Onko kotonasi koriste-esineitä?
Kommentit (18)
Mitkä lasketaan koriste-esineiksi? On minulla pari kynttilänjalkaa. Tavallaan koen että taulut ja viherkasvitkin ovat koristeita, ei niillä oikein muuta funktiota ole kuin näyttää kivalta.
Kyllä. Tykkään jokaisesta esineestä paria miehen ostosta lukuunottamatta
Muutama öljyvärimaalaus, pari veistosta ja itsetehtyjä keramiikkaesineitä, vateja ja vaaseja.. En ole koriste-esineistä kovin innostunut, onneksi ei mitkään matkamuistot tms. ole koskaan kiinnostaneet. Maljakoita on myös, mutta ne ovat käyttöesineitä, Aaltoa ja Wirkkalaa ja jotain Kumelan filigraanimaljakoita, vanhempien peruja. Kaikenkaikkiaan karsia pitäisi.
Ei ole melkein lainkaan, koska nykyään niitä ei myydä Tampereella, valmisteta tai tunnuta edes tuotavan maahan. Ja postin kautta en tilaa, jos pienessä firmassa ei ole muita vaihtoehtoja noutoon. On myös laadulle kriteeri ja onko se eettisesti valmistettu vai ei. Haluaisin tilata sinellistä itsekovettuvaa savea ja tehdä itse pari astiaa, mutta siellä on pelkkä posti vaihtoehtona ja joutuisi autottomana hakemaan kauempaa - ei ole varmaa tuoko lähelle vai ei. Ravannut ties missä hakemassa ja riippuu ehtiikö.
Ei. Kasvoin lapsuuteni hamstraajavanhemman kanssa, enkä voi sietää ylimääräistä tilpehööriä. Kotini on hyvin pelkistetty. Liiankin. Näyttää vähän ankealta jopa.
Eipä oikeastaan. Vain pari juttua, mutta ne ovat käyttöä varten. En välitä yhtään jonninjoutavista koriste-esineistä, vaan päinvastoin olen niille ihan allerginen. En voisi asua asunnossa, jossa olisi roinaa kaikki tasot täynnä. Koriste-esineet ovat hyvin harvoin kauniita tai tarpeellisia. Onneksi mies on samanlainen ja teineilläkään ei ole mitään epämääräistä turhaa rojua huoneissansa, vaan tasot ovat siistit. N47
Ei.
Pidän tyhjää tilaa kauniimpana, kuin "koristeita".
4 kynttilä.. En oo koskaan tykännyt turhasta krääsästä. Ne kerää vain pölyä.
Muutama lasten askartelema purkki, isäni tekemä puinen astia ja kynttiläalusta, jossa on nyt kyllä muuta pientä tavaraa. Siinä kaikki.
Taitaa koko talosta löytyä 2-3 koriste-esinettä. Jo lapsuudenkodista opin ajatusmallin, että koriste-esineet ovat pölynkerääjiä :D ja tottahan se onkin, enkä muutenkaan viihdy, jos tasoilla on hirveesti roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeastaan. Vain pari juttua, mutta ne ovat käyttöä varten. En välitä yhtään jonninjoutavista koriste-esineistä, vaan päinvastoin olen niille ihan allerginen. En voisi asua asunnossa, jossa olisi roinaa kaikki tasot täynnä. Koriste-esineet ovat hyvin harvoin kauniita tai tarpeellisia. Onneksi mies on samanlainen ja teineilläkään ei ole mitään epämääräistä turhaa rojua huoneissansa, vaan tasot ovat siistit. N47
Tyhjä ja siisti eivät ole sama asia. Tavaroita voi olla esillä myös siististi.
On koriste-esineitä. En tykkää minimalistista tyylistä.
Muutamia on. Ei mitään krääsää. On kodikkaampaa kun ei ole liuan tyhjää ja pelkistettyä.
Aika vähän on varsinaisia koriste-esineitä ja nekin huolella valittuja designtuotteita. Sitäkin enemmän sitten aitoja maalauksia.
Ei. Koen, että esineellä tulee olla jokin muukin käyttötarkoitus kuin olla vain katseltavana. Olen kyllä ajatellut hankkivani seinille tauluja, sillä minulla ei ole paljoa huonekaluja ja esimerkiksi makuuhuoneeni kaipaisi "täytettä".
Esimerkiksi kaunis maljakko on sellainen jonka voin ottaa koriste-esineeksi, sille on kuitenkin käyttötarkoitus. Tai koristeellinen lamppu. En tiedä, tuntuu materiaalien hukalta jos esineellä ei ole käyttöä, varsinkin kun tavaraa tuotetaan ihan älyttömiä määriä samalla kun sitä dumpataan kaatopaikoille.
On. Aika neutraali suhtautuminen.