässä 90-luvulla kun olin lapsi. Mutta joo sähköhammasharja on hyvä.
Olen pessyt hampaat vain iltaisin aina. En koskaan aamuisin. En KOSKAAN.
Vastailen hetken aikaa kysymyksiin
Vierailija kirjoitti:
Ei se ohje ole tullu 2000-luvulla.
Olen syntynut -87 ja lapsena minulle on opetettu harjaamaan hampaat 2 kertaa päivässä. Niin on hammaslääkäri ja suuhygienisti neuvonut aina minulle.
Miksi en muistaisi, kun se aika oli viimeksi eilen.
Minulla ei tainnut edes olla hammasharjaa. Hampaat mätäni suuhun ja ne mitkä ei lähtenee itsestään irti, revittiin. Tämä 80-luvulla. Hampaat pesin silloin kun koulussa oli hammasvalistus. Äiti syötti fluoria ja väitti että kaivovetemme pilaa hampaamme.
Muistan. Silloin hammastahnaa saatiin vain kerran viikossa, muuten piti pestä pelkällä vedellä.
Lapsuudessani 70-luvulla ei puhuttukaan aamulla harjaamisesta.