Ostin 300 eurolla pesukoneen ja nyt kaduttaa
Kommentit (60)
Mun isällä on melkein 20v. pesukone nyt eikä ainakaan vielä ole hajonnut.
Mikä sulla on kotivakuutuksen omavastuu?
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneiden tyypilliset viat tosiaan ajanmyötä ovat räjähtäminen ja tuleen syttyminen. Muistakaa olla tarkkana näiden kanssa.
Ja tarkkana tarkoittaa siis sitä, että minkään ikäistä pesukonetta ei jätetä päälle ja lähdetä itse muualle. Räjähtämisestä en ole kuullut, mutta tuleen syttyminen on todellinen riski (myös uusilla koneilla).
Tyypillisimmät viat on kuitenkin moottorin hajoaminen, linkoamattomuus, sähköviat. Ei se tuleen syttyminen kovin yleistä ole.
Yleensä kodinkoneet ja viihde-elektroniikka rikkoutuu samoilla ihmisillä ja sitten he toteavat ettei mikään kestä. Todennäköisesti monen rikkoutumisen takana ovat käyttötavat. Sen sijaan se pitää paikkaansa, ettei nykyään kannata mitään korjauttaa ellei vikaa pysty korjaamaan itse esim. yksinkertaisella konkan vaihdolla.
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, että hyvällä lykyllä ko. kone palvelee sinua 10 vuotta. Ei tee euroakaan per päivä.
Vuoden matematiikka-mamma ilmoittautuu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kaduttaa? Meillä on ollut nyt 7 vuottaa 300 euron pesukone ja hyvin palvelee. Kovin montaa muuta näin hyvää sijoitusta en ole tehnytkään.
pelkään että se hajoaa. Olisiko pitänyt satsata esim. 1000 euroa koneeseen? T. AP
Saattaahan se tonninkin kone hajota. Oikeastaan voin luvata, että ennemmin tai myöhemmin pesukone hajoaa ostohinnasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos pyykkikone suttuu tuleen niin otetaanko ensimmäiseksi töpseli pois seinästä? Uskaltaako siihen silloin edes koskea?
Ota sulake pois päältä.
Ole huoleti,itse ostin joskus yli 600.-€ maksavan koneen ja kuvittelin saavani hyvän ja hiljaisen sekä kestävän
mutta vajaan neljän vuoden jälkeen ohjelmakone sippas ,vaihdatin vajaa 200,-€ remppa joka ei sitten ollutkaan tyydyttävä,tietyistä painikkeista tuli jäykkiä ,eikä ottanu oikeen toimintaa päälle.Kiusasin itseäni
puoli vuotta jonka jälkee taapersin kauppaan ja ostin hieman halvemman koneen ,josta hajos poistopumppu
just alle kaksi vuotiaana,meni juuri takuun piikkiin ja matka jatkuu.
.Jos etullisempi kone tarjoaa riittävät ohjelmat/toiminnot osta ja käytä pois,
mutta vian tullessa katso kannattaako korjaajaa kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä, että hyvällä lykyllä ko. kone palvelee sinua 10 vuotta. Ei tee euroakaan per päivä.
Vuoden matematiikka-mamma ilmoittautuu 😂
Onhan tuo oikein laskettu, että ei tee euroakaan per päivä kymmenessä vuodessa. Toki ei tee euroa vuodessakaan, mutta alle euron se on 0,80 euroa kuten on 0,08 euroa :)
Halvoissa pesukoneissa ei ole ylimääräisiä hilavitkuttimia ja turhia käyttämättä jääviä pesuohjelmia. Niissä on siis vähemmän tekniikkaa joka hajoaa.
Itse parin heti takuuajan jälkeen hajonneen kalliimman pesukoneen jälkeen ostin halvan koneen joka on toiminut täydellisesti jo viiden vuoden ajan. En ikinä enää osta kalliita turhaa tekniikkaa täynnä olevaa pesukonetta. Jos halpa koke hajoaa niin harmittaa paljon vähemmän kuin kalliin koneen hajotessa.
Vierailija kirjoitti:
Halvoissa pesukoneissa ei ole ylimääräisiä hilavitkuttimia ja turhia käyttämättä jääviä pesuohjelmia. Niissä on siis vähemmän tekniikkaa joka hajoaa.
Eipä juurikaan. Niissä on vain eri softa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä juurikaan. Niissä on vain eri softa sisällä.
Joka ilmeisesti toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kodinkoneet ja viihde-elektroniikka rikkoutuu samoilla ihmisillä ja sitten he toteavat ettei mikään kestä. Todennäköisesti monen rikkoutumisen takana ovat käyttötavat. Sen sijaan se pitää paikkaansa, ettei nykyään kannata mitään korjauttaa ellei vikaa pysty korjaamaan itse esim. yksinkertaisella konkan vaihdolla.
Tuo kyllä harvinaisen totta.
Just viikko sitte kaverilla autossa joku jousi rikki, no inko ihmekkään ku ajaa pitkin katukiviä yms.
Ja samaisella vähintään kerta pari vuodessa kännykkä tippuu johonki vessanpönttöön ja mikro rikki ku paukuttaa ovea ..
Mun aikanaan ostama pesukone oli markkinoiden halvin, muistaakseni noin 20 euroa. Ostin sen seitsemän vuotta sitten, eikä siinä ole vieläkään mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä kaduttaa? Meillä on ollut nyt 7 vuottaa 300 euron pesukone ja hyvin palvelee. Kovin montaa muuta näin hyvää sijoitusta en ole tehnytkään.
pelkään että se hajoaa. Olisiko pitänyt satsata esim. 1000 euroa koneeseen? T. AP
Ei. Se olis ihan yhtä huono. Osta aina halvin mahdollinen niin harmittaa vähemmän kun se hajoo.
Hyvä periaate, tätä olen aina itsekin noudattanut sillä ei se tonnin kone kestä kuitenkaan yhtään sen kauemmin kuin se halpakaan. Ja kuitenkin siinä halvassa koneessa on enemmän kuin tarpeeksi erilaisia ohjelmia. Normaalisti niistäkin käyttää ehkä 3-4 ohjelmaa.
Miele kyllä on pyykinpesukoneissa pärjännyt testeissä ylivoimaisesti paremmin kuin muut merkit. Toki se maksaakin enemmän.
Elämä on valintoja.
Ne 299 euroa maksavat pesukoneet ovat kodinkoneliikkeiden sisäänheittotuotteita, pelkkiä pilipalihimmeleitä joita mainostamalla on vain tarkoitus saada typerät asiakkaat paikalle höynäytettäviksi jotta supliikkimyyjä heille voi myydä kalliimman koneen.
Kodinkoneissa yleensä kannattaa ostaa se keskihintainen tai alemman hintaluokan keskihintainen. Kaikkein halvin todennäköisesti on heikompilaatuinen, ja sitten toisaalta kalleimmissa koneissa maksaa se merkki, ei laatu.
300€ pesukone ei ole kaikkein halvin mahdollinen, joten todennäköisesti se kestää normaalikäytössä vähintään yhtä hyvin kuin mikä tahansa pesukone.
Mä ostin pesukoneen ja kuution klapeja viidellä kympillä vuonna 2004. Puut on poltettu mutta kone pesee edelleen.