Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1944)
Jatkoa äskeiseen, ei saa lainattua: en siis tiedä missä näistä on päätetty ja kuka päättää siitä voiko jostain aiemmasta käytännöstä poiketa. Näin ollen en osaa kohdentaa kiukkuani.
Tietysti jos edes tahtoa suojata uhrit enemmiltä ei ole sitten sitä ainakaan ei tehdä.
Täällä on varmasti niitä joilla on jo valmiiksi vuosien tai vuosikymmenten kokemus vainoamisesta. Ihan turha mennä sanomaan heille, ettei kannata maalata piruja seinille miettimällä ongelmaa etukäteen. On pelkästään luonnollista pelätä että sama toistuu, etenkin kun otetaan huomioon olosuhteet. On silti olemassa ihmisiä jotka mitätöivät kaikki tällaiset kokemukset. En tarkoita että tässä nyt olisi ollut. Mutta sellaista tapahtuu.
Poliisiasemalla minulta jo alussa kysyttiin miten tämä muka poikkeaa siitä että esim. puhelinluetteloon laitetaan ihmisten nimiä.
Sain käräjäoikeudelta vastauksen viestiini, jossa kysyin, onko asianomistajien henkilöllisyys salattu myös vastaajan suuntaan ja tuleeko vahingonkorvausvaatimuksia koskevista oikeudenkäynneistä oikeudenkäyntimaksu maksettavaksi:
"Käräjäoikeus tiedottaa korvausvaatimuksia koskevasta oikeudenkäynnistä myöhemmin. Pääsääntöisesti siviiliasiat ovat ns. asianosaisjulkisia, mikä tarkoittaa sitä, että asianosaisilla, niin asianomistajalla kuin vastaajallakin on oikeus saada tietoonsa asiakirjat itseään koskevassa asiassa.
Oikeudenkäyntikuluihin liittyvissä asioissa suosittelen olemaan yhteydessä oikeusavustajaan."
Vastasin lisäkysymyksillä, kuten milloin tämä myöhemmin on, mitä tietoja vastaaja tulee asianomistajista saamaan, kaikenko, mitä asiakirjoissa on eli nimet, osoitteet, henkilötunnukset jne.? Totesin lisäksi, että on katastrofaalista, että tietomme menevät vastaajan tietoon, jotkut ovat vaihtaneet nimeään ja/tai henkilötunnustaan Vastaamon tietomurron jälkeen ja nyt nämä uudet tiedot sitten pitäisi luovuttaa vastaajalle, jolla on taustaa kiristämisestä ja vainoamisesta.
Olen todella turhautunut ja ahdistunutkin käräjäoikeuden onnettomasta tiedottamisesta ja siitä, että tietoja pitää lypsää, kun niitä annetaan tipottain - ja luonnollisesti myös siitä, että näyttää todella olevan niin, että vastaaja saa tietomme, uskomatonta.
Otan nyt yhteyttä RIKUn toiminnanjohtajaan ja kerron tästä epäkohdasta ja kysyn, voivatko he tehdä asialle jotain.
Ap
Ap, olet AARRE. Vaikka sen olet jo tainnut kuulla useampaan kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos tästä sydäntä lämmittävästä kommentista. <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ole hyvä! <3
Pidä huoli itsestäsi.
Tyhmeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ole hyvä! <3
Pidä huoli itsestäsi.
Tyhmeli
Kiitos, niin teen, pitää vähän levätä, hyvää vointia sinulle Liini! <3
Ap
Kiitos Ap, et arvaakaan miten tarpeeseen toivotuksesi tuli. Mukavia lepohetkiä meille kummallekin, sivupersoonilleni Tyhmiksen poppoosss ja koko sinun faniklubillesi! <3. Nämä sivupersoonat ja muut voivat tuottaa vaikeuksia vastaajalle jos hän joku päivä yrittäisi ottaa niistä selvän. Näistä kun ei oikein itsekään tiedä.
Saa tietysti muutakin tehdä kuin lepäillä, en velvoita ketään talviunille tai edes untuvatäkin alle.
: )
Liini
Sivupersoonilla voi olla fyysisiä osoitteita reaalimaailmassakin. : ) Hankalaksi menee!
Liini
Kiitos, olet hurjan mainio, Liini! :) Ja minä olen niin onnellinen teistä kaikista täällä, Liinistä Tyhmis-poppoineen, M:stä, siitä toisesta turhautuneesta M:stä, Erisamasta ja ketäs kaikkia täällä nyt onkaan, nimettömiä tai nimimerkillisiä, joskus oli KKK eli ketjun kovin kyselijäkin : D En tiedä, miten olisin selvinnyt tästä yhä sankemmaksi käyvästä Vastaamo-sopasta ilman teitä täällä, kiitos kun olette ja anteeksi, etten nyt jaksa vastata jokaisen kommentteihin erikseen! <3
Tavataan viimeistään ensi viikolla, kun olen heräillyt viikonlopun talviunilevoltani!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, olet hurjan mainio, Liini! :) Ja minä olen niin onnellinen teistä kaikista täällä, Liinistä Tyhmis-poppoineen, M:stä, siitä toisesta turhautuneesta M:stä, Erisamasta ja ketäs kaikkia täällä nyt onkaan, nimettömiä tai nimimerkillisiä, joskus oli KKK eli ketjun kovin kyselijäkin : D En tiedä, miten olisin selvinnyt tästä yhä sankemmaksi käyvästä Vastaamo-sopasta ilman teitä täällä, kiitos kun olette ja anteeksi, etten nyt jaksa vastata jokaisen kommentteihin erikseen! <3
Tavataan viimeistään ensi viikolla, kun olen heräillyt viikonlopun talviunilevoltani!
Ap
Paistattelemme päivää näiden kehujen keskellä! Hienoa että taas saimme myös mustaa valkoisella. <3
Mainio tieto tuokin että talviunet voi mahduttaa vaikka yhteen viikonloppuun. Vähentää kummasti suorituspaineita kun aikaa jää muullekin. : )
Kun toteat ettet nyt jaksa uudelleen vastata kaikille täällä erikseen se on vasta alkusoittoa sille havainnolle millainen rintama täältä löytyykään, siihen ei kohta pysty enää kukaan iskemään.
En sentään noita ihan kaikkia väitä sivupersoonikseni mutta jos huomattavaa osaa väittäisinkin, he eivät välttämättä vielä itse tiedä siitä ; )
Viikonloppuja !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paistattelemme päivää näiden kehujen keskellä! Hienoa että taas saimme myös mustaa valkoisella. <3
Mainio tieto tuokin että talviunet voi mahduttaa vaikka yhteen viikonloppuun. Vähentää kummasti suorituspaineita kun aikaa jää muullekin. : )
Kun toteat ettet nyt jaksa uudelleen vastata kaikille täällä erikseen se on vasta alkusoittoa sille havainnolle millainen rintama täältä löytyykään, siihen ei kohta pysty enää kukaan iskemään.
En sentään noita ihan kaikkia väitä sivupersoonikseni mutta jos huomattavaa osaa väittäisinkin, he eivät välttämättä vielä itse tiedä siitä ; )
Viikonloppuja !
Ai kaksinko me olemmekin täällä nämä kaksi vuotta keskustelleet tai siis minä, sinä ja sivupersoonasi? :D
Kätevät ovat nämä tiivistetyt viikonlopun kestävät talviunet, suosittelen kaikkia muitakin kokeilemaan ihan jo vaikka heti tänä viikonloppuna. : )
Viikonloppuja koko laajalle rintamalle, K tutiskoon sen edessä housuissaan!
Ap
No emme nyt sentään (emme vain kahdestaan, aivan niin tuottelias en ole).
Mielihyvin annan kunnian kaikille niille joille se kuuluu. Ja joku tai jotkut laitetaan tosiaan tutisemaan housuissaan, kuten muotoilit.
Liinis
Tänään Iltasanomissa lauantain lukemista:
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009983201.html
Se toinen M
Vierailija kirjoitti:
No emme nyt sentään (emme vain kahdestaan, aivan niin tuottelias en ole).
Mielihyvin annan kunnian kaikille niille joille se kuuluu. Ja joku tai jotkut laitetaan tosiaan tutisemaan housuissaan, kuten muotoilit.
Liinis
Eilisestä voit kyllä ottaa kunnian itsellesi, minulla oli ensimmäistä kommenttia tänne laittaessani aika ankeat fiilikset, mutta viestisi saivat olotilan valoisammaksi, kiitos siis vielä sinulle mieltä ylentävistä kommenteistasi! <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tänään Iltasanomissa lauantain lukemista:
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000009983201.html
Se toinen M
Kiitos linkistä se toinen M, onpa mukavaa kuulla välillä toivoa herättäviäkin Vastaamo-uutisia - sinullakin oli nimimerkistä pudonnut turhautuminen pois, mahtavaa! : )
Ap
Kyllä kaikki korvauksia hakevien tiedot menee vastaajan tietoon. Tietenkin menee. Pitäähän hänellä olla tieto niistä, kenelle on korvattavaa. Nimi ainakin menee ja joku yhteystieto, esimerkiksi sähköpostiosoite.
Ja vaikka haette korvauksia, en usko että juuri mitään tulette saamaan. Vastaajalla ei ole varoja niitä maksaa ja ulosoton kautta olette jatkuvasti häneen kytköksissä, jos sen kautta haette. Ja tuskin saatte. Valtiokonttori ei tule korvaamaan juuri mitään, ihan jo siitä syystä että hakijoita on niin paljon, ei kestä budjetti. Hyvällä tuurilla saatte sen 500€ ehkä, miinus perusvähennys eli käytännössä ehkä sen 260€ saatte valtion kassasta. Ja senkin joskus vuosien päästä, koska tuo tulee taatusti menemään hoviin ja todennäköisesti vielä korkeimpaan oikeuteen. Tämä tulee kestämään vielä vuosia.
Suunnaton epäkohta ja herää kysymys psykopaattinarsistitko näistäkin päättävät tai ovat päättäneet. Alan saada näistä ihmiskokeista tarpeekseni.