Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos miehesi vain päättäisi lähteä juhannuksena yksin mökille ilman sinua ja lapsia?

Vierailija
18.06.2021 |

Niin että sinä ja lapset jäisitte siis kotiin, koska muutakaan juhannuksenviettopaikkaa ei ole (ja perheen auto miehellä, toki kotikulmilla kulkee bussit hyvin). Ja kyseessä ei siis perheen oma mökki vaan miehen sukulaisten mökki johon mies lähtee mökkivieraaksi.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä suhde miehelläsi on sukulaisiin, mutta omallani on tuttavia ( upporikkaita), jotka saattavat kutsua vain mieheni johonkin juhliin ja joskus meidät molemmat. Ovat tylsää porukkaa, joten en pane pahakseni, vaikka en kutsua saakkaan.

Vierailija
42/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tutun naisen ex-mies teki tuota. Suunitelmat muuttuivat lennosta kun viina vei. Juhannusohari päätti tämänkin liito. Olivat lapseton pari.

En oikein tajua tuollaista, tykkään juoda kaljaa mutta asiallinen aikuinen ihminen on sovitusti perheen kanssa selvinpäin ja sovitusti töissä selvin päin. Eikä edes darrassa. Etenkin lapsiperheen pitää pystyä luottamaan siihen ettei vanhemmat noin vaan petä.

Toki puolisot tarvitsevat omaa aikaansa ja kiva että pitää yhteyttä myös lapsuuden perheeseen. Mutta näin voi käydä jos menee kylään ja sitten tarjotaan hömpsyt niin alkoholistilla se juhannus oli siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis onko kyse siitä, että sinä et halua mukaan vai siitä, että mies ei halua sinua sinne?

Ekassa tapauksessa on oma valintasi ja kannattaisi miettiä, miten teillä suunnitellaan menoja. Vaikutatte molemmat kompromissintekokyvyttömiltä.

Toisessa tapauksessa olisin aika huolissani siitä, mikä on parisuhteessa vialla ja voiko sitå enää korjata. Parisuhdeterapiaa harkitsisin vakavasti.

Tämä! Tosi huono merkki, jos mies ei halua viettää aikaa perheensä kanssa.

Jos se miesraukka muuten on aina perheensä kanssa?

Eikö teillä ihmisillä on muuta kuin perhe-elämää. Eikö ole ystäviä, harrastuksia? Oletteko aina yhdessä ja yhdessä vahditte lapsia, teette ruokaa, siivoatte?

Vierailija
44/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää ettei puolisoa päästetä omalle reissulle. Ei ihme, että eroja on. Jokaiselle omaa elämää myös.

Kaksi aivan eri asiaa se, että miehellä on omia menoja ja se, ettei hän halua viettäå juhlia oman perheensä kanssa.

Oliko ap järjestänyt juhlat?

Vierailija
45/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin mennä. Kuulostaa eron alulle joka tapauksessa. Koettaisin keksiä jotakin jonkun ystävän kanssa jos semmoisia on. En vastaisi miehen soittoihin tai viesteihin. Käyttäytyisin kuin hän olisi lakannut olemasta. Olisin poissa kun tulee kotiin.

Eron alulle? Eikö puolisolla saa olla muuta elämää kuin työ ja perhe?

Uskokaapa nyt, että on ihan eri asia keskustella asiasta etukäteen, kun vain ilmoitusluontoisesti sanoa, että nyt tapahtuu näin. Jos perheen äiti käyttäytyisi samalla tavalla, olisiko ok?

Mä varmaan sanoisin, että kivaa jussia sulle, mä tartte autoa sitten ensi viikonloppuna ja sä jäät lasten kanssa kotiin.

Vierailija
46/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin mennä. Kuulostaa eron alulle joka tapauksessa. Koettaisin keksiä jotakin jonkun ystävän kanssa jos semmoisia on. En vastaisi miehen soittoihin tai viesteihin. Käyttäytyisin kuin hän olisi lakannut olemasta. Olisin poissa kun tulee kotiin.

Eron alulle? Eikö puolisolla saa olla muuta elämää kuin työ ja perhe?

Uskokaapa nyt, että on ihan eri asia keskustella asiasta etukäteen, kun vain ilmoitusluontoisesti sanoa, että nyt tapahtuu näin. Jos perheen äiti käyttäytyisi samalla tavalla, olisiko ok?

Mä varmaan sanoisin, että kivaa jussia sulle, mä tartte autoa sitten ensi viikonloppuna ja sä jäät lasten kanssa kotiin.

Olisi minulle ainakin ok, jos ei ole sovittu mitään. Tähän aikaan juhannus-suunnitelmat on lyöty lukkoon, jos niitä on.

En minä ole koskaan kysynyt lupaa menoilleni. Olen vain ilmoittanut. Niin myös puoliso.

Vierailija
47/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden tutun naisen ex-mies teki tuota. Suunitelmat muuttuivat lennosta kun viina vei. Juhannusohari päätti tämänkin liito. Olivat lapseton pari.

En oikein tajua tuollaista, tykkään juoda kaljaa mutta asiallinen aikuinen ihminen on sovitusti perheen kanssa selvinpäin ja sovitusti töissä selvin päin. Eikä edes darrassa. Etenkin lapsiperheen pitää pystyä luottamaan siihen ettei vanhemmat noin vaan petä.

Toki puolisot tarvitsevat omaa aikaansa ja kiva että pitää yhteyttä myös lapsuuden perheeseen. Mutta näin voi käydä jos menee kylään ja sitten tarjotaan hömpsyt niin alkoholistilla se juhannus oli siinä.

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Vierailija
48/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin kyllä mieheltä että miksi yksin?

Jos olette PERHE, niin miksi joku siitä perheestä haluaa olla yksin/ erossa lapsista ja puolisosta.

En ymmärtäisi. Antaisin toki mennä, mutta sillä olsii sitten seurauksensa. Esim menisin sitten vaikka yksin johonkin reissuun joskus. 

EN mä ymmärrä tollasia miehia/naisia/puolisoita varsinkaan jos on perhe

Vierailija
49/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin saunan päälle, kävisin tekemässä lasten kanssa vihdan. Käytäisiin uimassa ja saunomassa. Ehkä grillattaisiin makkaraa ja käytäisiin katsomassa läheistä kokkoa. En kyllä usko, että mies lähtisi ilman meitä mökille. Tai jos lähtisi, niin olisi viimeistään klo 21.00 raapimassa oven takana.

Vierailija
50/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sovitaan asioista yhdessä keskustelemalla. Kumpikin joustaa tarvittaessa mutta esim. lastenhoitoa ei kaadeta toisen niskaan ilmoitusluontoisesti. Lapset = molempien vastuu. Molemmilla on omia menoja aina sillloin tällöin mutta perhe on se ykkönen. En arvosta puolisoa joka ei ota muuta perhettä huomioon, itsekkäitä moiset tyypit.

Ap kerro miehelle että olet sopinut menoa (esim vanhemmille) yksin ja kysy mitä teette lasten suhteen. Vastaus kertonee paljon.

Vierailija
51/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin hänet.

Vierailija
52/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin viime juhannuksen kotona, mies otti lapset mukaan ja meni sukumökille. Paras juhannus ikinä!

Vierailija
53/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis onko kyse siitä, että sinä et halua mukaan vai siitä, että mies ei halua sinua sinne?

Ekassa tapauksessa on oma valintasi ja kannattaisi miettiä, miten teillä suunnitellaan menoja. Vaikutatte molemmat kompromissintekokyvyttömiltä.

Toisessa tapauksessa olisin aika huolissani siitä, mikä on parisuhteessa vialla ja voiko sitå enää korjata. Parisuhdeterapiaa harkitsisin vakavasti.

Eikö teillä ihmisillä on muuta kuin perhe-elämää. Eikö ole ystäviä, harrastuksia? Oletteko aina yhdessä ja yhdessä vahditte lapsia, teette ruokaa, siivoatte?

Onko sulla puoliso, perhe? Lähdetkö aina vaan omille reissuille siten, että vaan ilmoitat olevasi poissa ja et ota lapsia ja puolisoa mukaan? Saako sun puoliso tehdä samoin, kumpi ehtii eka tekemään lapsettomat ja puolisottomat juhannussuunnitelmat?

Aivan älyvapaata porukkaa täällä. Oma aika ja omat menot on ihan eri asia kuin se että vaan ilmoitetaan että ei olla perheen kanssa juhannuksena. Miksi toinen saa vain luistaa perhevastuusta?

Vierailija
54/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin kyllä mieheltä että miksi yksin?

Jos olette PERHE, niin miksi joku siitä perheestä haluaa olla yksin/ erossa lapsista ja puolisosta.

En ymmärtäisi. Antaisin toki mennä, mutta sillä olsii sitten seurauksensa. Esim menisin sitten vaikka yksin johonkin reissuun joskus. 

EN mä ymmärrä tollasia miehia/naisia/puolisoita varsinkaan jos on perhe

Seuraukset? Etkö muuten käy missään yksin? Tottakai molemmilla on omia menoja muutaman kerran vuodessa tai niin ainakin minulla on ja lähipiirilläni. Eikö muilla?

Vierailija
55/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin viime juhannuksen kotona, mies otti lapset mukaan ja meni sukumökille. Paras juhannus ikinä!

Ootko tehnyt samaa miehelle, että mies saisi olla rauhassa perheeltä joskus ja olisi yksin tai vaikka lähtisi kavereiden kanssa jonnekin?

Vierailija
56/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattuaan löytäisi tavaransa pihalta ja avain ei toimisi lukkoon.

Vierailija
57/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla puoliso, perhe? Lähdetkö aina vaan omille reissuille siten, että vaan ilmoitat olevasi poissa ja et ota lapsia ja puolisoa mukaan? Saako sun puoliso tehdä samoin, kumpi ehtii eka tekemään lapsettomat ja puolisottomat juhannussuunnitelmat?

Aivan älyvapaata porukkaa täällä. Oma aika ja omat menot on ihan eri asia kuin se että vaan ilmoitetaan että ei olla perheen kanssa juhannuksena. Miksi toinen saa vain luistaa perhevastuusta?

Kyllä. Itsestään selvää, että on omiakin menoja. Näistä ilmoitetaan kyllä useita päiviä tai viikkoja ennen miten tiedossa, mutta mitään lupia ei kysytä eikä tarvi neuvotella, jos eo ole muuta samalle ajalle suunnitelmissa. Ei niitä usein ole. Ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Molemmat saa kulkea.

Vierailija
58/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jo ajat sitten olisin ottanut tuollaisesta miehestä eron.

Vierailija
59/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti jo ajat sitten olisin ottanut tuollaisesta miehestä eron.

Ai kun mies käy töissä, hoitaa lapset ja kodin, kulkee vaimon kanssa joka paikkaan ja sitten yksi juhannus haluaa lähteä yksin sukulaisten mökille. Seurauksena ero.

Oikeasti jo säälittää miehenne.

Vierailija
60/92 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin järkyttävää ettei puolisoa päästetä omalle reissulle. Ei ihme, että eroja on. Jokaiselle omaa elämää myös.

Omia menoja on meillä ainakin ollut molemmilla ja välillä ilman lapsia. Menosita on toki sovittu yhdessä etukäteen eikä niin että toinen vain ilmoittaa lähtevänsä. Juhannuksena mies on välillä mökkeillyt lasten kanssa koska mulla ei ole ollut mahdollisuutta lähteä töiden vuoksi mukaan.