Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava kehui lastaan neroksi. Huvikseni katsoin mihin lukioon oli päässyt ja lukio on kaupungin toiseksi huonoin…

Vierailija
17.06.2021 |

Mitä järkeä tuollaisella ”kehumisella” on?

Lähinnä säälin lasta kun vanhempi on noin Urpo.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se niinkin, että 9,5 oppilas menee sinne lukioon mihin haluaa. Ei kaikki niihin ns.huippulukioihin halua, koska sillä ei ole mihinkään merkitystä.

Vierailija
22/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen tarkoitus on sivistää, opiskelu ei tee älykkääksi vaan sivistyneeksi. Ahkeruus vie hyvään lukioon, vaikka olisi lievästi vammainen.

Tarjoudu maksamaan lapselle psykologikäynti jossa älykkyys testataan, jos tulos on luokkaa 85 - 115 voit kirjoitta Vauva-palstalle kuinka tarjoilit tuttavasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kaikilla hyväksytyillä on juuri se keskiarvo, jolla sinne pääsee?

Alueen huippulukion pääsyraja on 9.65 joten en usko, että nerot menee lukioon jonka ka 7.6.

Myös se voi vaikuttaa mihin kaverit hakee ja pääsee. Ja tuo 9,65 on jo tosi korkea ka. En pitäisi pöljänä sellaista jolla alle tuon...

Vierailija
24/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiisi mu mielestä nettiin perustaa sellaisen opintoväylän jossa oliis mahdollista suorittaa koulut lyhyemmässä ajassa ja karsia kaikkea epäolennaista mikä ei kuitenkaaan ihmisen aivoihin tallennu eikä tarvitse omassa työelämässäään.

Vierailija
25/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli tällainen. Kehui minua neroksi kaikille puolitutuille. Keksi, että osaan vaikka mitä asioita, vaikka on todellakaan osannut. Oli todella noloa ja aiheutti kiusallisia tilanteita. Myös julmia kohtaamisia aikuisten kanssa kun selvisi, etten osaakaan esim. puhua saksaa ja vieraat aikuiset rupesivat pilkkaamaan ja nauramaan minulle.

Vierailija
26/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kaikilla hyväksytyillä on juuri se keskiarvo, jolla sinne pääsee?

Isoissa kaupungeissa aika lailla näin on. Ei kukaan hae jämälukioon jollain ysin keskiarvolla.

Tämä.

Täällä ainakin vanhemmat kyylää mihin kukakin pääsee.

Meillä jantteri olisi päässyt tuohon lähilukioon mutta kun tyyppi on vähän laiska niin haki ja pääsi parempaan. Luulen, että kilpailu hyvistä arvosanoista tekee hänelle hyvää. Ja toivottavasti pärjää.

Vierailija
27/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion jonne sisäänpääsyyn riitti 7.4, kirjoitin neljä laudaturia ja kaksi eximiaa ja jatkoin Helsingin yliopistoon opiskelemaan. En ole nero, mutta eipä se valitsemani lukio vielä paljoa kerro.

Vierailija
28/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni halusivat määrättyyn lukioon, et todellakaan huippuselkainen, molempien keskiarvo oli 9,8. Esikoinen on nykyään verisuonikirurgi, kuopuksella yritys Lontoossa kahden kaverinsa kanssa.

Onneksi eivät ole neroja , ovat vaan fiksuja, kovia tekemään töitä ja nopeita oppimaan.

Neroista on ikäviä kokemuksia, isäni oli, ihan julkisesti tunnustettu nero, eipä ollut kiva ihminen hän.

Vierailija
29/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapseni halusivat määrättyyn lukioon, et todellakaan huippuselkainen, molempien keskiarvo oli 9,8. Esikoinen on nykyään verisuonikirurgi, kuopuksella yritys Lontoossa kahden kaverinsa kanssa.

Onneksi eivät ole neroja , ovat vaan fiksuja, kovia tekemään töitä ja nopeita oppimaan.

Neroista on ikäviä kokemuksia, isäni oli, ihan julkisesti tunnustettu nero, eipä ollut kiva ihminen hän.

Kahdeksan ällää molemmat kirjoitti. Jos tämä on teille tärkeä tieto. 😂

Vierailija
30/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli lukioon päästessä keskiarvo jotain 7,8, ei vain koulu tuonut minulle mitään älyllistä haastetta, siksi en edes viitisnyt panostaa lukiossa 10 saamiseen, enkä olisi saanut, koska 10 saadakseen olisi pitänyt myös osallistua tunneille viittaamalla ja se ei minua inspiroinut. Lukionkin suoritin lukematta kokeisiin lainkaan. ylioppilastutkintotodistus taisi olla huikea b, kun ei kiinnostanut lukea. Älykkyysosamäärä lähempänä 150 kuin 140.  Menin yliopistoon ja sain koko ajan siellä parhaita arvosanoja kaikessa logiikkaa ja päättelyä vaativassa, ja oli kiva jumpata aivoja, jollain oikeilla jutuilla. En jaksanut yliopistossakaan lukea mitään turhanpäiväistä. On 2 akateemista tutkintoa, on ammattitukinto on ties mitä opintoja, puhun kieliä sujuvasti. Että ei lapsen älykkyyttä voi siitä päätellä pääsikö hän huonoimpaan vai parhaimpaan lukioon, eikä aikuisen älykkyyttä siitä onko hän siivoojaa vain maailman rikkain henkilö. Ei kaikkia vaan kiinnosta kaikki jutut ja joku älykäs voi  kokea, että hän haluaa tehdä mahdollisimman toistavaa ja tylsää työtä, jotta voi sitten työaikansa käyttää vaikka  sen hetkisen tiedemaailman kuumimman pähkinän pohtimiseen - tunnen erään tällaisen.

Vierailija
31/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen tänään googlannut lukioon päässeiden listoja.

Yksi åiti on kehunut lastaan aina, antanut ymmärtää, että on ihan ylivertainen minun lapseeni nähden. Ko. Nainen on muutenkin leuhka ja väheksyy muita. Mutta eipä hänen lapsensa päässytkään sinne huippulukioon lukioon, mihin pyrki, mutta minun lapseni pääsi. Kyllä tästä nyt aion anonyymisti täällä vähän iloitella.

Juuri ko. nainen kehuskeli minulle lapsensa hienoilla ja kalliilla harrastuksillakin ja antoi ymmärtää, että minun lapseni olisi huonompi, kun ei ole samanlaisia.

Vierailija
32/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoissa kaupungeissa aika lailla näin on. Ei kukaan hae jämälukioon jollain ysin keskiarvolla.

Olen vähän eri mieltä. Jollei perheellä ole juuri varaa vaikkapa busseihin/ vuorot ja reitit eivät sovi ja matkoihin tulee vaihtoja ja menee tunti ja risat päivässä. Jos senkin ajan käyttää lukemiseen, niin tuskin se huonompi lukio niin paljoa haittaa, jos sinne pääsee kävellen/pyörällä helposti.

Vierailija
33/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla oli lukioon päästessä keskiarvo jotain 7,8, ei vain koulu tuonut minulle mitään älyllistä haastetta, siksi en edes viitisnyt panostaa lukiossa 10 saamiseen, enkä olisi saanut, koska 10 saadakseen olisi pitänyt myös osallistua tunneille viittaamalla ja se ei minua inspiroinut. Lukionkin suoritin lukematta kokeisiin lainkaan. ylioppilastutkintotodistus taisi olla huikea b, kun ei kiinnostanut lukea. Älykkyysosamäärä lähempänä 150 kuin 140.  Menin yliopistoon ja sain koko ajan siellä parhaita arvosanoja kaikessa logiikkaa ja päättelyä vaativassa, ja oli kiva jumpata aivoja, jollain oikeilla jutuilla. En jaksanut yliopistossakaan lukea mitään turhanpäiväistä. On 2 akateemista tutkintoa, on ammattitukinto on ties mitä opintoja, puhun kieliä sujuvasti. Että ei lapsen älykkyyttä voi siitä päätellä pääsikö hän huonoimpaan vai parhaimpaan lukioon, eikä aikuisen älykkyyttä siitä onko hän siivoojaa vain maailman rikkain henkilö. Ei kaikkia vaan kiinnosta kaikki jutut ja joku älykäs voi  kokea, että hän haluaa tehdä mahdollisimman toistavaa ja tylsää työtä, jotta voi sitten työaikansa käyttää vaikka  sen hetkisen tiedemaailman kuumimman pähkinän pohtimiseen - tunnen erään tällaisen.

Mistä testistä sait 150 ÄO?

Vierailija
34/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska koulumenestys kertoo ihmisestä kaiken.

Entä, jos lapsi tai vanhemmat eivät anna merkitystä muiden ihmisten laatimalle lukioiden arvoasteikoille, vain yksilötason oppimismenestykselle?

Ap.

Kysymys kyllä on tuo vanhemman oman lapsen kehuminen neroksi.

Päättelin lukiosta, että ehkei nyt sittenkään ole nero. Alueen huiput menee lukioon jossa ka 9.65

Keskiarvohan ei kerro mitään neroudesta.

- eri

Vierailija
35/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi, jolla n. 9,3 ka haki ensisijaisesti lähikouluun, johon parhaat kaveritkin samasta naapurustosta olivat menossa. Ymmärtääkseni koulun sisäänpääsyraja oli jotakin 8,5 paikkeilla. Olisi siis ollut varaa valita koulu, mutta muillakin asioilla on merkitystä kuin sisäänpääsyrajalla. Opetus on kuitenkin Suomessa hyvinkin tasa-arvoista. Meille (niin vanhemmille kuin lapselle itselleen) on tärkeää arjen sujuvuus ja se, että koulumatkaan ei mene kovinkaan kauan aikaa.

Että eipä se sisääänpääsyraja nyt välttämättä kerro juuri mitään yksittäisen opiskelijan neroudesta.

Vierailija
36/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alueen huippulukion pääsyraja on 9.65 joten en usko, että nerot menee lukioon jonka ka 7.6.

No, olet väärässä. Kaikkiin lukioihin hakee myös huipputodistuksilla oppilaita. Eri syistä.

Vierailija
37/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän eri mieltä. Jollei perheellä ole juuri varaa vaikkapa busseihin/ vuorot ja reitit eivät sovi ja matkoihin tulee vaihtoja ja menee tunti ja risat päivässä. Jos senkin ajan käyttää lukemiseen, niin tuskin se huonompi lukio niin paljoa haittaa, jos sinne pääsee kävellen/pyörällä helposti.

Samaa mieltä. Niin kuin joku totesi, opetus on kuitenkin tosi tasa-arvoista Suomessa ja paljon on omasta motivaatiosta kiinni. Itsekään en aikanaan hakenut korkeimman mahdollisen ka-rajan kouluun vaan mieluummin valitsin lyhyet koulumatkat.

Vierailija
38/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Niin kuin joku totesi, opetus on kuitenkin tosi tasa-arvoista Suomessa ja paljon on omasta motivaatiosta kiinni. Itsekään en aikanaan hakenut korkeimman mahdollisen ka-rajan kouluun vaan mieluummin valitsin lyhyet koulumatkat.

Niin, kumpihan se sitten älykkyydestä kertoo, se että hakee parhaimpaan mihin keskiarvo riittää, vai miettii muitakin asioita kuten koulumatkaa, mahdollisesti koulun tarjoamia etuja kuten läppärit jne.

Vierailija
39/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, koska koulumenestys kertoo ihmisestä kaiken.

Entä, jos lapsi tai vanhemmat eivät anna merkitystä muiden ihmisten laatimalle lukioiden arvoasteikoille, vain yksilötason oppimismenestykselle?

Ap.

Kysymys kyllä on tuo vanhemman oman lapsen kehuminen neroksi.

Päättelin lukiosta, että ehkei nyt sittenkään ole nero. Alueen huiput menee lukioon jossa ka 9.65

Keskiarvohan ei kerro mitään neroudesta.

- eri

Mutta missä tämä nerous oikein todennetaan?

Missä voi käydä testissä?

Kiinnostaa itseä. Olen ollut huono koulussa, mutta jos olenkin nero?

Vierailija
40/71 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Siis olenkin väärässä? Nuori onkin nero.

Kuinka paljon näitä neroja on suhteutettuna asukaslukuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän