Oma suhde kriisissä, kaveri hehkuttaa seksielämäänsä
Oma parisuhteeni on kriisissä ja harkitsen mieheni jättämistä. Kaverini tietää tilanteestani ja hehkuttaa koko ajan omaa parisuhdettaan ja seksielämäänsä. Olen yrittänyt vihjata, ettei kaikkea tarvitsisi raportoida, mutta ei tunnu menevän perille. Kiva tietty että kaverillani menee hyvin, mutta kun on itse paskana omasta tilanteestaan, ei oikein jaksa koko aikaa iloita toisen puolesta. Mikä avuksi?
Kommentit (8)
Joo, tuttua on tosiaankin. Silloin kun itsellä oli aikoinaan vaikeaa löytää työpaikkaa niin sain kyllä kuulla monet tarinat miten mukavaa on töissä ja miten kivoja työkavereita on sun muuta, se oli todella ahdistavaa silloin.
Taisivat nauttia kun saivat sillä tavalla kiusattua heikossa hapessa olevaa.
Nykyään minulla on tosi hyvä työpaikka ja paljon parempi palkka kuin noilla kavereilla. On todella huvittavaa aina nähtäessä huomata miten kateellisuus loistaa silmistä, enkä ikinä kommentoi omasta työpaikastani mitään. Saatan vain mainita, että olen vaihtanut työpaikkaa/tehtävää ja kerron mitä uusi tehtää pitää sisällään lyhyesti.
Eipä se muuta tarvitse... Odota, saat vielä nauttia varmasti paremmasta elämästä.
Höh. Niin että kun SINÄ olet onneton muidenkin pitäisi olla tai vähintään kätkeä onnensa?
Tuohon ongelmaasi saattaisi auttaa se, että lakkaisit kaivelemasta omaa napanöyhtääsi ja olettamasta, että maailma sen ympärillä pyörii. Grow up will you!
Kaveristasi paistaa itsekeskeisyys. Minulla oli ennen opiskelukaverina ihminen, jonka piti aina joka väliin mainostaa omaa ihmeellistä elämäänsä. Mitä viikonloppuna tuli tehtyä ja kenen kanssa ja miten kivaa oli. Kuinka hän tuntee julkkiksia ja kuka on yrittänyt iskeä häntä ja milloinkin. Ei siinä mitään jos on ollut kivaa, hyvä juttu, mutta huomasin että hänen piti aina erikseen mainita jälkeenpäin tai lähettää kuvaviestejä kesken menojaan miten kivaa hänellä on.
Aivan kuin olisi pitänyt todistella että "hei mulla on oikeasti ihan huippu meno!" Keskutelin yhteisen ystävämme kanssa, että silloin kun on oikeasti kivaa, niin ei silloin tule mieleen päivitellä muille mitä on parhaillaan tekemässä. Silloin nautitaan hetkestä ! Muiden elämästä iloitseminen oli hänelle vieras käsite, jonkun "minusta tuli täti!" Ilakointiin hän taisi lakonisesti kerran todeta "kiva juttu" ja jatkaa sitten mitä hienoa hänelle eilen tapahtui.
Anteeksi meni vähän offtopic, mutta ehkä ystäväsi seksielämä on ihan "ok" ja hän vain haluaa kerrankin loistaa tms. Tai sitten hän ei vain osaa olla empaattinen. Mielestäni suora puhe on tehokkainta, jos se ei toimi niin ehkä hän ei ole oikea ystävä.
Ystäväni alkoi kerran hieroa naamaani hänen hyvää tilannetta asiassa, joka minulla meni huonosti. "Yrittäisit edes olla onnellinen minun puolestani." Olinhan minä, mutta samalla yritin pitää oman pääni kasassa. Hän ei vain neutraalisti puhunut siitä vaan minun olisi pitänyt mm. mennä hänen luokseen seuraksi eräiden asiaan kuuluvien yksinkertaisten lomakkeiden täytössä, joihin vaadittiin vain henkilötietoja. Ehkä sillä oli vaikutusta, että hän oli aikaisemmin useasti kadehtinut minua, vaikka pidän matalaa profiilia sellaisista asioista.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:14"]
Höh. Niin että kun SINÄ olet onneton muidenkin pitäisi olla tai vähintään kätkeä onnensa?
Tuohon ongelmaasi saattaisi auttaa se, että lakkaisit kaivelemasta omaa napanöyhtääsi ja olettamasta, että maailma sen ympärillä pyörii. Grow up will you!
[/quote]
Oltkos kuullut ystävyydestä, myötätunnosta? Ilmeisesti et. Kun on vaikeaa, tarvitsee toisen tukea. En kyllä sua haluais ystäväkseni. Vaikka onhan noita muitakin, kuten ketjusta näkee. Kun itse erosin, munkin hyvä ystäväni alkoi hehkuttaa omaa onneaan, ilmeisesti pelästyi siitä kuinka rankkaa se eroaminen on, ja tuli joku suojamekanismi. Ja kaikenlaista muutakin, en viitsi täällä tilittää. Ystävyydestä katosi kuitenkin luottamus, ei ole takaisin tullut. On todella surullista, jos ei ole mitään voimavaroja auttaa ystävää silloj kun hän on heikoilla. itse olin pitkään aivan pihalla, ero oli valtava kriisi. Ja todellakin huomasin, ketkä ovat ystäviä, ja kenellä on sydän paikallaan noin muuten.
Kaverisi ei ole kovin empaattinen. Aika yleistä ihmisillä. Kerro, että sinusta on kivaa, että heillä menee hyvin, mutta juuri nyt et jaksaisi kuunnella hänen tarinointiaan suhteestaan. Ehkä hän jopa ajattelee, että hän piristää sinua jutuillaan. Sinä tunnet hänet, onko hän hyvä tyyppi vai vahingoniloinen ilkimys. Aina hyvä tarkoitus ei johda hyvään käytökseen.
Mulla on samanlainen kaveri. On antavinaan aina hyviä vinkkejä ja naamioi paskanpuhumisenkin hyväntahtoiseksi jutusteluksi. Jos tietää esim. toisten seksiongelmista, alkaa hehkuttaa omaa petielämäänsä. Ihan mukava aina kun unohtaa alemmuudentuntonsa ja sen myötä paskanjauhamisenkin.
Kukaan normaali ihminen ei luule, että oman tilanteen hehkuttaminen helpottaa kaverin huonoa tilannetta.
Lakkaat yksinkertaisesti kuuntelemasta. Pöytäkeskusteluissa käännät pääsi muualle kun kaverisi puhuu, puhelun lopetat vedoten siihen että tuli asiakas, Fb:ssä et vain vastaa.. Jollei noista mene vihjeet perille, niin sitten ei millään.