Kyltti kahvilan ovessa: "Asioithan meillä vain rokotettuna. Kiitos!" Pääsisitkö kahville?
No tämä oli vitsi, mutta voiko joku päivä olla totta Suomessa?
Moni varmaan suhtautuisi rajoitukseen negatiivisesti, mutta varmaan enemmistö ei pahastuisi yhtään siitä, että koronatartunnan, karanteenin ja testiin joutumisen riski juuri tässä kahvilassa on selvästi pienempi.
Kommentit (70)
En pääsisi, mutta en edes menisi. En käy kahviloissa.
Luojan kiitos netistä saa ostettua noita todistuksia. Rokotusta en uskaltaisi ottaa kuuna päivänä.
Kaiketi yrittäjällä on oikeus valita asiakaskuntansa, itse pääsisin kyllä sisään. Tosin epäilen että yrittäjällä on oikeus pyytää esittämään terveystietojaan, nehän kuitenkin ovat tarkennetun tietosuojan piirissä. Vaikka monella rokotus onkin, uskon että yllättävän moni ei pitäisi siitä että joutuu esittämään terveystietojaan kahvilayrittäjälle, joten tuollainen veto ei luultavasti olisi hyvä busineksen kannalta.
Olen myöskin sitä mieltä että jokaisella on oikeus pitää rokotusasiansa yksityisasioina, mikäli he niin haluavat. Itse voin toki asian kertoa, mutta ymmärrän etteivät kaikki niin halua tehdä ja heillä on siihen oikeus.
ei tuossa viitata mihinkään tiettyyn rokotukseen
Eli kaikki pääsee
Kyllä pääsisin koska jäykkäkouristusrokotteeni on voimassa.
En pääsisi ja kiertäisin kyllä kaukaa tuollaiset paikat.
Mulla on monta rokotusta otettuna; jäykkäkouristusta, polio, punkki ….. yms
En pääsisi, enkä kyllä haluaisi olla asiakkaana rahoittamassa tuollaisen kahvilan toimintaa. Onneksi osaan keittää kahvit itsekin, niin ei tarvitse miettiä.
Minne kahvilaan pääsen jos käytän verenohennuslääkkeitä, enkä voi ottaa rokotetta.