Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

töiden teko hoitovapaalla?

Vierailija
22.08.2006 |

Miten ne lakipykälät nyt meneekään. Saako hoitovapaalla tehdä töitä. Olen kaupungilla töissä ja ymmärtääkseni en saa ainakaan kaupungilla tehdä mitään muuta töitä jos olen hoitovapaalla. Joku sanoi josku että sunnuntaisin saisi tehdä töitä hoitovapaallakin. Onko tehtävä sivutyöilmoitus? Onko työnantajlla oikeus pidättäytyä hoitovapaan antamisesta kun sitä ei käytetä siihen tarkoitukseen mihin se on myönnetty eli omien lasten hoitoon?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et vie lapsia kunnalliseen päivähoitoon. Minulla on asiasta fakta-tietoa, mieheni oli hoitovapaalla 2001 ja 2003 ja heitti ns. keikkaa työnantajalleen 5-6 päivää/kk, arkipäivisin ja joskus viikonloppuisin. Kelalle ilmoitettiin tulot, joiden mukaan laskettiin sitten se hoitovapaan ansiosidonnainen osa eli se 280 euron päälle maksettava hoitolisä. Siihen osaan ei vaikuta sinun hoitovapaarahasi, vain ja ainoastaan teidän perheen palkkatulot.

Äitiyslomalla saa sunnuntaisin tehdä töitä menettämättä korvauksia. Se taas ei koske hoitovapaata, jolla saa tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla