Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puhua lapsille

Vierailija
17.06.2021 |

Siskon poika on 8v ja en osaa sanoa lapselle mitään niin kuin lapsille kuuluu puhua. Puhun lapsille ihan samalla tavalla kuin aikuisillekin ja se ei selkeästikään toimi:D Miten lapsille puhutaan? Siskoni on niin luonteva naperoiden kanssa ja itse en osaa olla noiden kanssa ollenkaan.

M33

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keksit niin kerro mullekin :D Hitto että on kiusallista välillä, kun ei vaan osaa toimia lasten kanssa.

T. N33

Vierailija
2/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti puhun lapsille. En lässytä. Pienemmille ehkä vähän helpompaa sanastoa ja lyhyempiä lauseita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti voi puhua, voi jättää maailmanpolitiikan ja sarkasmin pois, lapset ei välttämättä ymmärrä.

Mitä kuuluu? Mitä oot hommaillut? Onko kiva kun on loma? Ootko käynyt uimassa? Tykkäätkö uimisesta? Ootko käynyt jätskillä? Mikä on sun lempparimaku? Mun on rommirusina, ootko koskaan kuullutkaan? Näytäpä mulle millaisia pelejä pelaat. Mitä tässä pitää tehdä?

Noinhan niille puhutaan. Ei tietysti tarvitse tykittää kaikkea kerralla :D

Vierailija
4/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti voi puhua, voi jättää maailmanpolitiikan ja sarkasmin pois, lapset ei välttämättä ymmärrä.

Mitä kuuluu? Mitä oot hommaillut? Onko kiva kun on loma? Ootko käynyt uimassa? Tykkäätkö uimisesta? Ootko käynyt jätskillä? Mikä on sun lempparimaku? Mun on rommirusina, ootko koskaan kuullutkaan? Näytäpä mulle millaisia pelejä pelaat. Mitä tässä pitää tehdä?

Noinhan niille puhutaan. Ei tietysti tarvitse tykittää kaikkea kerralla :D

Noistahan voisi askarrella sellaiset muistikortit, joita kantaa mukanaan. Vetäisee vaan pakan esiin ja poimii siitä randomilla kysymyksiä.

Vierailija
5/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keksit niin kerro mullekin :D Hitto että on kiusallista välillä, kun ei vaan osaa toimia lasten kanssa.

T. N33

Sun kannattais varmaa hankkia lapsia ap:n kanssa nii voitte sitten yhdessä opetella.

Ja joo, ei se "lapsen maailmaan meneminen" nyt niin monimutkaista ole. Kysy jäätelöstä, koulusta, lomasta ja vaikka jalkapallosta nyt EM-kisojen aikaan.

Vierailija
6/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. N33

ja vaikka jalkapallosta nyt EM-kisojen aikaan.

Ei, puhu mieluummin jääkiekosta. Se on paljon parempi ja viihdyttävämpi laji kuin potkupallossa jatkuvasti esiintyvän keskialueen nysväyksen unettava tuijottaminen.

Lapset kannattaa opettaa kuningas jääkiekon pariin jo pienenä.

Vierailija
7/7 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan silleen normaalisti puhuu ystävällisesti esim. "moi, haluutko tulla tänne mun polvelle istumaan, niin annan sulle tikkarin". Eli jos tarjoat jotain hyvää lapselle, niin saat näin luotua sitä luottamusta pienelle :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi