Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lisätienestiä. Kannattaako pienimuotoinen pitopalvelu?

Vierailija
17.06.2021 |

Olen todella hyvä tekemään esimerkiksi voileipäkakkuja, kakkuja ylipäätänsä, pikkusuolaisia jne. Oma haave olisi tuoda saataville myös vhh-leipomuksia/ruokia, tietenkin gluteenittoman ja laktoosittoman lisäksi. Vegaanikin onnistuu joissain määrin.
Tekisin listan mitä minulta voisi tilata, ottaisin kuvat ja siinä olisi tuotevalikoima. Myyn vain sellaista, josta porukka saa varnasti rahoilleen vastinetta.
Osaan tehdä hyvää ruokaa myös ja panostan esteettisyyteen. Jos pitkälle pääsisin, tekisin myös ruokia ja myisin annoksittain vaikka rasioissa.
Tiedän hygienia-asiat, lämpötilat, säilytyksen jne.
Ainoa mikä tuo ongelmia niin millainen olisi firmani, tuotehinnat ja mikä on kannattavaa.
Katetta tietenkin saa olla mutta kuka ostaa, mitä ja kuinka paljon saan myydä.

En halua työntekijöitä, en omaa liiketilaa siis kotini lisäksi. Vain pientä lisätienestiä oman työn lisäksi - jota sitäkin aion tehdä keikkahommana.
Tarvitsen vaihtelua ja omatoimisuutta.

Kannattaako ja ostaako ihmiset? Tietenkin markkinoisin somessa mutta asiakasmäärä on tietenkin rajallinen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ely keskukset järjettömillä tuillaan näille kaverin kavereille ovat vieneet aloittavilta kaikki mahdollisuudet. uusia kaivataan mutta ely tappaa ne heti alussa tuki politiikallaan.

Vierailija
22/27 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänäpitopalvelu miehille voisi kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän omassa perus kotikeittiössä saa tehdä ammattimaisesti kakkuja tai muita ruoka-annoksia?

Höpsis. Tietenkin saa, kunhan täyttää lainsäädännön vaatimukset.

Vierailija
24/27 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansia päivän aikana🤔

Niin, en tietenkään yksin mutta olen ollut osana toteuttamassa tilaisuuksia. Päiviä siihen menee, suunnitellut ja tilaukset sekä esivalmistelut mutta tarjoiltu tietenkin päivän aikana. Olen ollut lounasravintolassa yksin keittiössä toki mutta 200 hlö oli perus kun ruokittiin ihmiset. Itse tein leivät, salaattipöydän, useaa lajia lämmintä ruokaa sekä jälkruoan. Hoidin myös tiskit ja esivalmistetut ja tilaukset seuraavalle päivälle sen minkä ehdin.

Useamman sadan lounaspaikoissa sitten kylmäkkönä tai lämpimien ruokien valmistajana.

Isoissa tilaisuuksissa taas useampi tekijä keittiöllä tietenkin.

Ap

Vierailija
25/27 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että pitopalvelu "vain pikkutilaukset" ei kannata - suuruuden logiikka toimii tälläkin alalla...

Mutta tosiaan, tuo FB tai muiden kanavien kautta juhlapäivän täsmätilauksia kakuista tms kyllä voi olla kannattava idea.

Toinen mitä täällä päin voisi kokeilla (Turku, eli kaupungit varmaan laajemminkin?) on nuo Reko-jakelut (reilu kauppa) missä on se FB kanava missä yrittäjä ilmoittaa mitä seuraavaksi on ostettavissa ja ihmiset tilaa etukäteen jne. Ainakin joulun alla tuntui, että siellä oli aika paljon pikku 'yrittäjiä' myymässä lanttulaatikoita ja saaristolaisleipiä, englantilaisia joulukakkuja yms. Ja jos tuo gluteenittomien teko sulta sujuu JA on viljaton keittiötila niin se voisi olla hyvä erikoistumisala - itse viime vuonna ostettiin jouluksi gluteenittomia joululeipiä yms ja oli kyllä ilmeisen paljon kysyntää tuolla täysin gluteenittomalla yrittäjällä.

Vierailija
26/27 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tarjolle lihapiirakkaa, johon vastaanottaja voi sujauttaa kermatäytteen. Tälle on aina kysyntää ja hintaakin voi tyypillisesti pyytää aika kohtalaisesti.

Vierailija
27/27 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy liian halvalla. Onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan