Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos en halua nähdä, pitääkö selittää?

Vierailija
17.06.2021 |

Kyseessä on entinen työkaveri ja lähdin työpaikalta kiusaavan pomon takia. Viime vuonna ko. työkaveri sanoi "en usko että hän kiusaa sinua". Jäin tuon kommentin takia pitemmäksi aikaa tilanteeseen kuin olisin muuten jäänyt.
Nyt hän kysyi kahville. En halua mennä mutten myöskään kertoa oikeaa syytä koska juorut leviäisi ehkä jopa pomolle.
Pitääkö keksiä joku syy?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon, että en pääse, en edes sano syytä, ne eivät kuulu muille. Ovat ymmärtäneet yskän parin kerran jälkeen. Jos eivät olisi, olisin itse jatkanut samaan tyyliin.

Kysymys oli avoin ilman tiettyä aikaa, joten vaikeampi keksiä menoa kuin "just silloin en pääse". Ap

Minulla se on toiminut noihinkin. "Lähtisitkö kahville joskus?" "En pääse valitettavasti, on kiireitä." "Sitten kun ei ole enää kiireitä." "En osaa sanoa, katsotaan." Kun tämän keskustelun on käynyt pari kertaa, jos toinen ei tajua, hän on tyhmä. Voit varioida tätä teemaa mielesi mukaan. Samaa voi jatkaa vaikka hamaan Ragnarökiin. No. 16

Vierailija
22/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pomo kulttijohtajan kaltainen? lähettää kätyreitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi mitään syytä. Kaikkea mitä sanoit voidaan käyttää sinua vastaan ja todennäköisesti kulkeutuu ex-pomosi korviin myös.

Vierailija
24/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ehdottaa aikaa, sano ettet pääse, ei perusteluja.

Jos hän ehdottaa yleisemmin, tyylillä "haluaisitko nähdä joku päivä", sano että et tiedä tai ehkä. Jos hän kysyy että miksi epäröit, sano vain jotain epämääräistä, esim. "katsotaan".

Oleellista ei-toivottujen kaveeraajien karkottamisessa on pitää vastaukset lyhyinä ja mitäänsanomattomina, ja kannattaa myös vastata myöhään. Luot vaikutelman, että sinulla todellakin on muuta menoa. Jos kyseinen työkaveri on kohdellut sinua huonosti, on ehkä hyväkin että hän hieman loukkaantuu.

Vierailija
25/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet halua. Säästät kyselijältä vaivan kysyä uudestaan ja itseäsi uudelta kysymysvastaukselta, jos vain selittelet tyhjänpäiväisiä ympäripyöreitä. Eikä siinä ole mitään kummallista. Hölmöä selitellä jotain minkä toinen ottaa niin että ehkä huomenna jos ei tänään.

Vierailija
26/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että oot kipeä, tuollaiset suhteet jää luonnostaan pois, kun ottaa vaan välimatkaa.

Kyselyä tuli pari kuukautta sitten ja väistin. Voinko väistää vaan uudestaan? Kysyy kuitenkin taas kuukauden päästä uudelleen.

Ap

Voit! Voit jopa jättää vastaamatta hänelle kokonaan. Koska olet jo kieltäytynyt kerran.  Kun oivallat ettei ole pakko eikä mikään enää yhdistä teitä, voit tehdä sen ilman tunnontuskia. Kuitenkaan tyyppi ei vaikuta kauhean mukavalta edes joten älä sinäkään liian mukava hänelle ole. Jos kyseessä olisi mukava ja tärkeä ystävä niin tietenkään sellaista ei voi ghostata, tai voi, mutta jos on mukava niin kuka tekisi niin.

Vierailija
27/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon, että en pääse, en edes sano syytä, ne eivät kuulu muille. Ovat ymmärtäneet yskän parin kerran jälkeen. Jos eivät olisi, olisin itse jatkanut samaan tyyliin.

Kysymys oli avoin ilman tiettyä aikaa, joten vaikeampi keksiä menoa kuin "just silloin en pääse". Ap

Älä vaan vastaa sille. Kyllä se ymmärtää yskän joskus. Jos olisi hyvä tyyppi mutta kun ei vaikuta siltä, niin voit oikeasti tehdä niin. 

Vierailija
28/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos törmäät kadulla vahingossa joskus ja hän tivaa mikset vastannut, oo vaan että "ai oho, mä unohdin!" ja oot silleen että joo katellaan pirteästi, jos hän taas tivaa kahvittelua. Vaikka ois kuinka vilpitön niin jos ei huvita, ei huvita. Ja vaikuttaa kiusaajalta ja epäluotettavalta, joten miksi turhaan suututtaa sellaista pas*npuhujaa? Toki voi sanoa ihan suoraankin "hei, en ole kiinnostunut kahvittelusta" mutta onhan se aika vaikeaa.

Vierailija
29/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun menee vuosi, pari, niin ei tarvi edes enää moikata jos törmää. Joku vanha tuttu. Älä vaan mee paniikkimoodiin kun siltä tulee viestiä, ja vastaa hätäisesti jotain. Vaan hengähdä ja mieti mitä haluat, ja mitä voit ja saat tehdä. Saat kieltäytyä. Voit myös selitellä "nyt on vähän kiireitä" mutta se vaan antaa siimaa. Mulla oli kiusaajakaveri lapsuudesta joka säännöllisin väliajoin kyseli kuulumisia. Ne voi vaikka poistaa kavereista, ihan turhaan niiden uteliaisuutta täyttää, sen kun tajusin vapauduin.

Vierailija
30/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, etten olisi kiinnostunut lähtemään kahville. Ei siinä sen kummempaa, jos loukkaantuu niin se on hänen asiansa.

Vierailija
31/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et menisi kuuntelemaan mitä hänellä on mielen päällä? Jospa vaikka pahoittelee ettei nähnyt kiusaamista, tai on joutunut saman kiusaamisen kohteeksi itse.

Vierailija
32/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän ehdottaa aikaa, sano ettet pääse, ei perusteluja.

Jos hän ehdottaa yleisemmin, tyylillä "haluaisitko nähdä joku päivä", sano että et tiedä tai ehkä. Jos hän kysyy että miksi epäröit, sano vain jotain epämääräistä, esim. "katsotaan".

Oleellista ei-toivottujen kaveeraajien karkottamisessa on pitää vastaukset lyhyinä ja mitäänsanomattomina, ja kannattaa myös vastata myöhään. Luot vaikutelman, että sinulla todellakin on muuta menoa. Jos kyseinen työkaveri on kohdellut sinua huonosti, on ehkä hyväkin että hän hieman loukkaantuu.

Tää oli hyvin sanottu. Pysy kovana, ja pidä viestit lyhyinä. Älä selittele mitään flunssista tms. Oot vaan että en ehdi on kiireitä, hyvää kesää! tai sitten et vaan vastaa. miksi hän on yhä sun fb kaveri? poistoon vaan jonkun ajan päästä

Vierailija
33/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et menisi kuuntelemaan mitä hänellä on mielen päällä? Jospa vaikka pahoittelee ettei nähnyt kiusaamista, tai on joutunut saman kiusaamisen kohteeksi itse.

Ei mua ainakaan kiinnostaisi entisen myrkyllisen työpaikan jutut. Tai muutenkaan epämiellyttävien ihmisten murheet.

Vierailija
34/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanoisin, etten olisi kiinnostunut lähtemään kahville. Ei siinä sen kummempaa, jos loukkaantuu niin se on hänen asiansa.

Täähän on se rohkean ja itsevarman ihmisen ratkaisu, sinänsä ihan oikein. Mutta kaikki ei uskalla. Siinä tietysti se juoruaja kietoo nää epävarmat sormen ympärille kun on se pahojen puheiden uhka jos sanoo suoraan, ovat rajattomia, kuten on ap:kin joka ei niitä rajoja meinaa uskaltaa laittaa.

Vierailija
35/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Block.

Vierailija
36/45 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että oot kipeä, tuollaiset suhteet jää luonnostaan pois, kun ottaa vaan välimatkaa.

Kyselyä tuli pari kuukautta sitten ja väistin. Voinko väistää vaan uudestaan? Kysyy kuitenkin taas kuukauden päästä uudelleen.

Ap

Siis mitä ihmeen avuttomuutta ja pelkoa. Sanot ettei sinulla ole halua ja tarvetta kahvitteluun.

Voiko noin vain sanoa? Onko outoa?

Jos et halua nähdä enää, mitä väliä sillä on??

Vierailija
37/45 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan kiinnostaisi entisen myrkyllisen työpaikan jutut. Tai muutenkaan epämiellyttävien ihmisten murheet.

Hyi, mä näin unta entisestä työpaikasta ja jo se ahdisti liikaa.

Vierailija
38/45 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mutta keksisin jonkun ympäripyöreän "on kiireistä".

Vierailija
39/45 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko pomo kulttijohtajan kaltainen? lähettää kätyreitä?

Kutsutaan myös "narcissist flying monkeys".

Vierailija
40/45 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankkaajille pitää sanoa tarpeeksi pahasti, ei ne muuten tajua.