Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 15 ja "tuntemukset" alavatsassa

Vierailija
09.06.2014 |

Tiedän, ettei palsta ole lääkäri tai terkkari, mutta mielelläni silti täältäkin kokemuksia kuulen. Varmasti siis otan ammattilaiseen heti yhteyden, jos tilanne vaatii.

Nyt siis rv 15 ja viime aikoina (ehkä pari päivää nyt) on ollut tuntemuksia kohdun ja munasarjojen kohdilla eli alavatsassa. Ei siis minkäänlaista kipua, vaan enemmänkin paineen ja "juilimisen" tunnetta. Ei jatkuvasti mutta joitakin kertoja päivässä. Muita oireita ei ole (vuoto, yleiskunnon heikkeneminen).

Onko teille sanottu neuvolassa, voiko kohtu esim. jotenkin kasvaa tms. tässä vaiheessa? Tai ylipäätään tullut esille neuvolassa ko. asia?

Kiitos avusta!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli vaikea päätellä yhtään mitään. Kyllähän kohdussa on raskauden aikana tuntemuksia, tuskin tarvitsee olla huolissaan :)

T. Kolme raskautta

Vierailija
2/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt rv 15 ja risat, melkein 16 ja tullut just sellasta paineen tunnetta. Juilimisesta en erikseen osaa sanoa, mulla on jatkuvasti kipuja, vihlaisuja ja muita tuntemuksia muutenkin vatsan alueella. Mulla ehkä enemmänkin "nappailuja" on tullut lisää. paineen tunteen tunnistan uutena ja olen olettanut että liittyy kohdun kasvuun ja siihen että on jo tosiaan ihan kokeiltavan kokoinen. En ole siis huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

Tosiaan kuulosti epämääräiseltä, mutta ei siis kipua, vaan paineen ja "venymisen" tunnetta. Oudosti kyllä enemmän vain toisella puolella.

Mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna kyllähän siellä kohdussa jotain varmasti saakin tapahtua ja kyllä sen varmasti tunteekin :)

ap

Vierailija
4/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 20:12"]Mulla nyt rv 15 ja risat, melkein 16 ja tullut just sellasta paineen tunnetta. Juilimisesta en erikseen osaa sanoa, mulla on jatkuvasti kipuja, vihlaisuja ja muita tuntemuksia muutenkin vatsan alueella. Mulla ehkä enemmänkin "nappailuja" on tullut lisää. paineen tunteen tunnistan uutena ja olen olettanut että liittyy kohdun kasvuun ja siihen että on jo tosiaan ihan kokeiltavan kokoinen. En ole siis huolissani.

[/quote]

Kiitos myös sinulle! Juuri tuohan siinä itseä hämäsikin, kun just nyt olen kiinnittänyt asiaan huomiota. Ennen tätä ei mielestäni minkäänlaisia tuntemuksia. Ehkä ajankohta tosiaan on nyt vain sellainen, että asian huomaa enemmän?

ap

Vierailija
5/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan liikkeitä? Harjoitussupistuksia? Rv 14 ja tunnen molempia, enimmäkseen liikkeitä, muutaman kerran myös supistellut. Kolmas raskaus ja vauvan liikkeet tuntuvat jo selkeästi, ensikertalainen ei välttämättä niitä muljumisia liikkeiksi tunnista.

Vierailija
6/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans samaa ollu nyt n. viikon ajan ja viikkoja 13 kasassa. Viime yönä oli tosi kovaa sellaista jomoa ja juilintaa ja aamulla oli kohtu jo selkeästi korkeampana kuin pari päivää aiemmin, eli ehkä se vaan plumpsahti sieltä lantiosta nyt ulos... :) 

Vierailija
7/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu kasvaa.

Vierailija
8/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos taas!

Näinhän ne on normaalia kun järjellä miettii :D Mutta on silti mukava ja rauhoittava näin iltaa kohden kuulla, että en ole yksin (tai yhtäkkiä keksinyt näitä juttuja)! Kiitos siis vielä!

Vierailija
9/9 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto, josko jollain vielä kokemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä