Olin maskottina suurelle lapsiryhmälle, en mene toiste
Lasten synttäreille haluttiin maskotti, suostuin.
Paikalla oli toistakymmentä lasta, lapset hyökkäsivät ympärilleni. Tässä vaiheessa ajattelin että kivaa.
Sitten lapset alkoivat repimään pukua päältäni, he löivät ja potkivat minua. Minua tönittiin ja revittiin, joku poika löi minua sählymailalla mahaan ja selkään.
Vanhemmat katsoivat hymyillen vierestä.
Helvetin kivaa hommaa, älkää koskaan suostuko.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:30"]Lapset eläytyy tosi vahvasti. Olin joskus kaverin apuna ekaluokkalaisten partioleirillä, jossa vedettiin seikkailurataa. Olin pukeutunut johonkin trikoopukuun (kasvot ja kaikki näkyvissä, vedettynä vaan toppavaatteiden päälle, rumaa :) ja esitin pahista, joka oli siepannut leirin vetäjän. Lasten tehtävään kuului virittää mulle ansa, ja sitten kun lankesin siihen, ne mokomat kävi kimppuun ja rupes hakkaamaan ja potkimaan pahista! Olin kyllä aika yllättynyt, joutua nyt 7-vuotiaiden pikkutyttöjen uhriksi. Tilanne ratkesi ihan hyvin, mutta tuon ikäisillä leikki ja tosi menee aika helposti sekaisin.
[/quote]
Mutta miksi alkaa hakkaamaan kilttiä eläinpukuun (?) pukeutunutta ihmistä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:31"]Eikö maskotti muka saa pitää puoliaan? En tiedä, mikä hahmo olit, mutta minä olisin ainakin karjaissut niin maan perusteellisesti, jos minua olisi lyöty tai potkittu. Luultavasti olisin karjaissut myös vanhemmille, jotka eivät osaa pitää mukuloitaan aisoissa.
[/quote]
Ei saa puhua, missään tilanteessa. Voi menettää sovitun korvauksen.
Nuo maskottina työtääntekevät saavat muuten vaarallisentyönlisää. Nähtävästi ihan aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:14"]
Kuka edes työskentelee MASKOTTINA? elätät itsesi siis pukeutumalla pehmoleluksi, varmaan älyllisesti haastavaa hommaa
[/quote]
Onko tämä sinulle joku uusi juttu, että kaikki eivät elätä itseään esimerkiksi astrofyysikkoina? Saahan jotkut siitäkin palkkaa, että sattuvat vain olemaan jonkun näköisiä (mallit jne. valokuvakasvot), ei tarvitse tehdä edes sitä vähää mitä nämä maskotit, kävellä ympäriinsä kuumassa asussa ja viihdyttää ihmisiä tai myydä jotain.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:31"]Eikö maskotti muka saa pitää puoliaan? En tiedä, mikä hahmo olit, mutta minä olisin ainakin karjaissut niin maan perusteellisesti, jos minua olisi lyöty tai potkittu. Luultavasti olisin karjaissut myös vanhemmille, jotka eivät osaa pitää mukuloitaan aisoissa.
[/quote]
Ei saa puhua, missään tilanteessa. Voi menettää sovitun korvauksen.
[/quote]
No mahtoikohan korvaus olla niin suuri, että sen vuoksi olisi pitänyt jaksaa olla pahoinpideltävänä. Mutta eivätpä nuo vanhemmatkaan pitäneet sopimuksesta kiinni: ap pyydettiin lastenkutsuille maskotiksi eikä nyrkkeilysäkiksi.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:30"]Lapset eläytyy tosi vahvasti. Olin joskus kaverin apuna ekaluokkalaisten partioleirillä, jossa vedettiin seikkailurataa. Olin pukeutunut johonkin trikoopukuun (kasvot ja kaikki näkyvissä, vedettynä vaan toppavaatteiden päälle, rumaa :) ja esitin pahista, joka oli siepannut leirin vetäjän. Lasten tehtävään kuului virittää mulle ansa, ja sitten kun lankesin siihen, ne mokomat kävi kimppuun ja rupes hakkaamaan ja potkimaan pahista! Olin kyllä aika yllättynyt, joutua nyt 7-vuotiaiden pikkutyttöjen uhriksi. Tilanne ratkesi ihan hyvin, mutta tuon ikäisillä leikki ja tosi menee aika helposti sekaisin.
[/quote]
Mutta miksi alkaa hakkaamaan kilttiä eläinpukuun (?) pukeutunutta ihmistä?
[/quote]
Kyllähän lapset hakkaa toisiaankin, se nyt ei ehkä täysin kuulu tähän. Voisin kuvitella, että kyseessä oli aggressiivinen leikki, joka lähti vähän lapasesta. Aluksi vähän pökitään ja tökitään, ryhmä innostaa ja kohta ollaankin hakkaamassa. Ei siinä vaiheessa enää mietitä, että se onkin ihminen, jota lyödään. Kyllä me ainakin pienenä taisteltiin lumiukkoja ja isoja pehmoleluja vastaan, silleen showpainityyliin.
Eikö maskotti muka saa pitää puoliaan? En tiedä, mikä hahmo olit, mutta minä olisin ainakin karjaissut niin maan perusteellisesti, jos minua olisi lyöty tai potkittu. Luultavasti olisin karjaissut myös vanhemmille, jotka eivät osaa pitää mukuloitaan aisoissa.