Hirvittävin, julkisuudessa käsitelty henkirikos, jonka tiedät?
Mansonin sakki ja Sharon Taten (+ kaikki hänen seurassaan olleet ystävät) murha kesällä 1969. Olen nähnyt kuvia rikospaikalta, kerta kaikkiaan kammottavaa katseltavaa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kim Wallin murha. Siis tämä ruotsalaistoimittaja, jonka Madsen laittoi palasiksi sukellusveneessään. Aivan järkyttävä kohtalo ja se kauhun määrä, jota on joutunut kokemaan ollessaan sukellusveneessä kaksin sen hullun kanssa. Levätköön sielunsa rauhassa.
Joo, tämä.. paikka jossa ei ole mitään pakomahdollisuutta eikä avunsaantimahdollisuutta.. aivan järkyttävää
Kyllä. Todella ahdistavaa. Luin kirjan 'Kuinka kuolemme'. Siinä sanottiin että ihminen menee jonkinlaiseen "tilaan" kun tietää kuolevansa. Olen rauhoittanut itseäni tällä tiedolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt erittäin häiritsevänä mieleen Seinäjoen teinisurma.
Se kylmäpäisyys jolla se tekijä sen toteutti, kun tapauksesta lukee tarkemmin.. jotain aivan käsittämätöntä. Mä olen oikeasti kelannut sitä enemmän kuin mitään muuta murhaa.
Mä jotenkin asetan itseni näitä ajatellessani siihen uhrin asemaan, kun käyn tekoa mielessä läpi, että miltä uhrilta on tuntunut. Ja kun teen niin, niin sydän meinaa särkyä ja hajota jotenkin täysin. Tässä keississä kun uhri on tajunnut pitkään mitä hänelle tehdään ja se on tullut yllätyksenä, eikä ole ollut mahdollisuutta puolustautua.
Koskelan keissiä tosin murehdin yhtä paljon, siinä tosin tekijät ja uhri olivat päissään, kuten Suomessa normaalisti. Mutta tuo Seinäjoen murhaaja oli selvinpäin, kuin oli myös uhri..
Eikös tää Seinäjoen tekijä oo ollut vapaalla jo jonkun aikaa?
Mitähän seuraa jos joku liikuttelee sen miehelle?Känni ei tee Koskelan surmasta yhtään sen ymmärrettävämpää, psykopaatteja kaikki tekijät.
Sai 9 vuoden tuomion 2015 lopulla johon yritti hakea alennusta alle 5 vuoteen (jotta rikosrekisterimerkintä katoaisi alle 20 vuodessa..)..onneksi ei mennyt läpi, mutta ensikertalaisuudesta en tiedä onko päässyt jo.
Eihän se känni tosiaan näitä tekijöitä moraalisesti pelasta.. Mutta sitä vain tarkoitin, että Suomessa on tapahtunut niin paljon näitä kännimurhia juoppopiireissä jotka eivät ole saaneet vastaavaa julkisuutta. Melkein tuntuu että pikemminkin yhteiskunta katsoo, että humala tai sekava tila on lieventävä tekijä tai ainakin tuntuu siltä.. olen tätä aina ihmetellyt, sillä kyllä kun minä olen ollut kännissä niin on mulla ollut ymmärrys tallella vaikka olis millainen känni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on jäänyt erittäin häiritsevänä mieleen Seinäjoen teinisurma.
Se kylmäpäisyys jolla se tekijä sen toteutti, kun tapauksesta lukee tarkemmin.. jotain aivan käsittämätöntä. Mä olen oikeasti kelannut sitä enemmän kuin mitään muuta murhaa.
Mä jotenkin asetan itseni näitä ajatellessani siihen uhrin asemaan, kun käyn tekoa mielessä läpi, että miltä uhrilta on tuntunut. Ja kun teen niin, niin sydän meinaa särkyä ja hajota jotenkin täysin. Tässä keississä kun uhri on tajunnut pitkään mitä hänelle tehdään ja se on tullut yllätyksenä, eikä ole ollut mahdollisuutta puolustautua.
Koskelan keissiä tosin murehdin yhtä paljon, siinä tosin tekijät ja uhri olivat päissään, kuten Suomessa normaalisti. Mutta tuo Seinäjoen murhaaja oli selvinpäin, kuin oli myös uhri..
Eikös tää Seinäjoen tekijä oo ollut vapaalla jo jonkun aikaa?
Mitähän seuraa jos joku liikuttelee sen miehelle?Känni ei tee Koskelan surmasta yhtään sen ymmärrettävämpää, psykopaatteja kaikki tekijät.
Sai 9 vuoden tuomion 2015 lopulla johon yritti hakea alennusta alle 5 vuoteen (jotta rikosrekisterimerkintä katoaisi alle 20 vuodessa..)..onneksi ei mennyt läpi, mutta ensikertalaisuudesta en tiedä onko päässyt jo.
Eihän se känni tosiaan näitä tekijöitä moraalisesti pelasta.. Mutta sitä vain tarkoitin, että Suomessa on tapahtunut niin paljon näitä kännimurhia juoppopiireissä jotka eivät ole saaneet vastaavaa julkisuutta. Melkein tuntuu että pikemminkin yhteiskunta katsoo, että humala tai sekava tila on lieventävä tekijä tai ainakin tuntuu siltä.. olen tätä aina ihmetellyt, sillä kyllä kun minä olen ollut kännissä niin on mulla ollut ymmärrys tallella vaikka olis millainen känni..
Koskelan uhria oli kiusattu ja nöyryytetty vuosikaudet kahden murhaajan toimesta ennen sitä viimeistä iltaa jolloin Aan kidutus muuttui murhaksi.
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään kännitappo.
Koskela, koska oli niin suunniteltu ja kylmäverinen, tekijät niin nuoria ja uhri niin viaton ja elämä olisi ollut hänellä edessä. Ei tuollaisista tekijöistä kyllä enää ihmisiä tule.
Suomalaisista äiti joka mur hasi tyttärensä kirveellä valehdellen huppupäisen miehen hyökänneen, naapurinmies joka tap poi naapurin pikkupojan ilman mitään motiivia ja auttoi etsimään sekä keskellä päivää sur matttu kiinalaisnanen jonka surm aajaa ei ikinä löydetty.
Ulkomaalaisista kidnapattu, monta päivää kidutettu ja lopulta mur hattu kiinalais/japanilaistyttö.
Joo, tämä.. paikka jossa ei ole mitään pakomahdollisuutta eikä avunsaantimahdollisuutta.. aivan järkyttävää