Tinder miehellä on "eroprosessi meneillään"
Uskaltaako tästä tutustua lähemmin? Mitä jos se prosessi kestää vielä vuosia?
Kommentit (48)
Höpö höpö, tuskin on mitään eroa haettu. Olen itsekin langennut tällaiseen tapaukseen. Hävettää vieläkin oma sinisilmäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ota yhteyttä kun prosessi on saatu loppuun.
Ymmärrän että ero käy harvoin silmänräpäyksessä, etenkin jos on yhteistä omaisuutta ja/tai lapsia. Mutta se ei kuitenkaan millään perusteella kestä kuukausia. Jos kestää, voi tosiaan olla ettei toinen tiedä tälläisestä eroprosessista mitään, kuten joku jo sanoi.
Ystäväni tapailee miestä joka on omien sanojensa mukaan eronnut jo 6 kk sitten mutta asuu yhä naisensa kanssa. "Asiat ei käy niin äkkiä". Lapseton pariskunta siis kyseessä. En jaksa uskoa että on aikeissakaan erota oikeasti.
Harkinta-aika on 6 kk joten kyllä se vaan kestää kuukausia halusi tai ei.
Eivät ole naimisissa, tai niin mies sanoo. Eikä mikään siinä harkinta-ajassa pakota asumaan yhdessä kuukausia eron jälkeen.
Sanoiko joku että pitää asua yhdessä..? Kyse oli prosessin kestosta jos eroaa avioliitosta.
Yleisesti ottaen kannattaa varmaan juosta?
Elämässä voi silti sattua kaikenlaista: oma avioeroni ei ollut paperilla vireillä, kun tapasin nykyisen puolisoni Tinderissä. Erilleen oli eksän kanssa kyllä muutettu ja tiedettiin, että ero on tosiasia. Mutta paperit oli laittamatta, ja totta kai edellinen suhdekin osin käsittelemättä. Silti aloitin uuden suhteen ja siitä tulikin vakava. Nyt ollaan oltu jo vuosia yhdessä ja naimisissa.
Olen tosi kiitollinen siitä, että nykyinen puolisoni ei nostanut kytkintä kun kuuli tilanteestani.
Vierailija kirjoitti:
En ryhtyisi tapailemaan sellaista, joka asuu vielä tulevan eksänsä kanssa. Siinä tilanteessa nyt ei vaan ole tarpeeksi ilmaa vielä virrannut välistä että siihen mahtuisi seuraavia tyttöystäviä lisäksi.
Kyllä kuka tahansa joutuu vähän kasailemaan identiteettiään pitkän parisuhteen jälkeen ja hakemaan sitä, millainen ihminen nykyään on. Jos hyppää suoraan avioliitosta toisen suhteen alkuhuumaan niin tuollaiset erittäin tarpeelliset kasvukohdat jää välistä.
Ymmärrän sen kyllä että aika monelle se Tinder on jonkinlainen eroa juhlistava siirtymäriitti, jossa voi haaveilla siitä mitä hyvääkin voi olla edessä.
Näin. Se uuden suhteen alkuhuumakin on hankala kokea, jos kotona pyörii tuleva exä. Tapaillaanko sitten vaan toisen kotona? No sehän on romanttista! Mennään teille kun meillä on toi mun tuleva ex…
Vierailija kirjoitti:
Tapailin miestä joka oli ollut "eroamassa" viimeiset viisi vuotta.
Minä olen ollut eroamassa kohta 10 vuotta. Suunnilleen 10 naista ollut kierrossa sillä ajalla.
Tuollainen viisi vuotta on siis ihan normi.
Itse olin naimisissa, kun ihastuin ja aloin suhteeseen. Ero heti vireille ja asumisen suunnittelu.
Jos tinderiin on jo ehtinyt niin olisi pitänyt jo erokin panna vireille ja asunto hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että ota yhteyttä kun prosessi on saatu loppuun.
Ymmärrän että ero käy harvoin silmänräpäyksessä, etenkin jos on yhteistä omaisuutta ja/tai lapsia. Mutta se ei kuitenkaan millään perusteella kestä kuukausia. Jos kestää, voi tosiaan olla ettei toinen tiedä tälläisestä eroprosessista mitään, kuten joku jo sanoi.
Ystäväni tapailee miestä joka on omien sanojensa mukaan eronnut jo 6 kk sitten mutta asuu yhä naisensa kanssa. "Asiat ei käy niin äkkiä". Lapseton pariskunta siis kyseessä. En jaksa uskoa että on aikeissakaan erota oikeasti.
Harkinta-aika on 6 kk joten kyllä se vaan kestää kuukausia halusi tai ei.
Eivät ole naimisissa, tai niin mies sanoo. Eikä mikään siinä harkinta-ajassa pakota asumaan yhdessä kuukausia eron jälkeen.
Sanoiko joku että pitää asua yhdessä..? Kyse oli prosessin kestosta jos eroaa avioliitosta.
Niin, ja minä epäilen miehen kertomuksia juuri siksi, että hän sanoo eronneensa avovaimostaan 6 kk sitten mutta asuvat vielä saman katon alla. Ei sillä ole edes väliä ovatko naimisissa vai eivät.
Miehen ”eroprosessi” tarkoittaa sitä että vaimo/tyttöystävä ei tiedä että mies on hakemassa korvaavaa tarpeidensa täyttäjää, jonka löytyessä sitten voi jättää sen ensimmäisen. : )
Ei se mies ole edes varattu.
Itsekin käytän tuota "ero käynnissä"-termiä, ai että se saa naisen kuumaksi kun hän luulee pääsevänsä takomaan kun rauta on kuumaa.
Jos sanoisin että "en ole seurustellut viimeiseen 8 vuoteen" (mikä on siis totta), niin olisivat sitä mieltä että minussa on jotain vikaa.
Eroprosessi nytkähtää eteenpäin kun uusi haluaa seurustella vakavasti. Sitä ennen se on vain ajatustasolla eikä nykyinen puoliso edes tiedä asiasta.
Outoa olla eroprosessissa. Onko niin epäitsenäinen, että hakee jotain vaikuttavuutta kertomalla. "Olen kokenut mutta eromassa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapasin lennosta miehen joka oli vielä paperilla naimisissa. Laittoi sitten eron vireille ja erosi.
Ei ole sellaista kuin "paperilla naimisissa", on vain naimisissa.
Erilaisia liittoja toki on.
Asumuserossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tapasin lennosta miehen joka oli vielä paperilla naimisissa. Laittoi sitten eron vireille ja erosi.
Ei ole sellaista kuin "paperilla naimisissa", on vain naimisissa.
Erilaisia liittoja toki on.
Voi sinä lapsi parka. Kaikki liitot ovat erilaisia. Kaikki erot ovat erilaisia.
Hämeenlinnasta? Kuule sillä on tämä ”prosessi” ollut käynnissä jo tovin.
Kuinkahan usein näissäkin viikoittain uutisissa lukevissa mustasukkaisissa henkirikoksissa ei se nyrkkirauta-pete ole tiennyt vaimonsa pikku erosta mitään.
Kannattaa kysyä tarkennuksia. Yleensä se vaimo ei tosiaan tiedä olevansa eroprosessissa. Jos on muuttanut erilleen voi helposti sanoa olevansa asumuserossa. Itse varmistin aiemmin, että asuvathan erillään ja paperit on viety käräjäoikeuteen. Nyksällä oli ositus tekemättä, kun tavattiin, vaikka olivatkin eronnut virallisesti jo kaksi vuotta aiemmin.
Mulle selvisi kerran enstreffeillä, että miehellä "eroprosessi meneillään" ja asui vielä naisen ja tämän lasten kanssa samassa asunnossa. Ihan mukavan oloinen mies, mutta ei sytyttänyt suuremmin, eikä jatkosta sovittu, mutta samana iltana mies alkoi lähetellä viestejä (kuvien kera) omine sanojensa mukaan taloyhtiön saunasta, jonne nainen oli hänet häätänyt ja vihjaili, että tarvisi yöpaikan :D. En tietenkään ottanut luokseni eikä miehestä kuulunut enää mitään, kunnes joskus kuukausien kuluttua alkoi lähetellä viestejä, sen verran sain selville, että asui nyt yksin omassa asunnossa, mutta sitten viestit menivät niin pervoiksi, että lakkasin vastaamasta ja mies esti mut. Mutta oli ilmeisesti ainakin eronnut :'D
Voihan se olla että on oikeastikin ero vireillä, mutta silti en lähtis. Pari kertaa olen yrittänyt viritellä suhdetta tämmöisten vastaeronneiden kanssa, never again. Molemmilla oli kuitenkin vielä kaikenlaista säätämistä esim.yhteisen omaisuuden ja lasten tapaamisasioiden kanssa, sekä tietysti se ettei siitä erosta oltu päästy ihan vielä tunnetasolla yli. Ei ole kiva ihastuneena kuunnella toisen paasausta siitä ettei muuten koskaan enää mene naimisiin, tai osta vaikka taloa kenenkään kanssa. Myös se exän haukkuminen tai sitten jatkuva vakuuttelu että on ihan FINE sen asian kanssa että exä petti ja jätti... Ei kiitos enää.