Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikkailmoituksessa vaaditaan työntekijää....

Vierailija
17.06.2021 |

Niin jos ilmoituksessa kerrotaan, että työntekijän pitää olla valmis käymään 2 kertaa viikossa toisen paikkakunnan toimistolla (välimatka hieman yli 2h), niin miten yleensä menee työaika/matkakorvaukset näissä? Lasketaanko matkaamiseen kuluva aika työajaksi? Päivässähän menisi puolet työpäivästä ajaessa toiselle toimistolle ja takaisin? Koska yleensä maksetaan matkakorvaukset? Onko täällä ihmisiä, joilla on tällaisista kokemusta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä valtiolla ja työpisteeni on paikka A. Kerran viikossa menen työpisteeseen B ja siellä on oltava klo 8-16.15välinen aika. Työnantaja maksaa matkakulut verottajan ohjeen mukaisesti, mutta matka on tehtävä omalla ajalla. Lisäksi saan kokopäivärahan. Matkakorvaukset maksetaan pääsääntöisesti seuraavan kuukauden lopussa.

Vierailija
2/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka ei tietenkään ole työaikaa. Matkakulut normaalisti verottajan ohjeen mukaan. Kun matka on noin lyhyt, ei välttämättä tule edes päivärahoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen on ns. toissijainen työpiste, ei siitä matkustamisesta tai matka-ajasta makseta yhtään mitään. Verottajan säännöt jo kieltää sen.

Vierailija
4/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matkat työpisteeltä toiselle mitään työaikaa, vaan ihan omaa aikaa. 

t. työkseen ympäri Suomea matkusteleva

Vierailija
5/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikasi alkaa, kun saavut toimipisteelle ja päättyy kun lähdet sieltä. Matka kotiin on vapaa-aikaa niin kuin olisi silloinkin, jos kävisit päivittäin 2h matkan päässä töissä. Matkakuluista saat tietoa vero.fi osoitteesta. 

Vierailija
6/6 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö junalla? Junassa voi tehdä ainakin jotain töitä tuon ajan.

Olin yhdessä etätyössä missä matkat oli työaikaa ne satunnaiset kerrat kun työnantaja vaati minua menemään muuhun toimitilaan. Mutta jos matkoja on 2 krt viikossa, niin se ei enää ole satunnaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä