Olen koko ikäni kärsinyt narsistisesta äidistäni.
Ja mietin, että minkä ihmeen takia ”upea” äitini jaksaa olla yhteydessä tyttäreensä, joka on surkimus?
Kommentit (5)
Minä katkaisin välit narsistiseen äitiini noin 4 vuotta sitten.
Äitienpäivänä soittaessani mummolleni (äidinäiti) äitini tuppasi väkisin puhelimeen, alkoi udella käynkö vielä terapiassa yms, ja ehdotti, että "voisin tulla joku kerta sinne terapeutille mukaan kertomaan miten asiat oikeasti menivät."
Suljin puhelimen ja itkin varmaan viikon. Teki lapsuudestani ja nuoruudestani helvettiä ja vielä oli sitä mieltä, että saisi terapeuttini käännytettyä minua vastaan.
Asutko edelleen kotona tai oletko taloudellisesti äidistäsi riippuvainen?
Jos asut ja elät omillasi, mikään ei estä sinua lopettamasta yhteydenpitoanne.
Vierailija kirjoitti:
Asutko edelleen kotona tai oletko taloudellisesti äidistäsi riippuvainen?
Jos asut ja elät omillasi, mikään ei estä sinua lopettamasta yhteydenpitoanne.
On ollut välit poikki pitkään.
Nyt olen ainoa elossa oleva lähiomainen.
Nyt on pakko katkaista välit lopullisesti. Sillä yksinkertaisesti sanottuna äitini on patologinen valehtelija ja narsisti. Olen todella ahdistunut ja äitini yrittää kontrolloida minua kuten teki myös isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä katkaisin välit narsistiseen äitiini noin 4 vuotta sitten.
Äitienpäivänä soittaessani mummolleni (äidinäiti) äitini tuppasi väkisin puhelimeen, alkoi udella käynkö vielä terapiassa yms, ja ehdotti, että "voisin tulla joku kerta sinne terapeutille mukaan kertomaan miten asiat oikeasti menivät."
Suljin puhelimen ja itkin varmaan viikon. Teki lapsuudestani ja nuoruudestani helvettiä ja vielä oli sitä mieltä, että saisi terapeuttini käännytettyä minua vastaan.
Totuudenomistajiahan nämä ovat mielestään. Halveksivat terapiassa vinkujia. Jotta narsisti voi olla kova kone, hänen täytyy kipata kaikki heikkous johonkin. Tytärhän sopii tähän ressukan mainiosti.Äiti säteilee sitä enemmän mitä huonommin tytär voi ja mitä paskemmin tällä menee. Ja isään estetään yhteys tietenkin, kuinkas muutenkaan. Joka voi olla vaiennettu jo passiiviseksi narsistin myötäilijäksi muutenkin. Näin meillä.
Minä jätin lapset tekemättä hirviö”äitini” takia kun siinä ei olisi voinut käydä kuin huonosti.
Oiskohan läheisriippuvuus? Tai kontrolloinnin tarve.