Onko muita ketä inhoavat kampaajalla yms käymistä?
Turha nyppiminen ärsyttää ja en missään nimessä nauti näistä käynneistä.
Kommentit (20)
Tykkäisin käydä kampaajalla tai kosmetologilla, jos ei tarvitsisi jutella yhtään mitään. Alkukeskustelussa sovittaisiin mitä tehdään ja sitten saisi olla ihan hiljaa. Mutta eihän tällaisia löydy.
Minusta se on hyvin epämiellyttävää. Pakosta käyn kerran vuodessa tasoituttamassa pitkien hiusteni latvat. En pidä siitä, että vieras ihminen koskettaa. Tämän takia pesen aina itse tukan ennen ja menen kampaamoon märillä hiuksilla.
Kosmetologille en pystyisi koskaan menemään.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin käydä kampaajalla tai kosmetologilla, jos ei tarvitsisi jutella yhtään mitään. Alkukeskustelussa sovittaisiin mitä tehdään ja sitten saisi olla ihan hiljaa. Mutta eihän tällaisia löydy.
Valkkaa sellainen tummahipiäinen kampaaja joiden kanssa ei löydy yhteistä kieltä, niin ei tartte rupatella. Laatu ja hinta ovat paremmin kohdallaan kun jutusteluun ei kulu aikaa.
Kävisin myös jos ei tarvitsisi jutustella. Vihaan small talkia. En minä halua kertoa esim kesälomastani tuntemattomalle eikä minua kiinnosta kampaajan lomasuunnitelmat.
Joopa joo... Mikä vieraan ihmisen ammattimaisessa kosketuksessa on niin kamalaa? Vaikka hän on samaa sukupuolta ja koskee vain hiuksiin/päähän?
Ymmärtäisin, jos olet joutunut hyväksikäytetyksi, mutta normaali, henkisesti terve ihminen kammoaa kosketusta MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkkaa sellainen tummahipiäinen kampaaja joiden kanssa ei löydy yhteistä kieltä, niin ei tartte rupatella. Laatu ja hinta ovat paremmin kohdallaan kun jutusteluun ei kulu aikaa.
Kyllä. Näinkin voi tehdä-.
Kun netistä varaa ajan, voi sieltä valita myös kampaajan itse.
Nuoret tytöt eivät juuri puhele leikatessaan hiuksia, vaan tekevät hommansa.
Ja tässä asuinkaupungissani on yksi iso kampaamo, josa on töissä intialainen nainen.
Varaan leikkauksen ja muotoilun aina häneltä, koska hän on hiljainen, eikä koskaan puhu mitään muuta, kuin kysyy, saako käyttää hajustettua shampoota yms.
Pää on kalju, Parturi pyyhkii pölyt ja kiillottaa kaljun.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo... Mikä vieraan ihmisen ammattimaisessa kosketuksessa on niin kamalaa? Vaikka hän on samaa sukupuolta ja koskee vain hiuksiin/päähän?
Ymmärtäisin, jos olet joutunut hyväksikäytetyksi, mutta normaali, henkisesti terve ihminen kammoaa kosketusta MIKSI?
Ei minua kosketus haittaa, mutta tylsää istua paikallaan 3-4 tuntia. Ei se mun mielestä ole mitään hemmottelua vaan puuduttavaa.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
En nauti. Leikkaan ja värjään itse.
Kävin harvoin kampaajalla ja se oli aina pettymys. Rahapussi vain keveni eikä se ollut sen kummoisemman näköinen kun leikkaan ja värjään itse. Ohuet hiukset ovat helppo leikata itse. Kun ahkeraan värjää niin ne hapsuuntuu ja murtuilee ihan itsekseen. Naurettavaa kun kampaajalla millin tarkkaan leikataan puolituntia harvoja karvoja niin että saadaan iso hinta perittyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen henkisesti täysin terve. En ole joutunut hyväksikäytetyksi.
Vieran henkilön sukupuoli ei tässä vaikuta.
Nyt tuli mieleen, että vastenmielisyys voi johtua lapsuuden kokemuksista. Olin paljon isoäidin hoidossa pikkulapsena ja hänen ystävänsä halusivat aina kosketella pitkiä, vaaleita kiharia hiuksiani ja houkuttelivat syliin istumaan. Kun en suostunut syliin, se oli aina isoäidille kiusallinen tilanne, josta minä tunsin syyllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt tätä. Muuten tosi hyvä, mutta eivät osanneet leikata ohutta ja lasimaista suomihiustani.
Vierailija kirjoitti:
Pää on kalju, Parturi pyyhkii pölyt ja kiillottaa kaljun.
Apua, vesi meni väärään kurkkuun :D
Kuinka usein käyt parturilla, jotta saat pölyt päästä pois?
Korona-aika on poistanut tämän ongelman. Eniten korpeaa ettei viitsi mennä tämän riskin vuoksi hierojalle. Nämä kaikki kosmetologit, kampaajat, parturit ja muuthan ovat todellisia lähikontakteja, jossa työn suorittaja hönkii suoraan asiakkaan naamalle. Mikäli työn suorittajalla on korona on altistuminen lähes varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua kosketus haittaa, mutta tylsää istua paikallaan 3-4 tuntia. Ei se mun mielestä ole mitään hemmottelua vaan puuduttavaa.
T. Eri
Sama täällä. 4 tuntia suht huonossa tuolissa ja asennossa sen muovisen suojan alla.
Todella puuduttavaa.
Mä tykkään käydä kampaajalla, kampaajani ei puhu liikaa eikä kysele liikaa.
Joo en tykkää. Inhoan sitä että joku koskettele ja nykii ja häslää naamani edessä. Alkaa kutittaa ja puuduttaa.
en mutta inhoan kun julkut ja muu puhuu kampaajasta kuin ylimmästä frendistä "kiitti Mirkku taas uudesta kesätukasta" (oksennus)
Inhoan käydä kampaajalla, koska jotku heistä käsittelevät hiuksia väkivaltaisesti. Kovakouraista repimistä ja pöyhimistä. Erityisesti vihaan sitä hiusten pesupaikkaa, koska se käy niskaan kipeästi.
En siis ole koskaan ymmärtänyt miksi joku kokee kampaajakäynnit rentouttavana.
Myös se juttelu (kuulustelu) on ärsyttävää. Heti kun istuu penkkiin, kysellään onko lomasuunnitelmia tms.
Kosmetologilla ja jalkahoidoissa voisin kyllä mielelläänkin käydä. Noissakin voi olla kiputuntemuksia, mutta se nyt on ihan eri asia verrattuna tuohon hiusten repimiseen missä voi karvatupitkin vaurioitua. Muistelen myös joskus lukeneeni jostain lehdestä, että joku oli saanut jopa niskavamman siitä pesupaikalta.
Noissa kosmetologi yms käynneissä on kyllä kaikissa se jutteluvaara. Itse haluaisin olla vain hiljaa tai jos puhutaan niin sen pitää liittyä siihen hoidettavaan asiaan esim. vaikka hiusten kuntoon/hoitoon.
Small talk ei haittaa mutta kun löytäisin kampaajan joka oikeasti osaisi käsitellä hiuksia. Edellinen luottokampaaja jäi eläkkeelle ja sitä aikaisempi muutti toiselle paikkakunnalle.
Tykkäisin käydä kampaajalla mutta toistaiseksi ei ole vielä löytynyt uutta luottokampaajaa.
En nauti. Leikkaan ja värjään itse.