Olin maskottina suurelle lapsiryhmälle, en mene toiste
Lasten synttäreille haluttiin maskotti, suostuin.
Paikalla oli toistakymmentä lasta, lapset hyökkäsivät ympärilleni. Tässä vaiheessa ajattelin että kivaa.
Sitten lapset alkoivat repimään pukua päältäni, he löivät ja potkivat minua. Minua tönittiin ja revittiin, joku poika löi minua sählymailalla mahaan ja selkään.
Vanhemmat katsoivat hymyillen vierestä.
Helvetin kivaa hommaa, älkää koskaan suostuko.
Kommentit (27)
No siitähän sulle maksetaan :D Älä valita
Joo, se on vaarallista.
Plussapallo pahoinpideltiin joku vuosi sitten Lintsillä.
Kuulostaa karmealta. Lapset eivät mieltäneet sinua eläväksi ihmiseksi?
Lapset eivät käsitä, että puvun sisällä on elävä ihminen. Älä ota itseesi.
Hui kamala! Miten vanhemmat ovat voineet antaa lastensa toimia noin?! :O Ei kävisi laatuun kyllä omien poikieni kohdalla.
Kuka edes työskentelee MASKOTTINA? elätät itsesi siis pukeutumalla pehmoleluksi, varmaan älyllisesti haastavaa hommaa
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:10"]Lapset eivät käsitä, että puvun sisällä on elävä ihminen. Älä ota itseesi.
[/quote]
Hakkaako nää samat lapset aina eläimiäkin kun eivät käsitä et ne veikeännäköset karvaturritki tuntee kipua?
Mä olen myös kerran ollut maskottina eräässä tapahtumassa ja siellä lapset pelkäsi mua tai siis sitä pukua. Jaoin ilmaista jätskiä ja juuri kukaan ei uskaltanut hakea :p
Mä olen myös kerran ollut maskottina eräässä tapahtumassa ja siellä lapset pelkäsi mua tai siis sitä pukua. Jaoin ilmaista jätskiä ja juuri kukaan ei uskaltanut hakea :p
Paljon tollasesta tienaa? Raakaa peliä sanoisin :D
Ihan normisettiä nykyaikana, tein joskus nuorena koltiaisena maskottikeikkoja, mukavia lapsia.
Nykyään tosiaan maskottipuvun sisällä tulee olla iso raavas mies, pienempi ihminen saattaa kaatua ja arvaas mitä lapset sitten tekevät?
Muumimaailmassa tuota tehdään ihan vakituiseksi työksi, muuten vain keikkaluontoisesti tapahtumissa. Muumimaailmassa on muutaman tunnin maskottivuorot juuri sen takia että niitä ei kestä kauemmin, pakko päästä välillä pois. Ja puvut ovat tietysti myös kuumia. Maskotti ei saa puhua ja sen takia nuo tilanteet ovat hankalia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:10"]Lapset eivät käsitä, että puvun sisällä on elävä ihminen. Älä ota itseesi.
[/quote]
Mutta kai ympärillä olevien lasten vanhempien/ muiden aikuisten pitäisi käsittää.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:14"]
Hakkaako nää samat lapset aina eläimiäkin kun eivät käsitä et ne veikeännäköset karvaturritki tuntee kipua?
[/quote]
Väittäisin kuitenkin elävän eläimen ja ihmisen kokoisen pehmoeläimen olevan lapsenkin silmään täysin eri asiat.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:14"]
[/quote]
Väittäisin kuitenkin elävän eläimen ja ihmisen kokoisen pehmoeläimen olevan lapsenkin silmään täysin eri asiat.
[/quote]
Ei kukaan lapsi voi olla niin daiju ettei tajua että liikkuvan ja elehtivän puvun sisällä on ihminen! Ja jos ei tajua, niin vanhemman tulee lapselle näin kertoa.
Vähintäänkin vanhemman tulee puuttua maskotin pahoinpitelyyn! Oikein pahasti käy niin voi tulla sairaalareissu, mistä jo tulee rikosnimikkeenä PAHOINPITELY!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:14"]
[/quote]
[/quote]
Ei kukaan lapsi voi olla niin daiju ettei tajua että liikkuvan ja elehtivän puvun sisällä on ihminen! Ja jos ei tajua, niin vanhemman tulee lapselle näin kertoa.
Vähintäänkin vanhemman tulee puuttua maskotin pahoinpitelyyn! Oikein pahasti käy niin voi tulla sairaalareissu, mistä jo tulee rikosnimikkeenä PAHOINPITELY!
[/quote]
No joo, pointtinani ei ollut millään tapaa oikeuttaa maskotin pahoinpitelyä vaan osoittaa että vertaus ontuu ja pahasti.
Tietenkin vanhempien olisi pitänyt puuttua tapaukseen.
Voi nyyh, että ihan lapsi vähän löi
Lapset eläytyy tosi vahvasti. Olin joskus kaverin apuna ekaluokkalaisten partioleirillä, jossa vedettiin seikkailurataa. Olin pukeutunut johonkin trikoopukuun (kasvot ja kaikki näkyvissä, vedettynä vaan toppavaatteiden päälle, rumaa :) ja esitin pahista, joka oli siepannut leirin vetäjän. Lasten tehtävään kuului virittää mulle ansa, ja sitten kun lankesin siihen, ne mokomat kävi kimppuun ja rupes hakkaamaan ja potkimaan pahista! Olin kyllä aika yllättynyt, joutua nyt 7-vuotiaiden pikkutyttöjen uhriksi. Tilanne ratkesi ihan hyvin, mutta tuon ikäisillä leikki ja tosi menee aika helposti sekaisin.
Kyllähän joku iloinen perheenisä toissakesänä Muumimaailmassa löi Haisulia mahaan nyrkillä, puvun sisällä oli nuori tyttö. Samoin Lontoon olympialaisissa tms. skaboissa urheilija tuuppasi väkivaltaisesti maskottia, sisällä taas nuori tyttö. Eli osaa ne aikuisetkin.