Mustasukkainen exä yrittää saada mut takaisin, aiheutin itse hänen mustasukkaisuuden? voiko hän muuttua?
https://www.vauva.fi/keskustelu/2564185/mustasukkaisen_kumppanin_sairai…
Olen seurannut tuota ketjua nyt useamman viikon ja huomannut että poikaystävälläni on samoja piirteitä, hän ei kuitenkaan ole väkivaltainen & ikinä haukkunut minua esim. huoraksi. Hän tiedostaa että hänellä on ongelma päänsä sisällä. Olen käskenyt häntä menemään terapiaan, mutta taitaa väitellä sitä vastaan ''ei tää oo mikään sairaus,anna mulle vaan sun salasanat niin kyl tää tästä!...''
Tässä lista asioista joita hän on tehnyt (Kun asuimme samassa maassa):
- Ei päästänyt minua yksin esim. kauppaan
- Epäillyt että olen pettänyt asuntolan siivojan, hänen kaverinsa, hotellin työntekijän, kahvilan työntekijän yms. kanssa. Kerran menin kaverin (nainen) kanssa kahvilaan opiskelemaan ja väitti että harrastimme kolmenkimppaa jonkun miehen kanssa vessassa.
-Meidän asuntolan huoneet olivat vierekkän (ovet noin 4 metrin päässä toisistaan). Joskus hän tuli rynnimällä 5-10 minuutin välein huoneeseeni kun olevinaan kuuli että joku aukaisi oven. Luuli kai että olen panemassa jonkun Spidermanin kanssa joka karkaa joka kerta parvekkeelta.
-tarkisti roskakorit, jos heitin esim. vanhoja vaatteita. Kauheet kyselyt että miksi heität yms.
- Bi**utestit. ''Haiset m*lliltä!'' tai ''haiset kortsulta!'', tai ''Olet liian märkä, miksi?!'', ''kuka tuli sisällesi?''.
Etäsuhteen aikana:
- vaati tietää FB salasanat ( ja annoin, eikä se enää kysellyt kun näki kaikki viestit). Harmitteli että ei pysty
näkemään Whatsappin viestejä samalla tavalla. Sanoi kyllä löytävänsä keinot. Etäsuhteen aikana piti aina laittaa screenshotit että miksi olen online. Tästä tuli aina kauheet riidat kun en jaksanut enää. Se meni sitten siihen että en ole online ollenkaan.
- Piti aina olla videochätti.
- Suuttui jos en vastannut 5 min sisällä. Olin kuitenkin pettämässä hänen mukaan.
- käski vannomaan uskollisuuttani 1-2 kertaa päivässä. ''Saat karmasi jos et puhu minulle totta...saat karmasi jos petät ...'' ''Oletko nyt 100% varma että et oikeasti juttele ystäväni kanssa?? MUTTA KUN NÄIN NUMERON +358!! Se on pakko olla sinun numero!!!!''
-vahtasi että milloin olen online samaan aikaan kun hänen huonekaverinsa.
Sitten suutuin ja sanoin että pistän suhteen poikki. Sitten hän alkoi kinumaan ja sanoi, okei kyllä mä luotan suhun. En enää katso milloin olet online. Annoin anteeksi hänelle, jatkoimme ja sitten sain viestin äidiltäni. Lähetin viestin äidilleni, ja exäni oli huomannut että oli online. Sitten alkoi sama rumba että piti lähettää screenshotti että kenelle juttelen. Sitten minä jätin, kun ei hän muuttunutkaan. En enää jaksanut.
Olen kuitenkin ymmärtänyt että itse aiheutin tämän ongelman. Suhteen ensimmäisenä kuukautena salailin joitakin pikku juttuja. Esim. kun ensimmäinen exäni lähetti viestiä, sanoin hänelle että en tiedä kuka kyseessä (sain paniikin). Blockkasin numeron ja kuitenkin kerroin 1-2 kuukauden päästä että kyseessä oli siis ensimmäinen exäni. Samanlaisia asioita tapahtui 1-3 ensimmäisten seurustelukuukausien aikana. Hän sai esim. selville että mulla oli instragram tili, vaikka olin sanonut että ei ole (luulin että olin poistanut sen jo). Tämmösiä pikkujuttuja tapahtui siis melko useasti ja lopulta hänen luottamus minuun mureni.
Sen kolmen kuukauden jälkeen ei kuitenkaan tapahtunut mitään kun itse lopetin nämä valheet ja muutin itseni. Mies kuitenkin jatkoi epäilyjä useamman kuukauden vaikka olin täysin rehellinen. Kun meidän suhteemme kesti melkein sen vuoden, en enää vain jaksanut kuunella koko ajan hänen väitöksiä siitä että olen pettänyt. En siis koskaan ole pettänyt häntä.