Mitä tekisit jos miehesi vain päättäisi lähteä juhannuksena yksin mökille ilman sinua ja lapsia?
Niin että sinä ja lapset jäisitte siis kotiin, koska muutakaan juhannuksenviettopaikkaa ei ole (ja perheen auto miehellä, toki kotikulmilla kulkee bussit hyvin). Ja kyseessä ei siis perheen oma mökki vaan miehen sukulaisten mökki johon mies lähtee mökkivieraaksi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aloitus muutaman vuoden takaa. Mies oli ajanut vanhempiensa mökille ja korkannut heti ettei voi ajaa takaisin. Provona poistettiin, vaan ei sitä ollut.
En lukenut sitä aloitusta silloin eikä se ollut minun tekemä. Mieheni ei käytä paljoa alkoholia, joskus ottaa saunakaljan mutta pysyttelee ajokunnossa. Ap
Sanoisin, että ota noi kakarat nyt ainakin mukaan niin saisi mukavan rentoutusjuhannuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on aloitus muutaman vuoden takaa. Mies oli ajanut vanhempiensa mökille ja korkannut heti ettei voi ajaa takaisin. Provona poistettiin, vaan ei sitä ollut.
En lukenut sitä aloitusta silloin eikä se ollut minun tekemä. Mieheni ei käytä paljoa alkoholia, joskus ottaa saunakaljan mutta pysyttelee ajokunnossa. Ap
Sen lukeminen sai mielen matalaksi. Hyvä ettet nähnyt sitä.
Ja siis, mieheni ei ole vielä lähtenyt minnekään, on vain sanonut että on päättänyt sinne (yksin) lähteä. Ap
Riippuu vähän siitä, onko myös sinut ja lapset kutsuttu.
Ja olet itse päättänyt ettet halua lähteä ja mies haluaisi mennä.
Kerro vähän tarkemmin.
Keskustelun paikka jos mies ei halua viettää lomaa perheensä kanssa
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ota noi kakarat nyt ainakin mukaan niin saisi mukavan rentoutusjuhannuksen.
Meillä on 1 ja 4 -vuotiaat lapset joten rento juhannus tosiaan miehellä olisi jos ne mukaan ottaisi. Ap
Jos asiasta sovittaisiin, niin toki olisi OK. Olipa kyseessä sitten mökkijuhlat tai jos hän itse vain haluaisi mennä yksin hengähtämään.
En kuitenkaan itse arvostaisi sitä, että mies yks-kaks -yllättäen vain päättäisi kertoa, että lähtee mökille auton kanssa ja minua tai lapsia ei ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä, onko myös sinut ja lapset kutsuttu.
Ja olet itse päättänyt ettet halua lähteä ja mies haluaisi mennä.
Kerro vähän tarkemmin.
En tiedä onko meitä sukulaisten toimesta kutsuttu, mies ei ainakaan pyytänyt meitä mukaan. Toisaalta siellä ei ole meille nukkumatilojakaan, pieni mökki kyseessä ja se oma väki siellä paikalla. Ap
Siellä juoootiiin ja nussittiiiin...
Ihan ok, jos minua ei ole kutsuttu. Yks juhannus ihan sama. Muutenkin ärsyttää mokoma vouhkaus. Miten poikkeaa normaalista kesäviikonlopusta?
Tällä hetkellä ehkä ymmärtäisin miestä. Ollut rankka vuosi etätöiden ja koronahässäköiden kanssa. Toki olettaisin, että mies kysyisi ensin onko asia ok ja sitten vasta lähtisi:D
Olisin pakannut matkalaukun ja lapset ja lähtenyt ulkomaille juhannuksenviettoon johonkin kivaan hotelliin. Lähettänyt sieltä miehelle biksukuvia palmun ja altaan viereltä sekä lasten uintivideoita ja kertonut että meilläkin on mukava juhannus.
Miten mies reagosi, jos sanot että olet tehnyt jo omat juhannussuunnitelmasi, etkä aio olla lasten kanssa?
Sanot, että lapset on pakko ottaa mökille mukaan, jäävät muuten keskenään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 1 ja 4 -vuotiaat lapset joten rento juhannus tosiaan miehellä olisi jos ne mukaan ottaisi. Ap
Tarkoitin kylläkin, että jos oma mies haluaisi lähteä juhannukseksi tuolla tavoin niin saisi ottaa jälkikasvunsa mukaan, jotta MINULLA olisi rento juhannus.
Vierailija kirjoitti:
Miten mies reagosi, jos sanot että olet tehnyt jo omat juhannussuunnitelmasi, etkä aio olla lasten kanssa?
Sanot, että lapset on pakko ottaa mökille mukaan, jäävät muuten keskenään kotiin.
Sanoisi varmasti että mene minne haluat mutta hän ei ota lapsia mukaan. Ap
Niin siis onko kyse siitä, että sinä et halua mukaan vai siitä, että mies ei halua sinua sinne?
Ekassa tapauksessa on oma valintasi ja kannattaisi miettiä, miten teillä suunnitellaan menoja. Vaikutatte molemmat kompromissintekokyvyttömiltä.
Toisessa tapauksessa olisin aika huolissani siitä, mikä on parisuhteessa vialla ja voiko sitå enää korjata. Parisuhdeterapiaa harkitsisin vakavasti.
Saisin ihan vitumoiset raivarit suoraan sanottuna :-D
Tosin tällainen ei olis ikinä mahdollista meillä, koska me halutaan viettää lomat ja vapaa-ajat yhdessä.
Eiks tavallinen miesv iha riitä vaan nyt pitää päästä haaveilemaan mitä tekisitte jos...?