Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskontyttö meille asumaan

Vierailija
17.06.2021 |

Mieheni sisko ilmoitti, että hänen lapsensa 16v tulisi meille asumaan, koska alottaa koulun täällä Turussa ja he itse asuvat Porissa.

Ensinnäkin todella todella omituista, jos olettaa vain että toi olisi ok. Mehän olisimme siten myöskin vastuussa tästä teinistä ja joutuisimme katselemaan perään ym.

Miehen kanssa oli puhetta, että ei ole kovin hyvä ajatus. Minä vastustan enemmän, koska en halua kotiini ketään muuta asustelemaan.

Mahtaako tässä mennä sitten välit jos sanon että ei tule onnistumaan.. 🙄

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti sanoa ei. Tieto tästä kiirii pikavauhtia sukulaisille, joten välit appiukkoon ja anoppiin viilenee samantien, samoin miehen sisaruksiin. Miehen kaverien perheet saa todennäköisesti nekin tiedon tästä ja sen jälkeen pirttihirmun maineesi on sellainen, että turha pyytää omille lapsille kyytiä harrastuksiin. Miksi auttaa sitä, joka ei auta muita?

Vierailija
22/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne, tosin kyse oli veljenpojastani. Mies vastusti, minä muistutin, että tämä on puoliksi minunkin kotini eikä hän asiaa yksin päätä. Tilaa on, joten miksi ei muuttaisi. Pari tuntia myöhemmin mies totesi, että OK, jos poika sietää serkkujaan (meidän lapset on 8v ja 4v).

Joten miten olisi, kannattaisiko joskus ajatella jotain muutakin kuin itseään? Pärjäätkö, jos mies huomaa, että olet itsekäs pas ka, jonka kanssa on ällöttävä elää?

Sinun todellakin kannattaisi ajatella joskus muita kuin itseäsi. Onneksi sinulla ei ole oikeasti lapsia. Trolleilla ei ole ja hyvä niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies muistutti, että talo on hänen, hän tekee omaisuudellaan mitä tahtoo. Asia oli sillä selvä. Taloa hän ei voi myydä tuosta vain, mutta minulla ei ole sanomista siihen, keitä siellä asuu.

Vierailija
24/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet taas röyhkeästi ap.

Kukaan ei koskaan ilmoita mitään, vaan asioista neuvotellaan ja sovitaan.

Ei kai teille muka kukaan ole väkisin tunkemassa asumaan?

Vierailija
25/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap niin päin, että jonain päivänä saatat itse tarvita apua ja silloin miehen puolen suku toteaa, että ehei, heitä ei kiinnosta. Mieskin huomaa aika pian, että sinä et halua muille hyvää, joten miksi ihmeessä hänkään toimisi niin, että elämäsi helpottuu.

Ap oli puhunut miehensä kanssa ja he olivat yhdessä tulleet siihen lopputulokseen, että teinin muutto heille ei ole hyvä ratkaisu. Mies ei itsekään teiniä heille asumaan halua, enkä ihmettele yhtään. Mikä ongelma on siinä, että sisko hankkii lapselleen itse vuokra-asunnon ja ap tapaa häntä ja tukee tarvittaessa. Ihmeellinen ajatusmaailma, että sukulaisten pitäisi ilmaiseksi elättää toisten lapset. Tästähän on kyse, sillä muutoin sisar olisi hankkinut vuokra-asunnon heti.

Vierailija
26/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti sanoa ei. Tieto tästä kiirii pikavauhtia sukulaisille, joten välit appiukkoon ja anoppiin viilenee samantien, samoin miehen sisaruksiin. Miehen kaverien perheet saa todennäköisesti nekin tiedon tästä ja sen jälkeen pirttihirmun maineesi on sellainen, että turha pyytää omille lapsille kyytiä harrastuksiin. Miksi auttaa sitä, joka ei auta muita?

Majoita sinä vaan kotiisi vaikka kaikki maailman ihmiset. Mutta älä ole niin itsekäs, että luulet kaikkien haluavan toimia samoin. 

Vierailija
27/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap niin päin, että jonain päivänä saatat itse tarvita apua ja silloin miehen puolen suku toteaa, että ehei, heitä ei kiinnosta. Mieskin huomaa aika pian, että sinä et halua muille hyvää, joten miksi ihmeessä hänkään toimisi niin, että elämäsi helpottuu.

Miesten elämä nyt ei ihmeemmin heilahda puoleen eikä toiseen, kun kotiin tulee uusi asukas. Helppohan sitä on olla reilu, kun itse voi jatkaa elämistä kuten ennenkin.

Vierailija
28/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taas ajattelen, että on häneltä itsekästä olettaa että tämä olisi ok. Ei tollaista asiaa vaan ilmoiteta, eikä edes keskustella olisiko ok.

Vierailija
29/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi hyvin jos on tilaa asunnossa.

Vierailija
30/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Satunnainen avunpyytäminen on ihan eri asia kuin teinin majoittaminen kotiinsa vuosiksi. Mitä hyvää se edes teinille olisi, jos häntä ei sinne kotiin haluta?

Vierailija
31/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen eri asia antaa apua satunnaisesti, kuin ottaa teini nurkkiinsa asumaan. Tuskin ap miehineen satunnaisen avun antamisesta kieltäytyy.

Vierailija
32/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hyökkäävää nyt, mieskin on siis sitä mieltä ettei ole paras ratkaisu.

Vierailija
33/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä ei ole oma lapsi, niin lapselle täytyy laittaa tiukat säännöt, ettei mitään satu. Koulun jälkeen suoraan kotiin läksyjä tekemään eikä missään ulkona luuhata. Nukkumaanmenoaika on klo 21 ja herätys klo 6. Teini tykkää.

Vierailija
34/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa muuta kuin ilmoittaa, että ei sovi. Homma hoidettu ja voitte jatkaa elämäänne. Siskosi on ihan itse vastuussa alaikäisestä lapsestaan, et sinä. 

Vierailija
35/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten elämä nyt ei ihmeemmin heilahda puoleen eikä toiseen, kun kotiin tulee uusi asukas. Helppohan sitä on olla reilu, kun itse voi jatkaa elämistä kuten ennenkin.

Mitähän ihmettä nyt taas? Ei minun yksiööni ainakaan kukaan ole tervetullut asumaan.

Vierailija
36/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille voisi tulla, mutta samoilla säännöillä kuin meidänkin lapset. Eli yksin ei kotoa poistuta minnekään, kouluun kuljetetaan ja sieltä haetaan. Ulkoilu tapahtuu meidän valvonnassamme. Nukkumaan mennään klo 20. 

Vierailija
37/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä nyt taas? Ei minun yksiööni ainakaan kukaan ole tervetullut asumaan.

Yksiössä asuva ei ole mies, joten älä sekaannu tähän keskusteluun. Kiitos!

Vierailija
38/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehei. Ennenkin on tuon ikäiset pärjänneet asuntolassa. Jos haluatte olla avuksi, pyytäkää vaikka 1-2 iltana viikossa teille syömään. Jos vanhemmat epäilee teinin pärjäämistä, eiköhän sieltä Poristakin löydy opiskelupaikkoja.

Vierailija
39/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä asenteellisuutta täällä. Mikä siinä nyt olisi niin iso ongelma? Jos voi tuolla tavalla auttaa läheistä, eikö se tuo hyvän mielen. Auttaisi varmaan siivoamisessa ja muissakin asioissa. Ja olisi piristävää juttuseuraa. Musta tuntuu, että nykyihmiset on jotenkin pihalla elämästä.

Vierailija
40/60 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Ennenkin on tuon ikäiset pärjänneet asuntolassa. Jos haluatte olla avuksi, pyytäkää vaikka 1-2 iltana viikossa teille syömään. Jos vanhemmat epäilee teinin pärjäämistä, eiköhän sieltä Poristakin löydy opiskelupaikkoja.

Paitsi, jos on laittanut sen Turun paikan etusijalle, ei voi mennä Poriin. Sinne on mentävä, mikä on korkeimmalla hakutoiveissa, jos sattuu pääsemään. Mutta tämä ei tietenkään tarkoita, että vastuu tytön majoituksesta on ap:lla. Ihan on huoltajat vastuussa alaikäisistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan